Hallo allemaal, Voor een meisje hebben we tot nu toe twee namen waar we niet tussen kunnen kiezen. I.sabeau en E.lorin Onze andere kindjes heten F.eline en M.axim( j). Welke vinden jullie het beste passen? Ik sta open voor meer suggesties voor een meisje. Dan de jongensnaam..zucht. Ik ben al jaren bezig met jongensnamen en kom er gewoon niet uit? Namen die we mooi vinden maar het net niet zijn Tobias Noah Benjamin Armin Valentijn Alle hulp is welkom! Bedankt alvast
Voor een meisje Isabeau. Past mooi bij de andere namen! Voor een jongen misschien Boris, Merlijn, Silvijn, Midas, Oskar, Julan, Julius?
Bedankt voor de snelle reacties Thijmen heb ik mooi gevonden maar vind ik nu een stuk minder. Floris is een beetje mn guilty pleasure Vond em altijd saai en nietszeggend nu is hij leuker aan het worden. Nadeel is wel dat hij ook met een F begint .. Oscar mooie naam voor een volwassen man maar ik kan er geen baby bij zien?!
E.lorin vind ik echt veel mooier! I.sabeau vind ik geen mooie naam, sorry. Jongensnamen vind ik zelf ook verschrikkelijk lastig. Ben bang dat ik je daar niet echt mee verder kan helpen.
Even tussendoor, leuk dat dit zo'n actief forum is Soms moet je dagen wachten op recaties maar hier niet. I.sabeau vind ik zelf persoonlijk het mooist passen maar E.lorin is aparter. Hugo is niet mijn smaak en Oscar vind ik mooi maar nogmaals ik zie mezelf mn baby geen Oscar noemen...best vreemd maar goed. T.obias staat nu bovenaan het lijstje maar dat staat hij al even heb geen inspiratie voor andere namen
Elorin klinkt wel bijzonder, maar ik vind 'm toch een beetje te apart, zeker bij de namen van zus en broer, die gewoon gangbaar zijn. Isabeau vind ik wel mooi bij F en M passen. Een naam met een i erin lijkt me het mooist, dat hebben F en M ook Daarnaast 2, 3 of 4 lettergrepen en 4-7 letters en het is een mooi afgestemd boeltje samen (ach ja, je moet een richtlijn hebben als namenzoeker hè). Oscar vind ik trouwens best voor alle leeftijden kunnen. Bij een baby Oscar zie ik een knuffelige stoere baby (Ozzie!) Hier wat andere ideetjes voor je. Voor een jongen Alexis Alwin Antonie Bastien Boris Cassian Daniel / Daniël David Dorian Elia, Ilia Emile / Emiel Erik / Eric Isaak Ivan Joris Julien Julius Justin Kazimir Kevin Laurie Levi Lucius Olivier Philip Quinten Quintus Reinier Rémi Robin Rogier Simon Sylvain, Silvijn Timon Victor / Viktor Xavier Yorick Voor een meisje Aimée Alexis Alice Alisa Amalia, Amelia Anaïs Ania / Anía Annika / Anika Ariane Aurélie, Aurelia Camilla, Camille Cécile Cilla Diana Eligia Elise Elodie Eloïse Emilie Ilse Inga, Inna Irena, Irina Iris Isabel Isaura Isidora Jasmijn Julia, Julie Karina Kira Larisa Laurie Léonie Lieke Liese / Lieze / Lise / Lize, Liza / Lisa Lieve Lilian Lilou Lisanne, Lianne, Leanne Livia, Liviana Loïse, Loïsa Louisa, Louise Lucie, Lucia, Luciana Nina Noémie Olivie Ophélie Raisa Regina Rina Robin Rosalie, Rosalia Sabina Saskia Silvia Simone Sofie / Sophie Valérie, Valeria Vianne Vivian, Vivianne, Viviana
Meisjesnamen zijn beide niet zo mijn smaak. Maar van de 2 zou ik Isabeau kiezen, omdat ik bij Elorin twijfel waar de klemtoon ligt; is het EE-lorin of ee-LO (O)rin. Jongensnamen: Ivar Otis Julan Voor een meisje misschien nog Enora?
