A.s. zondag vieren we mijn vriends verjaardag en nou wilde ik wel eens iets nieuws op tafel zetten. Het moet wel een beetje low budget want de decembermaand is al duur genoeg . Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie altijd op tafel zetten. Dus kom maar op met de leuke en lekkere tips!
Tonijn flensjes: 2 blikjes tonijn, klein uitje snipperen, 2 a 3 eetlepels mayo, peper en kruiden. 2 a 3 dunne omeletten bakken, daar de tonijn op uitsmeren en rollen maar! In stukjes snijden, tandenstoker erin en klaar Verder kaasballen: 2 zakken geraspte oude kaas, peper, 2 a 3 eieren en een beetje bloem. Alles goed door elkaar kneden tot het stevig is en 1 geheel. daarna kleine balletjes draaien en deze in een wokpan met olie goudbruin bakken. Ff laten uitlekken, wederom tandenstoker erin > Beide zijn erg low budget maar wel erg lekker. Zal ff kijken wat ik nog meer kan vinden aan cheap snacks
Verjaardagrecept Verrukkelijke Borrelhapjes Met Croissantdeeg | Smulweb.nl Deze deden het de laatste keer erg goed bij ons. voor ongeveer 6/8 euro heb je een berg aan hapjes, simpel te maken ook.
Oh wauw! dat ziet er echt heerlijk uit! Ik denk dat ik die ook ga gebruiken op het kinderfeestje van mn zoontje in februari
Mijn familie is van de 80's hapjes. Die durven nog net een wrapje in hun mond te stoppen, maar het liefst omklemmen ze de schaal met kaas, worst, augurk in boterhamworst en komkommer. Oh en niet te vergeten de paprikachips en pepsels. Ik ben wel wat van de apartere dingen, heb er zelfs eens een hele middag vooruit getrokken, maar de neuzen werden opgehaald. Had ik het nog simpel gehouden ook, gevuld komkommertje met roomkaas, mozzarella en tomaat op een prikkertje, roggebrood met katenspekmousse (recept van de AH, erg lekker!)
Ingrediënten - plakjes bladerdeeg - ontdooide bitterballen - wat ei - wat paneermeel Hulpmiddelen Bakplaat Voorbereiding Oven voorverwarmen op 225 graden Bereidingswijze Bladerdeeg ontdooien, plakje halveren en bitterbal erop leggen. Met wat losgeklopte ei dichtplakken en bestrijken. In oven 20 min. bakken op 225 graden
Hamrollen doen het hier altijd goed. Zakje pistachenootjes pellen en klein maken. Bakje roomkaas in een bak, hier nootjes bijdoen, wat peper en zout en roeren maar. Ronde plakken ham elkaar laten overlappen, prut erin, dichtrollen en dag in de koelkast om te laten stijven. Dag erna de rollen in stukjes snijden, prikker erin en klaar!
* balletjes gehakt * frituursnacks * piccolini's (maar die zijn niet goedkoop) * zelf gemaakte mini saucijzen broodjes
Mmmm lijkt me erg lekker vraagje over de eieren, bedoel je dan rauw door de kaas of gekookt in stukjes?
Nu voel ik me wel heel erg oud met mijn 29 jaartjes, ik hou namelijk ook alleen van de ouderwetse hapjes en durf dat moderne spul niet te proeven Ik serveer dus altijd dit: - Kaas blokjes met Augurk - Leverworst - gerookte worst - Augurk in ham gewikkeld - gevulde eieren
Rauw door de kaas en het beetje bloem. Het moet echt een soort stevig "deeg" worden, maar dan dus van belachelijk veel kaas Als je ze bakt zetten ze trouwens uit, dus niet te grote ballen maken (al vind ik dat zelf best lekker af en toe... haha)
Dit ziet er inderdaad heerlijk uit!! Welke smaak heb jij geprobeerd of allemaal? Kaas, leverworst en komkommer komt hier ook wel op tafel hoor er zitten altijd mensen bij die liever de ouderwetse hapjes willen... Er zitten zeker al lekkere ideeën tussen
Hier thuis vieren wij alleen de verjaardag van mijn partner uitgebreid. Dan verzinnen we een thema en an de hand daarvan worden er hapjes geserveerd. Tijdens het Italiaanse thema waren dat onder andere minipizzaatjes en tomaat-mozzarella-basilicum spiesjes. En tijdens het oosterse thema (Japan/China/oosters) was het sushi met kroepoek e.d.
haha ik ben ook super ouderwets. Zaterdag onze verjaardagen gevierd en ik had dus ook gewoon lekker simpel: kaas, worst, ei/rookvlees, komkommer, worteltjes En chippies en toastjes. Prima toch!?
Ik had een rol met roomkaas/salami, roomkaas/ham, roomkaas met tuinkruiden/spek, roomkaas met tuinkruiden/zalm Ik zou zeggen laat je creatieviteit z'n gang gaan Je kunt ze ook goed invriezen!! dus heb je over hup zo de vriezer in en bij overwachts bezoek zo de oven weer in.
Inderdaad lekker simpel blokjes kaas, plakjes worst, uitje, augurk met ham, ei met rookvlees en gevulde eieren op allerlei manieren. En sinds kort hol ik vaak cherry tomaatjes uit en vul ze dan met zelfgemaakte rode pesto op een komkommerschijfje! (ietsje uithollen zodat je je tomaatje erin/erop kunt zetten. Errug lekker! En wat ook lekker is, blokjes mozzarella met stukjes tomaat of halve cherry tomaatjes en wat olijven als je ze lust in een mixje van klein beetje mayo, wat olijfolie en een klein beetje water met de italiaanse kruidenmix van Calve. Heerlijk!
Die tomaatjes met basilic en mozzarella hadden we vorig jaar op tafel staan... Vriendlief en ik waren bijna de enige die ze lekker vonden haha Iemand nog een makkelijk recept voor een gevuld eitje? Vind ik ook altijd wel leuk
Het standaard spul zoals kaas worst etc. Verder meestal nog wat stokbrood/salade en franse kaas en vaak nog antipasta
Hier is ook iedereen van de ouderwetse hapjes maar als ze hier op een verjaardag komen proppen ze zich helemaal vol met de hapjes die ik maak! Knakworstjes in bladerdeeg die lopen storm. Vorige keer maar dubbel gemaakt als normaal en alles op! Wraps met zalm ook. Likken de vingers er bij af. Tortilla chips met kaas in de oven en dan op tafel zetten met een klodder salsa saus en een dot guacamole en ook dat vind iedereen hier super lekker. Ik probeer wel altijd net anders als een ander te doen en geloof wel dar dat gewaardeerd word