Ik zit een beetje te twijfelen over de hoeveelheden die ik moet invriezen voor mijn dochter van bijna 15 weken. Zij zal natuurlijk niet steeds dezelfde hoeveelheid blijven drinken, dus ik vraag me af hoe jullie dat doen? Welke hoeveelheden vriezen jullie in en op welke manier? Ik gebruik nu de VIA bekers maar voor kleine hoeveelheden vind ik dat erg onhandig.. ook al doe ik het later over in een diepvrieszakje. Ijsblokjeszakjes schijnen niet zo handig te zijn lees ik soms?
Ik gebruik milk trays. Dan heb je staafjes van ongeveer 30 cc en kun je het aantal staafjes dat je nodig hebt ontdooien in een flesje. De bevroren staafjes doe ik in een hersluitbare diepvrieszak waarop ik de data schrijf van periode waarin de melk is gekolfd.
Ik vries in in zakjes voor moedermelk van elanee (6, 75 voor 20stuks) Ik heb porties van 50/100/150. Daarnaast vries ik de kleinere hoeveelheden in in een ijsblokbakje. Nadat de melk bevroren is (uurtje ongeveer) doe ik de blokjes van 10 cc in een vriezer zakje. Op deze manier kan ik eigenlijk altijd de juiste hoeveelheid samenstellen...
Ik doe precies hetzelfde als Arual83 naast de avent bekers. Maar ik vind de milktray wel onhandig. Je moet hem goed recht houden anders lekt ie Maar voor mij wel de enige oplossing tot nu toe.
Ik gebruik ook een milk tray systeem, maar dan de fresh baby so easy die ik bij amazon engeland heb besteld. Die was goedkoper dan de "echte" milk trays. Maakt blokjes van 19 ml ongeveer. Voordeel is dat het 2 trays met goed afsluitende dekseltjes zijn dus geen geklieder. Nadeel is dat het blokjes zijn en geen staafjes, dus het past niet bevroren door een flessenhals. (wel door brede hals flessen) Ik heb een tijdje met ijsblokjeszakjes gewerkt maar dat vond ik vreselijk geklieder. En het stinkt al zo als het bevroren is geweest.