Ik zit te wachten op een uitkering, maar dat duurt helaas eventjes.. Ik ben op gesprek geweest bij de mac donalds maar daar verdien ik minder dan het minimum loon. Ik verdien net zo veel als mijn uitkering zou zijn nu. Mijn vriend vind het niks.. Ze weten dat ik zwanger ben en dat is daar geen probleem. Maar ik heb 2 jaar als secretaresse gewerkt en eigenlijk is het zonde om er geen baan verder in te zoeken.. Maar ja, ik zit wel al 4 weken thuis en verdien niks.. Ik weet niet meer wat ik moet doen. mijn vriend vind het niks bij de mac.. Gewoon omdat het zo ontzettend weinig verdient voor het werk dat je moet doen.. wat zouden jullie doen?
Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar als het loon net zo hoog zou zijn als de uitkering, zou ik daarvoor niet bij de mac gaan staan... Maar goed, dat mag je eigenlijk niet zeggen...
de mac i sook echt een hondenbaan, mijn zusje en mijn nichtje hebben er gewerkt, je moet echt hard werken en kort pauze, je bent wel zwanger ook he!
Hoi, Als je nog minder verdient dan het minimum zou ik het niet doen. Weet je trouwens dat ze je nooit minder dan het wettelijk minimumloon mogen betalen. Maar ik weet niet exact hoe dit zit met een Amerikaans concern, hier heb ik helaas geen ervaring mee. Ik zou als jullie het financieel aankunnen, wachten op die uitkering en lekker verder sollicicteren. Het is best zwaar werk bij de MAC want je moet toch de hele tijd staan, bukken sjouwen, en als je straks een dikke toeter hebt, werkt dit ook niet fijn. Dus mijn mening is ik vind dat je vriend wel gelijk heeft, maar ik kan jou standpunt ook wel begrijpen dat je je schuldig voelt omdat je financieel niets binnenbrengt, maar die uitkering maakt het straks wel gedeeltelijk goed. Schrijf je gewoon lekker bij zoveel mogelijk uitzendburo's in, en ga voor een andere leuke baan erop uit, zonde van je ervaring. Veel succes Groetjes MOnique76 Groetjes MOnique76
Ik zou toch nog proberen verder te zoeken. Misschien iets via een uitzendbureau waar je voor een bepaalde periode aan de slag kan. Daar kan je ook uitleggen dat je zwanger bent en kunnen zij voor iets geschikts op zoek gaan.
Ik zou als ik jou was ook niet gaan werken bij de mac hoor! Vooral omdat het minder verdient dan dat je thuis zit met een uitkering! Je kan dan beter gebruik maken van de uitkering en in de tussentijd een betere baan gaan zoeken ipv bij de mac beginnen! Gr. Miranda
Ik ben het absoluut eens met de anderen! Niet doen! Bij de Mac werken is héél vermoeiend en dus niet goed voor een zwangere vrouw en dan zéker niet als je minder verdient dan met een uitkering! Veel succes meis!
Hoi Bar ik zou ook zeggen loop eens een uitzendbureau binnen dan kunnen ze werk op maat voor je vinden. Is veel beter voor je nu. En zeg nou eens eerlijk heel de dag burgers bakken... zou je dan niet een beetje groen rond de neus gaan zien nu je zwanger bent?
EEn vriendin van me is nu ook zwanger en heeft nu werk via het uitzendbureau tot haar zwangerschapsverlof. Misschien is het een idee om idd via Start, Randstad of een ander uitzendbureau een baan te vinden waar je voor bent opgeleid. Ik bedoel van secretaresse naar de Mac? Je kan meer en tijdens je zwangerschap bij de mac werken is echt niet goed. Liefs, Duveldraakje
hhm dit wil je misschien niet horen haha Ik heb 5 jaar bij de McDonalds gewerkt en daar wordt het minimumloon gehandhaafd. Maar je hoeft dat niet te krijgen. Ik heb altijd boven het minimumloon gewerkt. Ik ben ook heel snel hogerop gegaan. Naar crewtrainer en hostess tot assistent manager. Geloof mij ik verdiende meer dan mijn leeftijdsgenootjes. Plus dat ik mijn eigen werktijden kon bepalen. Ja kan een dienst van 5 uur draaien of een dienst van 8 uur. Verder zijn er verschillende werkzaamheden bij de Mc. Je hoeft helemaal niet heel de dag hamburgers te bakken. Je kan er ook voor kiezen om in de Lobby te staan. Ik kan hier nu wel een heel verhaal over de McDonalds gana houden maar dat schiet niet op. Je mag me altijd PM-en. Overigens is het voor mij altijd een bijbaan en vakantiebaan geweest. Omdat ik een HBO opleiding had kon ik snel hogerop, ook met die weinige uren die ik draaide.
