Welke herenmaat en jeansmaat is ongeveer gelijk aan 176

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamavanLieverd, 17 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn zoon groeit erg hard, dus ben weer op zoek naar van alles. Nu dacht ik wat (jogging)broeken te bestellen bij h&m bijvoorbeeld, maar daar gaan de jongensbroeken maar tot 170 verrassend genoeg. Ik wil dus bij de herenkleding kijken, maar weet echt niet welke maat ik moet hebben voor hem. Is 176 bijvoorbeeld een S in herenmaten? En welke jeansmaat voor een gemiddeld postuur?
    En welke merken en maten zouden jullie aanbevelen voor joggingbroeken, niet te duur, want hij groeit dus erg hard momenteel. In maat 176 zitten joggingbroeken van raizzed en cars goed bij hem, c & a vaak iets ruim, maar gaat net. Mogen dus ook kindermaten zijn, sommige merken gaan wel groter.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Bij 176 zou ik een M doen.
    Mijn zoon heeft maat 32-32 in jeans. Maar de broeken verschillen natuurlijk. Ze zo op de gok kopen is een lastige vind ik zelf.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik ben redelijk zeker dat 32 te ruim gaat zijn, maar makkelijk uit te proberen, aangezien mijn man 32 (soms 31) heeft, alleen dan met lengte 38. ;). Ik denk eigenlijk ook dat mijn maat 30 te ruim zal zijn, maar dat weet ik niet zeker, vrouwenmodellen zijn toch anders. Zoon draagt wel ook nog een luier, daarom draagt hij ook vaker joggingbroeken, dat zit vaak toch fijner over een grote luier heen. Ergens maakt dat de overstap nog lastiger, want je hebt dan meestal geen lengtematen, dus dan moet ik uit zien te vinden hoe elk merk qua breedte en qua lengte valt.

En ik moet ze wel op de gok bestellen, want met zoon gaan passen, is geen optie.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Begrijpelijk. Het ligt ook aan de bouw van je kind natuurlijk.
    Dan zou ik die van je man als referentie gebruiken. Je hebt ook spijkerbroeken met stretch in. Die zijn wel fijn.

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik heb vorige week met mijn zoon broeken gekocht. Hij heeft een heerlijke stretch jeans van only& sons gekocht. Taillemaat 29 en lengte maat 32. Lengte is nog wat lang maar wel acceptabel

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn zoon is smal en lang en draagt van jeans maat 29/32 maar moet een riem om want is nog iets wijd.

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn zoon is lang en smal en draagt maat 27/34 of 28/34..
    Ik heb toevallig gisteren wat broeken besteld en laten passen in deze maten van het merk cars.
    Dit vind hij prettig zitten.. ik heb dan model slim fit gekozen.
    Mijn man is ook erg smal en draagt ook 28/34..

Verder koop ik maat S voor hem in truien en trainingspakken etc.

8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.883
    5.830
    113
    Vrouw
    Hier een hele slanke zoon die maat 25/34, 26/34 draagt.

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Even een update: Ik heb inmiddels wat jassen gekocht, want dat bleek dringend nodig, haha ;). Ik heb een winterjas maat 176 van jack en jones junior (daarvan wist ik al dat die vrij ruim vallen). En ik had een softshell van only & sons besteld maat S en hoewel die paste, zat hij wel wat strak bij zijn middel, dus daar nu een M van besteld en alvast een zomerjas maat S van jack en jones (even kijken hoe die is, als ik het me goed herinner valt jack & jones in de herenmaten ook iets ruimer). Ik denk dat hij van bovenstukken tussen S en M zit, afhankelijk van het merk. Ik heb van We een paar dingen in een M besteld en van esprit in S en 176 kindermaat (heeft hij ook een paar t-shirts van, de 176 valt vrij ruim bij esprit).
    Ik heb nog een paar joggingbroeken in maat 176 gekocht van merken waarvan ik weet dat ze nog goed passen, dus die overstap gaan we waarschijnlijk maken als hij nog wat cm is gegroeid (gaat nu heel hard met groeien, dus zal wel zijn voordat de winter om is), ik denk dat ik dan gewoon ergens wat verschillende merken en maten bestel waar je gratis kunt retourneren. Als ik moet inschatten qua jeans denk ik dat hij 30/32 misschien heeft nu, of misschien 31/32 vanwege de luier, maar misschien moet hij wel lentemaat 34 hebben over een paar maanden. ;)
    Ik weet dat ik zei dat ik dacht dat maat 30 nog wel ruim zou zijn, maar mijn zoon heeft enorm gespierde benen en kuiten en dan die luier nog, dus ik denk dat iets ruimer comfortabeler zal zitten.

Welke lengtemaat bij welke lengte? Ik ging een beetje op mezelf af (ik heb lengtemaat 30 of 32 bij mijn 1m73, ik heb relatief korte benen en een lang lijf), maar denk dat het beter te vergelijken is met andere jongens/mannen. En mijn man is te lang om daarmee te vergelijken. Ook daarvan weet ik dat het erg kan verschillen qua merk, mijn man heeft meestal lengtemaat 38, maar er zijn een paar merken (zoals pme legend) waar 36 ook vaak lang genoeg is.

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als je echt goedkoop wil dan heeft de wibra volgens mij ook tot 176 en C&A gaat tot 182. Mijn zoon heeft een paar joggingbroeken van de wibra in 176 en die zitten hem fijn. Hij heeft stevige benen dus skinny is hem vaak te strak.

Mijn zoon zweert bij jack and jones. Hij draagt nu nog 176 maar gaat dan door naar de S denk ik.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, ik kwam er net ook achter dat de c & a tot 182 gaat, ik heb daar wat longsleeves besteld nu. Longsleeves wil ik echt niet te duur voor hem, want die scheurt hij regelmatig stuk (hij heeft een beperking), andere kleding mag normaal wel wat duurder zijn, maar ik vind het nu lastig in te schatten hoe lang hij nu een maat aan kan, dus nu mag de rest ook tijdelijk wat goedkoper.
    Ik moet zeggen dat ik denk dat de 176 van jack & jones groter is dan de S (in ieder geval is de winterjas 176 groter dan de zomerjas S, ik ga de zomerjas waarschijnlijk terug sturen), dus zou kunnen dat je zoon meteen naar de M toe kan.

Deel Deze Pagina