Ik werk zelf in een babywinkel en ik adviseer altijd de aerosleep hoeslakens erbij. Ik laat in de winkel ook altijd zien waarom. In de winkel hebben we een luchtpaal staan met een balletje erin. Als je de aerosleep met aerosleep hoeslaken erop doe dan blijft het balletje bovenin omdat de lucht erdoor heen kan circuleren. Wanneer ik hiervoor een katoenen, badstof of jersey hoeslaken voor gebruik dan valt het balletje bijna direct weer naar beneden. De luchtr kan er dus niet gemakkelijk doorheen circuleren. Dus voor mij is het echt geen verkoop praatje. ikzelf heb ook aerosleep en een aerosleephoeslaken aangeschaft. Waarom omdat ik persoonlijk voor de 100% achter dit product sta en geloof in de werking ervan. En idd het is niet bewezen dat het werkt bij baby's. Om de meest simpele reden op baby's mag niet getest worden. Op volwassenen is het wel getest door het Tuv (onafhankelijk testbureau)
Hier een Aerosleep met een "gewoon" katoenen hoeslakentje en zelfs een hydrofiele doek onder het koppie gelegd. Had een ontzettende spuger, dus moest de doek na ieder slaapje wisselen. Als ik die er niet onder had gelegd had ik dus 5 keer per dag het lakentje moeten wisselen. Maar heb zelf mijn gezicht in de matras met laken en luier gedrukt en kon nog steeds redelijk goed doorademen, dus had er nog wel een goed gevoel bij. Hebben jullie kindjes ook zo'n mooi motiefje op hun gezichtje smorgens?
dat zou ik zeker niet doen, want de eerste maand blijft je kindje toch precies zo liggen als jij hem in bed legt, dus hij kan onmogelijk met zijn neusje in het matras komen als hij op zijn rug of zij ligt, ze kunnen gewoon nog niet draaien. Overigens ben ik het met Keiko eens. Iedereen moet zelf weten wat ie koopt, maar het effect van de Aerosleep is nooit aangetoond en het verkleint ook het risico op wiegedood niet aantoonbaar.
't Gaat me ook niet zozeer om wiegendood. Ik denk dat andere maatregelen daar veel meer effect op hebben. (Niet roken, kindje niet te warm te slapen leggen, niet op de buik laten slapen etc.) Het gaat mij vooral om de eigenschap dat het een bescherming is van het matras, zonder dat dit ten koste gaat van de luchtdoorlaatbaarheid van het materiaal (waardoor het dus niet benauwd of zweterig is) en de vescherming tegen huismijt.
Toen ik 4 jaar geleden een Aerosleep kocht werd er door de verkoopster juist verteld dat een Jersey hoeslaken ook kan. Ik heb dus voor goedkope jersey hoeslakentjes gekozen. Het grote voordeel van de aerosleep vind ik dat je niet met moltons en zeiltjes hoeft te klooien. Gewoon dat ding op de matras, hoeslaken erop en klaar.
conclusie topic: aerosleep hoeslaken zal echt inderdaad wel meer lucht doorlaten. Maar; waarom zou dat moeten. de aerosleep zorgt ervoor dat het kindje oa niet stikt. En met een katoenen hoeslaken kan hij voldoende lucht halen mocht ie op zn buik draaien. Die paal die in de winkel staat gebruikt veel meer lucht en dat is dus niet helemaal realistisch. neemt niet weg dat het een mooi voorbeeld is hoor.
Wie zegt dat? Volgens mij is het conclusie van dit topic dat voor de aerosleep an sich er geen voldoende bewijs is dat deze verstikking helpt voorkomen, omgeacht welk type hoeslaken erop ligt. De keuze voor dit product blijft nog steeds een gevoelskwestie vanwege het gebrek aan onderzoek, dus de stelling dat het katoenen hoeslaken voldoende is lijkt me dan nogal uit de lucht gegrepen.
Zo, er zijn een boel reacties gekomen zeg! Volgende week ga ik weer babyshoppen en zal ook eens om een demo vragen, want dat hebben we afgelopen zaterdag niet gehad. De reacties lopen hier nogal uiteen. Dus het is net waar je gevoel naar uit gaat. Ik zal me iig nog eens goed laten voorlichten (voor zover dat kan) en wil iig de luchtkoker test zien. We hebben gelukkig nog de tijd om te beslissen.
gewoon voor de zekerheid de aerosleep kopen.. ze kunnen niet testen op babies dus vandaar geen wetenschappelijk onderzoek! en altijd aerosleep met aerosleep hoezen combineren anders is het effect weg!
