De titel zegt het al. Hoe maken jullie de wandelwagen op? Met mijn jongste heb ik een waskussenhoes gebruikt als 'hoeslakentje', met een hydrofielluier bij het hoofdje. Een heel licht dekentje eroverheen, maar het wordt nu denk ik minder warm dan toen. Iemand nog een beter idee?
Ook waskussenhoes of hydrofiel helemaal uitgevouwen. Dubbele hydrofiel onder hoofdje. Lakentje met daarover dun dekentje. Als t wat frisser is een dubbelgevouwen fleecekleedje of een lekkere dikke baddoek dubbelgevouwen. Toch heb ik t idee dat als de kap omhoog staat en je dat bovendekje op de kinderwagen hebt liggen t niet zo koud is. Als t erg fris is kun je de kinderwagen met een kruik lekker voorverwarmen
wiegovertrek en voor onder t hoofd een hydrofiele luier, over de baby een wieglaken met dekentje(als t koud is)
Hoeslakentje voor de wieg, en daarop een Lodger Wrapper en de voetenzak van Koeka, gevoerd met teddy. Lekker warm.
Onderlakentje voor wiegje gebruikt. Hydrofiele doek ter hoogte van het hoofdje. Over het kindje heen een dekentje en daarover heen (maar is meer voor het zicht) een leuk gekleurd lakentje. Het dekentje deed ik eerst recht over ons kindje heen. Kreeg de tip om het schuin in te stoppen. Dus als een ruit gebruiken. Je vouwt het hoekje dan terug zodat het niet over het gezicht heen ligt. De andere hoekjes kun je op deze manier veel beter instoppen onder het matrasje in de kinderwagen, waardoor een kindje lekker strak ingestopt ligt. In de wintermaanden gebruiken we de voetenzak voor extra warmte.
Wij hadden vorig jaar winter lakentje-fleecedekentje en daarover dunne wiegendeken van koeka. Toen temperatuur weer wat beter werden fleecdeken er tussen uit. In de maxi cosi de koeka voetenzak teddy, in een woord IDEAAL!
Gebruiken jullie dan als dekentje een wiegdeken die je ook voor de wieg binnen gebruikt of zij er andere tips?
Onze dochter is geboren in december, dus een echt winterkindje. Wij maakten de reiswieg hetzelfde op als een gewone wieg, alleen legden we een grote oude badhandoek onder het matras ter isolatie. Gewoon netjes opvouwen tot het formaat van het matrasje en dan het matrasje erop met een overtrek voor een wiegmatras. Dan inderdaad een hydrofylluier voor onder het hoofdje en vervolgens een lakentje en dekentje (dubbelgevouwen). Die badhanddoek was een tip van onze kv. Ze zei dat veel mensen hun baby in de kou warm toedekken aan de bovenkant, maar dat dat weinig helpt als er van de onderkant veel kou bij komt.
hier een wieghoeslakentje om het matrasje en hydrofiel doek als hoofdlaken. en een duodekentje met dekbedhoesje als dekentje bij alle kids gedaan.en idd het dekje van de wagen er over en dan is het niet zomaar koud hoor dat houd veel wind tegen