Wat vinden jullie van de naam Rivka En hoe vinden jullie het mooier geschreven, als Rivka of als Rifka?
Rivka.. heel mooie naam en uitgesproken Joods! Ik zou deze naam dus alleen maar geven wanneer er ook daadwerkelijk sprake is van een Joodse achtergrond. de achtergrond is Hebreeuws en betekent 'binden' / 'verbinden' (het is een variant op Rebekka)
Toen ik de naam voor het eerst in de 'praktijk' hoorde vond ik de naam niet zo mooi. Het zou nog steeds niet mijn keus zijn, maar ben er inmiddels wel aan gewend. (Mijn dochter kan het alleen niet uitspreken en zegt altijd 'rufta' en dat klinkt toch iets minder... )
Wat leuk! We zijn niet joods, maar ik ben wel gelovig. Ik heb ook gelezen dat het Diener van God betekend. En inderdaad ook wat jij zegt. Ik vind het zelf wel een mooie naam, alleen mijn man helaas niet. Toen ik 'm net vroeg wat hij er van vond keek hij me heel raar aan.
Ik vind het geen mooie naam en wat betreft de spelling.. Tja ik vind het er allebei niet mooi uitzien.
Ik vind de naam Pools klinken. Maar ik vind hem ook best mooi. Zou niet mijn smaak zijn. Maar kan me wel voorstellen dat jullie het een mooie naam vinden.
Rivka, mooi. Rifka ook mooi, ziet er alleen iets harder uit. Voor mij zou een betekenis als 'Diener van god' overigens een reden zijn om er niet voor te kiezen . (ver)Binden juist wel heel mooi!
Vind het wel mooi en zou voor Rivka gaan. Alleen roept het ook associaties op met een tekenfilmpje. iets met een astronaut?