Het onderwerp zegt het al, wanneer begonnen jullie hiermee? Ons zoontje is bijna 4 maanden en ik vroeg me af wanneer andere mama's hiermee begonnen zijn. Hij drinkt best veel, 5 flessen waarvan 3 van 180 cc en 2 van 210 cc , ik wil iedergeval de laatste fles met pap gaan mengen(rijstebloem) maar ik denk dat ons zoontje wel toe is aan een potje, maar ik weet niet meer zo goed van mijn oudste wanneer ik daar nou met potjes ben begonnen. Dus graag hoor ik van jullie wanneer jullie er mee zijn begonnen. En wanneer ga je een fles vervangen? Ik hoor graag van jullie! groetjes Trotse mama
5,5 maand want selina kreeg ook nog 5/4x bv en dan kreeg ik er echt niet nog een potje bij en daarbij is de bv belangrijker... Ik zou gewoon eens een paar hapjes proberen, zal het vast heerlijk vinden haha, hier ging het tenminste meteen goed!!!
Ik ga straks met 4 maanden beginnen met fruit. Mag groente eigenlijk ook al vanaf 4 maanden? Ik heb helemaal geen zin om tot 6 maanden te wachten Ik ga dan wel goed opletten hoe hij erop reageert. En dan in ieder geval 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven. Als hij er erg heftig op reageert, ga ik vanaf dan wachten tot 6 maanden en dan pas weer proberen.
Wij beginnen met 6 maanden. Misschien een weekje ofzo vroeger, maar dan vooral omdat ik eraan wil beginnen We gaan met groentjes beginnen! Een nieuwe fase, zo spannend
Hier met 6 maanden begonnen met wat hapjes groente en later met wat hapjes fruit. Nog wat later wat hapjes groente en fruit en toen steeds wat meer dan 2-3 hapjes. Waarom? Gewoon omdat kindjes tot 6 maanden meer dan genoeg hebben aan de melkvoeding en pas rond de 6 maanden de darmpjes verder gerijpt zijn om andere voeding te verteren.
Demi was 3 maanden en 3 weken... Er zitten geen voedselallergieen hier in de familie dus zou niet weten waarom ik het niet zo doen. Ze vond het geweldig lekker... Nooit krampen of iets gehad...
Ik ben begonne met 5 maanden op advies van mijn huisarts en osteopaat. Lotte had heel veel last van krampen en spugen enz enz. Toen ik begon met bijvoeding was het direct over. Ik wilde wachten tot 5 maanden maar ben nu blij dat ik het niet heb gedaan. Ik zou het in ieder geval niet doen alleen maar omdat het leuk is. Maar je voelt het zelf wel aan bij je kindje.
Wij zijn deze week begonnen met een groentehapje, bij ruim 5 en een halve maand dus. Bij 6 mnd beginnen we met een fruithapje
Wij zijn begonnen toen onze dochter precies 5 maanden was (Zondag), zomaar een paar liepeltjes per dag.
Houd je er wel rekening mee dat je productie erg terug kan lopen van zo vroeg beginnen met bijvoeding? Je kindje zal namelijk minder gaan drinken, minder voeding binnen krijgen omdat zn buikje al vol voelt van het fruit en de groente, maar daar haalt ie nog geen voedingstoffen uit. Maar of je dat (in mijn ogen) risico dat moet je zelf beslissen natuurlijk.
Als ik een paar hapjes geef na de bv denk ik dat het wel mee zal vallen. Zijn in mijn vriendenkring trouwens meerdere meiden die met 4 maanden gingen bijvoeden en waarbij de bv prima bleef gaan. Als ik merk dat hij echt weinig gaat drinken kan ik altijd nog stoppen met het fruit.
Wij zijn met fruit begonnen met 3 maanden en 3 weken. Ging meteen heel erg goed eigenlijk en Hugo genoot er echt van... Hij was vrij snel met alles eigenlijk en er ook wel aan toe, denk ik....
Dat is nieuw voor mij... Wanneer gaan ze er dan wel voedingsstoffen uit halen? En waarom nog niet als ze vier maanden zijn?
Ja dat is mij ook niet duidelijk. Het wachten tot 6 maanden is namelijk alleen maar ivm het ontwikkelen van allergieen. En tussen de 4 en 6 maanden zijn de darmen genoeg gerijpt om fruit en groente goed te verteren. Dus niet bij elk kind pas vanaf 6 maanden, dat verschilt per kind.
laten we niet wéér een topic starten over wel of niet voor de 4 maanden want sommige mensen hier vinden dat namelijk het EINDE om hierover te discussieëren!!!!! hihi doe gewoon wat je zelf het beste vindt, wij zijn met 5,5 maand begonnen en iets eerder met een paar hapjes om te testen.... inderdaad voor de 6 maanden niet beginnen ivm allergieën en NIKS anders hoor....
hier een week voordat ons ventje 6 mnd werd begonnen met groent en met 6mnd met fruit en hij vond het heerlijk! maar wel erge last van zijn darmpjes gehad!!