Babykamer weggesmeten geld?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door GeoLilly, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Hoi meiden

Manlief en ik zijn stilletjesaan aan het nadenken over een babykamertje.

We zijn van plan om de eerste (6?) maanden een bedje (zo'n bedje dat je later kan omvormen tot een box) in onze slaapkamer te zetten zodat de baby bij ons is. Handig voor borstvoeding enz.

Nu vroeg ik me af of een babykamertje dan geen weggesmeten geld is?
    Bvb. een commode met verschoningstafel lijkt ons een beetje onnodig want we zien onszelf niet steeds naar boven gaan om een pampertje te verversen.

Of ben ik daar helemaal mis in? Ik heb namelijk geen ervaring dus misschien denk ik wel te simplistisch.:(

Graag jullie meningen en tips! :)

2. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het fijne van een kamertje is dat je alles bij de hand hebt. Luiers, luierzalf, kleertjes... vooral in de ochtenden lijkt mij dit erg handig hoor, om alles op één plek te hebben. De baby ligt dan op de verschoontafel en dan is alles binnen handbereik hebben erg makkelijk.

Maar ik ken jullie huis niet, willen jullie dit liever beneden doen? Of op jullie eigen kamer?

3. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Bedankt voor je reactie Fleedwood!
    We hebben een grote badkamer, dus we zouden daar het verschonen en aankleden doen.

4. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    In het begin zal je heel vaak moeten verschonen en zal je dat dus in de praktijk vaak in je eigen slaapkamer of woonkamer doen. Een babykamer heb je mi sowieso nodig va een maand of 4-6, dat hangt natuurlijk van jullie zelf af. Maar je baby past op gegeven moment iig niet meer in een wieg. Ik zou een babykamer met ledikant aanraden, waar je later een peuterbedje van maakt va. ong 2/2,5 jaar door één zijkant eraf te halen (kan volgens mij bij de meeste ledikantjes). Ook voor slaapjes overdag kan het fijn zijn om je baby op een rustig eigen kamertje te leggen, zowel voor jullie als voor hem/haar.

Overigens hoeft een babykamer niet zo duur te zijn, ik geloof dat wij bij ikea €400 kwijt waren (ledikant/commode/kledingkast) en die gaan nu al (bijna) 3 kids mee! Ook op MP kan je hele leuke complete tweedehands babykamers vinden!

Een wieg zou ik zelf nooit nieuw kopen, die van mij pasten er met drie maanden al niet meer in!

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Zeker een commode kan toch wel handig zijn nog... Denk maar aan na het badderen.. Nat kindje op bed lijkt mij niet echt fijn...

6. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Bedankt voor de tip Guapetona, we waren aan het denken aan dit soort bedje waarbij je dus ook zo'n kant er kan afdoen: SUNDVIK Babybedje - IKEA

Dreamer, bedankt voor je reactie maar dat zal normaal gezien geen probleem zijn omdat we in de badkamer een commode zouden voorzien.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Drie kinderen...een kamertje van 800,-... die heeft z'n geld wel opgebracht :)

Een commode of iets wat als zodanig dienst kan doen is wel heel handig. Verschonen doe ik veel beneden (aankleedkussen op tafel) maar aankleden, wassen etc doe ik in zijn kamer.

Hier:
    Vintage wieg tot 6 mnd (familiestuk)
    Ledikant tot circa 3 jaar
    Commode
    Kleine kast
    Schommelstoel
    Goeie vuilnisbak
    Kapstokje

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Commode kun je op zich wel een paar jaar gebruiken. Wij hebben een hemnes ladekast genomen en die hebben we nu als gewone kast in gebruik. Heb hem zeker 3 als commode gebruikt.

9. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Die heeft inderdaad zijn geld opgebracht Cygnet2. :)
    Het is ons eerste kindje en ik denk er misschien te simpel over na, dus het is leuk om te lezen hoe jullie ervaringen zijn en daar kan ik weer uit leren!

10. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Precies zo'n bedje hebben wij ook! Heel handig! En wij hadden inderdaad ook een extra commode (ladekast van ikea) op de badkamer, zeker ook erg praktisch. Hier is het wiegje ook vintage/familie-erfstuk :)

11. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    wij hebben toevallig een budget babykamer. Wel ledikantje natuurlijk maar de commode is een ladekast van Ikea. Pootjes van de Gamma eronder et voila, mooie commode. Plankje bovenop schroeven voor spullen die je vaak gebruikt (lotion/luiers/doekjes/neusspray/luuf/zinkzalf)
    En in de lades de hydrofielluiers, washandjes(vochtige). Kleertjes. lakens en voorraad onderin. Als je kindje te groot wordt voor de commode heb je een mooie ladekast

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap alleen niet zo goed hoe je dit bedje als box kunt gebruiken?

13. Igone

Igone Actief lid

26 mrt 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan waarschijnlijk voor een (kleding)kast en commode in een. Die later ook nog eens om te bouwen is tot bureau of boekenkast.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Babykamer onnodig.....hmm bedje zou ik zeker wel doen ( ledikant) en een kledingkast is ook wel handig

Wij hebben nu geen commode meer, bij de eerste twee nl nooit gebruikt behalve om de rompers in op te bergen die ook prima in de kledingkast konden, badderen altijd in de Tummy die op de tafel stond ( Tummy staat daarna in de badkamer die ook beneden is ) en gewoon simpel weg douchen met ons
    Een aankleedkussen in de kast,die je in een hand omdraai tevoorschijn getoverd hebt, in de buffetkast naast de tafel een laatje waar luiers zalf etc etc in zitten dus ook alles binnen handbereik,

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ah, dat had ik niet meegekregen ;)
    Dan heb ik niks gezegd haha!

16. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze babykamer is nu al bijna 6 jaar in gebruik, dus vindt het zeker geen weggegooid geld! En de jongste is nu 2,5 maar die poepluiers verschoon ik toch het liefst op haar eigen kamer! Die stank hoef ik niet in de woonkamer en op de grond of bank is ook niet heel fris meer.
    Het is echt haar kamertje, dus zou ik niet met minder meubels willen vullen.

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik zou een goedkoop babykamertje halen. Dan een ledikantje en kledingkast op het slaapkamertje zetten en de commode eventueel in de badkamer. (Al zou ik die persoonlijk ook in de slaapkamer willen zodat je alles bij de hand hebt!)

18. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik zou niet zonder commode kunnen hoor. 's ochtends uit bed meteen een schone luier en aankleden. Dit geldt eigenlijk voor na alle slaapjes. Heel handig alles bij de hand. Moet er niet aan denken om steeds met die spulletjes, kleertjes e.d. te moeten slepen en ook nog je kind vasthouden. Naar mijn mening, dus echt geen overbodige luxe.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja heel handig ! Baby blijft bij ons tot 6 maand en dan eigen kamertje is wel lekker. Ook de commode is gewoon heel fijn net als de kledingkast houdt het allemaal wat overzichterlijker.

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou niet zonder kunnen!;)

Deel Deze Pagina