Sorry voor de vraag, maar ik ben al een hele tijd naarstig op zoek naar een goede handzeep voor na het verschonen van luiers. Dit betreft geen babyluiers, dus ook geen babyontlasting, maar echt 'serieuze' luiers zeg maar Mijn handen ruiken soms nog uren na het verschonen naar de ontlasting, terwijl ik de ontlasting niet heb aangeraakt. Maar de geur komt door de verschoondoekjes heen, zo heftig is het (ik denk vanwege medicatie). Ik was mijn handen meerdere keren, borstel ook met een nagelborsteltje enzo, maar ik krijg de geur vaak niet weg. Echt al allerlei verschillende merken geprobeerd van de AH/Etos... Ik zou natuurlijk handschoenen kunnen gaan gebruiken, maar ik wil gewoon niet 10 paar latex handschoenen moeten weggooien op een dag. Dat vind ik niet zo duurzaam. Die wegwerpluiers zijn al erg genoeg. Dus ik dacht eraan om bv Dreumex aan te schaffen, wat mensen op werkplaatsen ook gebruiken. Maar zou dat werken? Misschien heeft iemand hier nog een goed idee, bv mensen die in de ouderenzorg of gehandicaptenzorg werken?
Sorry, maar als ik (als arts) iemands lichaamsvloeistoffen op mijn handen kan krijgen, draag ik handschoenen. Lijkt me ook uit het oogpunt van infectiepreventie een goede gewoonte. Bovendien, als je handen stinken naar andermans kak: gadver..
Dax zeep en dax ontsmetting? Eventueel van dat schuim om de stuit te kuisen? Dat ruikt lekker. Volgens mij heb ik wel al eens herbruikbare medische handschoenen gezien ook, mss kan je dat eens bekijken of opzoeken.
Misschien van die gele keukenhandschoenen, is dat geen optie? En dan met die dingen aan verschonen en "gewoon" je handen wassen met die handschoenen aan. Die hoef je ook niet gelijk weg te gooien.
Zo'n zeep die ook tegen knoflook geuren gaat? Ik heb nu sagrotan (dettol?) schuim met goddelijke geur. Garagezeep?
Nee? Is dacht ik wel bekend hier op het forum. Alsnog vind ik het geen nette reactie, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
En met handgel met alcohol?? Ik weet doet je handen niet te goed.. maar die zou je daarna eventueel kunnen insmeren met een goede handcrème die lekker ruikt?... Ik weet van mijn vriendin die werkt in de zorg dat ze haar handen dan insmeert met een citroen ..wast en dan hand crème erop..
Ik zou voor de rubberen huishoud handschoenen gaan en deze gewoon zo wassen na verschoning als wegwerp je tegen staat. Of stoffen en deze uitwassen. Ik kom uit de zorg dus ik ben team wegwerp handschoenen..
Ik lees nu al een paar keer tandpasta. Wat tandpasta goed maakt in ontgeuren is de natriumbicarbonaat (baking soda) die erin zit. Dus dat zou je ook gewoon kunnen gebruiken.
Ik zou toch ook handschoenen dragen. Idd misschien de huishoudhandschoenen als je wegwerp niet wil. Maar lijkt me wel fijner dan de hele dag de ontlastingsgeur aan je handen. Een zeep voor de industrie/garage/bouw is vaak best agressief en als je daar vaak je handen mee wast krijg je erg droge handen.