Sam Noah David Noah vinden wij erg mooi, maar ben bang dat het te soft en meisjesachtig over komt? Sam is ook zo mooi, maar zo popu! Samuel vind ik minder. David, gaat altijd, maar mischien te saai?
Ons zoontje heet Sam. In onze omgeving komt deze naam bijna niet voor, Sem wel Wij gaan nu ook voor een zeer populaire naam, maar we kennen niemand in onze omgeving die zo heet. Daarnaast zijn wij al jaren gek op deze naam. Ik had Noah ook op ons lijstje voor een jongen, maar mijn man vond het te vrouwelijk.
David of Sam vind ik mooi Sem zijn er momenteel 100 in een dozijn. Hier een jongen in de buurt die heet Sil dat vind ik ook erg leuk!
David! Ik vind het de allermooiste jongensnaam die er is, en ook nog leuk voor een volwassen man. Ik hoor de naam verder ook nooit. Noah en Sam vind ik ook mooi, maar met precies de bezwaren die jij noemt: Noah iets te soft en Sam te populair.
Noah vind ik het mooist, kan prima voor een jongen niet te soft dat vind ik bij Sam wel. David is niet mijn smaak.
Ik vind David en Sam allebei heel mooi Sam wat vlotter, David wat minder voorkomend. Noah vind ik te populair en de klank vind ik zo vrouwelijk. Jonah vind ik bijvoorbeeld mooier.
Ik vind noah voor een jongen prachtig. Wij hebben lang nagedacht om ons zoontje zo te noemen. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik hem net te soft vind. Maar het blijft een mooie naam! Ik zou denk ik voor sam gaan