Nog een tip, mochten ze geen luchtpaal hebben. Je kan het namelijk vrij makkelijk zelf testen door je neus in de aerosleep te drukken en te ademen. Je kan dit dan met verschillende hoeslakens testen en zelf ervaren of je voldoende lucht krijgt. Ons heeft dit toentertijd overtuigd om voor dit systeem kiezen. Veel plezier met babyshoppen!
Inderdaad, gewoon zelf voelen en ervaren in de winkel. Ik vind het handige dingen hoor, vooral als je een spugertje hebt of een kindje wat het snel warm heeft. Of het het risico op wiegendood verminderd, daar heb ik ook mijn vraagtekens bij, maar goed, baat het niet, dan schaadt het niet. Ik had voor in de wieg een aerosleep en voor in het ledikant een soortgelijk matje wat ik in Duitsland heb gekocht en dat was maar 13 Euro.
Ik vind het ideaal! Heb het zowel in het ledikant als in de wandelwagen. En bij ons jochie is het geen overbodige luxe want hij draait zijn hoofd al veel en dan is het een fijn idee dat hij gewoon door ademt, wat hij ook doet bij dit matras. Het is maar net waar je je prettig bij voelt en wij voelen ons dat...........en wat betreft de enorme 'anti' van sommige reacties...je hoeft het toch niet te kopen? En als je vindt dat anderen geld uit hun zak laten kloppen, dan moet je dat gewoon lekker vinden , ieder z'n mening. Feit is dat het beter lucht doorlaat dan een 'dicht' matras en als je je daar beter bij voelt, lekker aanschaffen! Oh ja, ik heb ook de dure hoezen erbij, wel drie
Uit jou conclusie met de luchtpaal zou je dus juist aerosleep hoeslakens moeten kopen. Want als zelfs bij meer lucht het balletje niet bovenin de paal blijft bij andere hoeslakens en bij de aerosleep hoeslakens wel dan laat dat toch meer lucht door?
trees: een katoenen hoeslaken over de aerosleep bedoel ik he...en over dat het niet bewezen is...het is iig een feit dat je kindje MINDER snel stikt dan bij een gewoon matras..
jewe: dat zei ik inderdaad ook in mn bericht op pagina 3. dat het hoeslaken van aerosleep idd waarschijnlijk nog meer lucht doorlaat dan een katoenen hoeslaken bovenop de aerosleep. Maar of dat nodig is...dat is de vraag. voor een baby is de aerosleep met een katoenen hoeslaken ook voldoende.ander zouden ze dat echt wel aansmeren in alle babywinkels. want die willen natuurlijk ook verkopen.maar mij vertelde ze in 3 grote babywinkels dat een katoenen hoeslaken op de aerosleep voldoende was.
De andere hoeslakens zijn juist het verkooppraatje. Want van de fabrikant van aerosleep mogen we geen andere hoeslakes aanpraten. Bij klachten met de aerosleep zijn ze pas gegrond wanneer je tot een leeftijd van 2 jaar een aerosleep hoeslaken gebruikt.
Uhm ik geloof dat je mijn reactie niet begrepen hebt. Ik bedoelde dat je niet kon concluderen dat het katoenen hoeslaken net zo goed is als het aerosleephoeslaken, aangezien er uberhaupt geen onderzoek naar de aerosleep is gedaan. Overigens is mij in de winkel verteld dat je toch echt de aerosleephoeslaken moet gebruiken, omdat anders de werking niet meer voldoende is. Dat betekent natuurlijk niet direct dat het klopt, maar net zo min als dat ze bij jou hebben verteld dat je ook katoen kan gebruiken. We weten het immers het niet zeker. Het enige wat ik zeker weet is dat ik niet goed kan ademen door katoen en met de speciale hoeslakens wel, maar ja ik ben geen baby...
Wij hebben alleen een kleine aerosleep (2 stuks), zo'n matje die je aan het hoofdeinde kan leggen. Omdat Lisa veel spuugt en een hydrofiel niet blijft liggen in haar ledikant, gebruiken we nu handdoeken waar ze op ligt. Ik heb geprobeerd erdoorheen te ademen terwijl de handdoek op de aerosleep lag en dat gaat echt veel beter dan zonder aerosleep. En dat is een dikke handdoek. Persoonlijk denk ik dat je niet persé de hoeslakens van aerosleep nodig hebt en wat moet je doen als je een spugertje hebt? Een hydrofiel of handdoek gebruiken inderdaad, ik ga niet 5 keer per dag een hoeslaken wassen . Maar goed, ik gebruik 'm nu alleen zodat het matras niet nat wordt, maar daarbij is het wel mooi meegenomen dat het zelfs met handdoek nog best goed ademt.