Deryan Travel-Cot Baby Luxe of Campingbedje??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jpostma, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    #1 jpostma, 2 jun 2011
    Laatst bewerkt: 2 jun 2011
    Hallo

Mijn schoonmoeder wees mij erop dat de kruitvat op het moment een Deryan Travel-Cot Baby Luxe in de aanbieding heeft. Lijkt me een leuk ding, al helemaal voor buiten straks aangezien ons kindje in de zomer komt. Nou vroeg ik mij af wat op de langere termijn handiger is. Zo'n bedje of een gewoon campingbedje in combinatie met een klamboe. Een campingbedje kunnen ze vrij lang in, ook als ze al kunnen staan. Dat zie ik met zo'n Travel-Cot niet zitten, aangezien ik denk dat ze zelf de rits open kunnen peuteren.
    Heeft iemand ervaring met een Travel-Cot? Of gewoon jullie mening is ook fijn. Bedankt!

Deryan Travel-Cot Baby Luxe
    http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=4302&groep_id=8&merk=1563

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb de travel cot sinds een week en ben er zo blij mee!
    Heb het idee/de hoop dat omdat Mart gewend raakt dat het een bedje is hij er ook in wil slapen als hij wat groter wordt..
    Heb er mee in het park gezeten en hij heeft heerlijk geslapen :D
    Het is ook ZO snel uitgeklapt, niet normaal!

Campingbedje kan ik altijd nog van mp halen als het nodig mocht zijn..

3. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hebben de peuter versie.
    Zou zeker voor de Derryan gaan maar dan misschien meteen de peuterversie omdat die net iets groter is en dan hoef je later niet nog een keer.

Ook zit er bij de Kruidvat actie alleen een matrasje. Zag ik zo staan in de folder maar weet het niet zeker.
    Wij hebben hem op de 9maanden beurs gekocht en kregen er ook een bijpassend slaapzakje bij.

Het is idd een handig bedje voor strand, park en thuis en lekker klein en ligt om mee te nemen.

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb een tijdje terug bj kruidvat gekocht, volgens mij voor 15 euro! ging toen veel korting af :D

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een travelcot, maar dan de peuter-versie :)

Dochter heeft er nog niet in geslapen (was die dag veel te hyper om te slapen), maar vond het wel geweldig om in dat tentje te liggen! Was erg interessant voor haar iig.

Heb em paar weken terug bij de babypark gekocht, met 10% korting. De luxe uitvoering zit ook een slaapzak bij.

6. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb de luxe babyversie en ben er erg blij mee!
    Heel makkelijk mee te nemen als je gaat picknicken ofzo en het is echt een schattig 'tentje'.
    In september gaan we 2 weken naar Frankrijk en ook dan zal hij er nog makkelijk in passen(net toevallig nog even geprobeerd;)).

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoe zit het dan met kindjes die heel beweeglijk zijn in bed? rollen ze dan niet met tent en al om?

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

travel cot peuterversie, kan een baby prima in. Alleen de slaapzak moet eruit.
    Ik gebrui het ook als box als we op bezoek gaat en die van ons breek letterlijk de tent af hihihi maar hij blijft gewoon staan.
    de babyversie heb je naar mijn idee maar kort plezier van.
    Ik heb het ook in de aanbieding gekocht, de luxe versie vas toen ook nog in de aanbieding en een weekend 25%.
    Dus ik heb er 2 gekocht, 44 euro ps.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij hebben ook de peuterversie. Wel een paar keer gebruikt, ook in de zomer als 'box' op vakantie.

Maar mijn ervaring is wel dat je er niet heel veel meer aan hebt vanaf het moment dat ze kunnen staan/lopen. Of tenminste, dat vond ik een beetje eng. En aangezien mijn zoontje met 8 maanden stond, hebben we toch snel zo'n normaal campingbedje moeten kopen... Achteraf vond ik het dus wel een beetje zonde van het geld, maar wij hadden er dan ook wel praktisch de volle mep voor betaald. Als je hem met korting kan kopen, zou ik het toch wel doen.

10. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik heb ooit gehoord dat het niet voldoende ventileert als een babytje tegen de zijkant rolt. Omdat er maar gedeeltelijk gaas zit. Wij hebben gewoon een campingbedje, met een gaas wat je er overheen kan spannen. Gaat prima.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij hebben ook een tentje, omdat een campingbedje in een tent nu eenmaal lastig past. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen maar hij is klein en weegt niets, erg prettig. Hopelijk wil uk er ook in slapen ;)

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben er heel veel gebruik van gemaakt! Heel handig.

We hebben hem al bed gebruikt maar ook als we ergens naar toe gingen als box.
    Echt geen moment spijt gehad van onze aankoop.

13. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    wij hebben beide
    op kampeervakantie campingbedje meegehad omdat de kleine dan wat hoger lag (ivm kou) ook ene keer deryan mee.. toen lag beeb nog in kinderwagenbak.. en goede bescherming voor muggen e.d.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vindt het een super ding en hier ook nog steeds in gebruik ze wil er nu zelfs wel een in slapen vraagt ze of ze inbaar tentje mag slapen Rits zit aan de buitenkant kunnen ze dus niet open maken en je kan het tentje ook vast zetten aan de grond (buiten ;) )

15. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik heb er nu 2 ook nog een voor mijn zoon van 2,5 gekocht voor het camperen.
    Om eerlijk te zijn gebruik ik het logeerbedje eigelijk niet meer.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb ook zo'n tentje en Jelle heeft er een paar keer in geslapen. Eerlijk gezegd vind ik ze nogal zweterig omdat het allemaal polyester is. Daardoor kreeg Jelle het weer koud en werd hij wakker.

Je kunt geen dekens instoppen want het matrasje gaat onder het tentje in een rits. Jelle vond het juist heel fijn om strak ingestopt te liggen en dat ging dus niet. We hebben eens geprobeerd om het matrasje in het tentje te leggen maar dat was ook geen succes omdat het een afwijkende maat is qua hoeslakens (ik geloof dat de peuterversie 70 cm breed is een gewone matras is 60 cm) De hoeken trokken helemaal omhoog waardoor Jelle er zo onder had kunnen komen.

Jitte heeft er een week in geslapen toen we op vakantie waren maar zelfs met die kleine pielvingertjes (ze was net 1) had ze de rits zo open. Overigens had zij minder last van zweten maar echt luchtig vind ik het niet, vooral niet voor kleine baby's. Je "mag" geen boxrand of stootrand in het bedje hebben ivm verstikkingsgevaar, dus dan zou ik een klein baby'tje ook niet in zo'n tentje leggen waar bijna geen circulatie is.

Al met al is mijn conclusie dat hij leuk is voor buiten als ze wakker zijn zodat er geen beestjes bij je kind komen, maar om in te slapen vind ik het minder geschikt.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb er bij fynn een gehad maar hij was zo bewegelijk dat hij met tent en al er vandoor ging met 7 maanden. dus werd het alsnel weer een campingbedje (die hadden we sowieso al)

voor in het begin buiten heb ik de kinderwagenbak met de klamboe en anders het camping bedje maar dat zal dan toch volgend jaar pas zijn en dan zal ze toch al wat bewegelijker zijn.

18. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Iedereen bedankt voor de reacties :)

Heb em uiteindelijk niet gekocht. Ben namelijk bang dat we hem maar kort gebruiken. Daarnaast, zodra ze gaan staan ben ik bang dat ze er mee vandoor gaan :p
    Ons kindje (als het goed is) diend zich ergens aan in de volgende 4 tot 6 weken. Dan zit je midden in het zomer seizoen en dat kan uk ook wel in de kinderwagen met klamboe buiten staan.
    Op de langere termijn gezien ga ik dan liever voor een campingbedje (met klamboe)

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij hebben de travel cot bij mijn jongste zoon gebruikt tot hij 2 was en hebben hem met veel plezier gebruikt. Het matrasje deden we gewoon in het tentje zelf, met een hoeslaken van een ledikant er om heen.

Tip voor wie bang is dat ze er met het bedje vandoor gaan: wij hebben het bedje altijd met een spin vastgezet. Moet je wel een 1persoonsbed tot je beschikking hebben, maar dan kan de spin onder het matras en haak je hem vervolgens aan beide kanten van het matras vast aan het bedje.

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Da's idd een goeie tip, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Jitte heeft er dus een week in geslapen, maar wij hadden het tentje met touwtjes vastgezet op het 1p bed in de caravan. Vanaf de hoeken naar de lattenbodem zeg maar. Zo'n spin is veel minder gedoe! Overigens is ze wel een keer met het tentje van het bed afgegleden, of beter zij gleed van het bed af, tentje bleef staan en zij hing in een soort van zak naast het bed... :$ Gelukkig stond ik ernaast toen het gebeurde, ze was gewoon wat te druk aan het spelen.

Jelle ging er ook altijd vandoor met het tentje, daarom heeft hij (die 3x dat hij erin gelegen heeft) ook echt op de grond gestaan. 1x gelogeerd bij vrienden van ons, bij hun op de slaapkamer (klein huis en noodgeval in onze familie, last minute oplossing eigenlijk) en toen zij wakker werden 's ochtends zagen ze de bovenkant van het tentje langs hun voeteneinde schuiven... Ze hebben nog nooit zo hard gelachen bij het wakker worden... ;) :D

Deel Deze Pagina