Hoi dames, Ik ben nu 26 weken zwanger van onze 2e. We krijgen een jongetje. We hebben al een dochter Feline Esther, vernoemd naar mn moeder Esther. Nu wil ik onze zoon vernoemen naar mijn broers mijn oudste broer heet Johannes Willem, hiervan willen we Johannes gebruiken. Mijn jongste broer heet Leander Elias. Mijn vader heet Elbert-Jan en ik wilde dan dat onze zoon zijn initialen krijgt. Ik had zelf gewoon Elias Johannes (Elias als roepnaam) Maar helaas is mijn man daar niet helemaal mee eens. Hebben jullie andere ideeën? Ik hoor het heel graag! Groetjes Willemijn
Je maakt het jezelf niet makkelijk, haha! Eliah Johan Elko Johannes/Johan Om zo maar even iets te noemen..
Een paar ideetjes, kan je natuurlijk ook anders combineren.. Eli Jonah Eliah Jonas Elian Jonah Gewoon Elias vind ik ook mooi!
Lastig, zo'n man Waar is hij het niet mee eens? Met de vernoeming ansich niet, of met een specifieke naam? Ik vind Elias echt heel mooi trouwens!
Als vernoeming van Johannes misschien nog: Jonas Johan Jens Jóan Jan Jannick John Met E.J incl. vernoeming naar Elbert-Jan en voorbeeld van vernoeming naar Johannes: Elian Jonas / Elian Jens Elmer Jens / Elmer Jan Elof Johan / Elof Jonas / Elof Jens Elov Johan / Elov Jonas / Elov Jens Eloi Johan / Eloi Jonas / Eloi Jannick Elon Johan / Elon Jonas / Elon Jan / Elon Jannick Elric Jonas / Elric Jan / Elric Jens Elvin Jonas / Elvin Johan / Elvin Jan / Elvin Jannick Elwin Johan / Elwin Jonas / Elwin Jan Ean Jonas / Ean Jannick / Ean Jens (Je kunt ook voor de duidelijkheid Éan schrijven ipv Ean) Of namen met een E. als Elbert-Jan niet per se vernoemd hoeft te worden (incl. voorbeeld van vernoeming naar Johannes): Erik Jan Ewoud Johan Emiel Jonas Émile Jannick Evander Johan
Bedankt voor jullie reacties! Ik maak het mezelf idd wel erg moeilijk, misschien moet ik van dat e.j. Afstappen, maar vind het zo leuk! Mijn man vind het vernoemen prima, maar Elias is hij nog niet zeker van. Johannes wordt sowieso de 2e naam.
Dat maakt het voor ons een stukje makkelijker, we hoeven dus alleen mee te denken over Elias? Ik vind Michelle's Elian en Evander ook heel mooi!