@7michelle7 das een hele lijst Van de jongensnamen vind ik Remi en Simon mooi maar de laatste is al de derde naam van onze zoon. Remi is resoluut afgekeurd door manlief. (afkeuren is ook makkelijker dan zelf met suggesties komen nietwaar ) Van de meisjesnamen vind ik Aimee mooi maar dat is hetzelfde verhaal als hierboven nl de tweede naam van onze dochter. Verder snap je mijn motieven helemaal Overal een I in, zoveel letters allemaal franse inslag etc etc @ Amethist Op Rin zou de klemtoon liggen. Onze zoon zou Enora hebben geheten was hij een meisje geweest dus je zit in de goede richting. Ik weet echter niet of ik hem nu nog zou willen gebruiken. Bij de andere kids past hij niet echt meer denk ik.
Nog een poging? Deze namen zijn Romaans, Latijns of Frans (De Franse taal is voortgekomen uit het Latijn en valt onder de Romaanse talen) + beginnen niet met een F of M + hebben 4,5,6 of 7 letters + 1,2,3 of 4 lettergrepen + bevatten een i. Zitten dubbele tussen met de namen die ik eerder noemde, had even niet de puf die er weer uit te filteren, sorry.. Abidan Achille Adrien Aimé Alain Alexis Ananias Antoine Aquila Ariel Bastien Benoit Blaise Brice Cain, Cainan Camille Cassian, Cassius Cicero Clair Clovis Cyril / Cyrille Daniel Darius David Denis Didier Dorian Elias Emile, Emilien Eric Etienne Gabriel Gaius Gervais Gilles Henri Irénée Isaac Isidore Joachim Julien, Julius Justin Kevin Levi Liber Louis Lucius, Lucian Nicolas Olivier Patrick Pierre Pius Pontius Quentin, Quintus Rémi Richard Rosaire Servius Silas Simon Sylvain Thierry Timaeus Timon Titus Tobias Tristan Victor Vincent Xavier Abigail Adeline Aimée Albina Alexis Alice Aline Alison Amélie Anaïs Aquila Ariane, Arianne Ariel / Arielle Aurelia, Aurélie Avril Bernice Bibiana Camilla, Camille Carine Cassia Cécile Claire Claudie, Claudia Corinne Cyrille Denise Dianne, Diane, Diana Dina Edith Eligia Elise Elodie Eloïse Elvire Emilie Eugénie Eulalie Eveline Gigi Gisèle / Giselle Hermine Hilaria Inès Irène Iris Isabel Isaura Jasmine Jeanine Jessica Judith Julia, Juliane, Juliana Julie Justine, Justina Léonie Lilian Lilou Lise Lisette Livia, Liviana Lois Louise Lucia, Luciana, Lucie Lucile / Lucille Lydia Nadia Nadine Natalie, Natalia Nicole Nina Noemie / Noémie Octavia Olivie Ophélie Pauline, Paulina Perrine Prisca Regina Rosalie, Rosalia Sabine, Sabina Sibylla, Sibylle / Sybille Silvia, Sylvie Simone Sophie Velérie, Valeria Viviana
Nee joh! Geen sorry ben allang blij met de input! Ik sorry want ik ben uberkritisch Silas vind ik prachtig!! Maar manlief niet (wat zei ik eerder ook alweer over afkeuren ) Vooral de combi met mn zoon. Elise en Amelie ook mooi maar helaas al vergeven. Enora stond voorheen op het lijstje had hem eraf gehaald maar misschien moet ik daar toch nog even over denken Nogmaals bedankt! Nu proberen te slapen, waarschijnlijk ga ik vannacht gewoon door met denken haha.
@Luciaatje Nathaniel mooi maar dan op zn engels uitgesproken en dat vind ik dan weer minder met de uitspraak van de andere namen. Dankjewel voor de suggestie
Ow en 7michelle7 Tobias vinden we tot nu toe de mooiste en die staat ook op jouw lijst Ook mooi bij de rest toch?
Verdergaand op Enora, misschien vind je deze namen nog mooi: Elanora Eleanora Elenora Eleonora Eleora Elianora Elinora Elionora Eliora Ellenora Elora Evora Op ons lijstje staat Elora
Voor een jongen dacht ik meteen aan Didier, voor een meisje misschien: -Aurélie -Valerie -Josefien/Josephine Isabeau vind ik persoonlijk geen mooie naam en Elorin vind ik niet "lekker bekken" zeg maar