welke hobby's heeft jouw peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wasmachine, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Welke hobby's heeft jouw peuter? Hoe oud is hij/zij?
    Mijn zoon: 3 jaar, peuterdansles en gymles.

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hahah daar hoef ik niet eens over na te denken:)

Met stipt op nummer 1, filmpjes kijken op de iPad of iPhone... Ze weet zelfs al helemaal hoe het werkt en hoe ze filmpjes moet zoeken:$

Ze is over 4 maanden 3 jaar

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen speciale hobby's :) we hebben het druk genoeg zonder allemaal lessen waar we naartoe moeten. Tot voorkort 4 dagdelen psz, nu na de vakantie fulltime naar school (ze is bijna 4 dus). Afspreken met vriendinnetjes is ook altijd leuk, maar het liefst/leukst speelt ze toch met haar zusje, die kunnen echt geweldig samen spelen (niet altijd natuurlijk, maar meestal gaat het prima). Duplo, treinbaan, keukentje met snijfruit, buiten spelen, kleuren, tekenen, my little pony's of gewoon samen een tas volstouwen om te gaan 'picknicken' of dekentjes pakken en op de grond een 'bed' maken, dat zijn hier de hobby's ;). Als ze zich vervelen dan gaan we naar de speeltuin, bibliotheek, eendjes brood geven of gewoon even boodschappen doen. Televisie is dankbaar om het laatste uurtje van de dag mee door te komen. Ik wil als ze 5 of 6 is met zwemles beginnen en als dat klaar is kan ze wat anders gaan kiezen, vind ik vroeg genoeg.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Gym!
    Doen we al vanaf 1 jaar en ze vind het nog steeds geweldig!

5. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoon is het liefste buiten.
    lekker fietsen, wij wonen lekker vrij dus hij kan zelf voorhuis fietsen.
    achterhuis in de zandbak, hij is echt een buitenmens. van steentjes zoeken tot bloemetjes plukken.
    als hij maar buiten kan zijn hihi.

verder houdt hij van lego, en autootjes.

hier ook pas op voetbal als hij klaar is met zwemmen. ik denk dat we na de zomervakantie met zwemles beginnen.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoon heeft als grootste hobby: voetballen, voetballen voetballen. Liefst de hele dag. En hij zoekt continu mensen om MET hem te voetballen. Moet wel FCBarca inzitten later.

Oh en voorwerpen in het water gooien.. Stenen/stokken/dennenappels/blaadjes...alles is goed als het maar in het water gegooid wordt. Vreemd figuur :)

Oh en vory

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn bijna kleuter:
    ballet, knutselen en kleien, verkleden, dansen en zingen.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    De jongste van 2 (dat is een peuter, de oudste is dat niet meer ;)): Buitenspelen (en dan bij voorkeur trappen op en af lopen en glijden van de glijbaan), muziek (incl. zingen), dieren bekijken, kleuren/tekenen en knutselen en zwemmen vindt ze ook heel leuk.

De oudste van bijna 5 (geen peuter meer, maar goed): zwemmen, dansen, buitenspelen, kleuren/tekenen en knutselen, schrijven en lezen, zingen en feestjes en 'feestachtige aangelegenheden' (;)).

9. sjak

sjak Niet meer actief

Absoluut tekenen! Elke dag begint de dag met; melluk drinken? Gevolgd door; Tekelen!! Haar voorkeur gaat uit naar wasco...
    Op een goede tweede plaats komt bellen blazen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    3,5 jaar: Zwemmen - Gym - puzzelen - en tja; filmpjes kijken.. - dansen (mini disco is favoriet!) - zingen - boekjes lezen

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    2,5 jaar: rennen, stenen verzamelen, stokken zoeken, rennen en rennen en rennen, voetballen, rennen, tegendraads zijn, grote broer plagen

12. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Officieel nog geen peuter, maar favoriet is hier z'n fietsje en loopauto, buiten spelen met de watertafel (ook als er geen water in zit), bouwen met de duplo, de kat plagen ;), mama helpen met stofzuigen, koken (krijgt hij van mij een klein pannetje met wat ongekookte pasta, laagje water en een pollepel :D wat een plezier!)
    En gelukkig is hij dol op knuffelen en kusjes geven 😍

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Stipt op nummer 1: geocachen

Verven, kleien, uitgebreid lunchen ;), buiten kliederen, taarten maken/meehelpen koken, filmpjes/spelletjes tablet.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn jongste is 2 en wij gaan samen naar peutergym (ouder en kind gym). Mijn oudste is 4 en zit sinds een paar maanden op zwemles, daarvoor deed ze kleuterdans. Ik vind één ding wel even genoeg voor een kleuter. Als ze wat groter is vind ik het wel leuk als ze één sport en één muziek iets kan doen. Wij zijn beide muzikaal, dus als ze klaar is met zwemles wil ze graag met vioolles beginnen.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn kleuter: ballet en buiten spelen

mijn dreumes: slopen, eten en slapen

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jeez... voelde me echt even heeeeel oud... en heb dus even gegoogled :D

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hihi:)

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Die van mij rent ook de hele dag. Verder wil hij veel met de tjoek tjoek (trein) spelen. Zijn grote broer is alles nadoen is ook favoriet, is zooooo leuk om te zien!

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik ook ;)

20. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008