als het net zo veel verdient bij de mac als voor een uitkering dan ging ik daar niet werken! dan zou ik persoonlijk toch proberen verder te zoeken als secretaresse waarom zou je je tijdens je zwangerschap uit de naad gaan werken bij de mac terwijl je met niet werken het zelfde verdient!!??? werken bij de mac is niet zo leuk hoor!!!
ik ben blij dat je me een pm hebt gestuurd. Succes!! @gipsy ik denk dat je moet zeggen, werken bij de Mac vind ik niet leuk. Het team waar ik werkte was super gezllig en hecht. Er gingen alleen mensen weg als ze klaar waren met hun studie zo gezellig was het. Er hangt zoveel van af!
Ik zou zelf het werk aannemen en ondertussen zoeken naar ander werk. Liever een baantje dat weinig betaalt dan van een uitkering leven. Ik kwam 2 jaar geleden zwanger terug van een vakantie in Afrika. Ik heb toen een poetsbaantje aangenomen , omdat ik geen uitkering wilde , ik schaamde me ervoor. Een zwangerschap is voor mij geen excuus om dan maar thuis te blijven zitten. Zwanger zijn is immers geen ziekte
Haha.. Het is dat ik Inky vertrouw op haar oordeel, want anders had ik ook meteen geroepen, niet doen! Maar ik geloof dat ze je een eind geholpen heeft!
Ik heb ongeveer een half jaar bij de Mac gewerkt toen ik 19 was en heb het daar ontzettend leuk gehad! Het team (destijds) was erg hecht en we hadden de grootste lol. Overigens mag er inderdaad nooit minder betaald worden dan het minimumloon. De Mac werkt in NL veel met franchiseconstructies en daardoor zijn ze ook niet afhankelijk van het Amerikaans concept wat salarissen betreft. Ik zou ook liever werken dan thuis zitten met een uitkering zwanger of niet zwanger. Mocht je niet bij de Mac willen werken dan kun je altijd nog naar een uitzendburo gaan, je leeftijd, werkervaring tellen mee naar het zoeken van een baan, hierdoor kan het zo zijn dat je ook niet de baan krijgt die je ambieert maar je bent dan wel weer even aan de slag. Succes met je zoektocht!
Jeetje nou ik zou ook echt niet bij de Mac gaan werken...zeker niet als je hiervoor een baan had als secretaresse. Ik zou inderdaad gewoon naar een uitzendburo gaan en dan zo maar even iets zien te zoeken. Je kunt de komende maanden beter een kantoorbaan hebben als in de MacDonalds werken lijkt mij.
ik sta al bij 5 uitzendburos ingeschreven maar het wordt nog niks... Inky heeft me idd geholpen. Ten eerste is thuis zitten ook niet alles en de dagen gaan zo ontzettend langzaam. Ik blijf zoiezo doorzoeken naar ander werk maar ik ga toch in ieder geval bij de mac werken.. ik moet toch wat namelijk.... Het is een lastige keuze omdat ik zo erg twijfel..
meid je hebt een proefcontract en je kan er meteen mee stoppen als je niet wil. Ik vind het een goede instelling dat je het iig wil proberen!! Applausje voor jou. Succes.
Wat maakt het nou uit als iemand daarvoor een kantoorbaan had? Is werken bij de Mac soms te min? Een uitkering trekken is lekker zeker ? Met zo`n instelling kom je pas ver! Bar : Ik vind het ook goed van je dat je het wilt proberen. Hadden maar meer mensen zulke instelling!