Wie slaapt er ook op een wave traagschuim kussen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Afgelopen week een nieuw kussen gekocht omdat ik altijd met een stijve nek wakker werd.
    Ik had zin simpel kussen wat ik elke keer moest opschudden, het kussen was te hoog waardoor mijn nek niet recht lag

In de winkel raadde ze me een traagschuim wave kussen met neksteun aan.
    Hier slaap ik nu een week op maar m'n nek en schouders zitten helemaal vast, kan m'n hoofd nauwelijks draaien.
    Is dit gewoon even wennen?

Wie heeft er ook zo een kussen?

Bijgevoegde bestanden:

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben een mline bed en ik vond dat kussen wel erg vormvast. Wij hebben wel kussens van mline ook, maar dan de variant met traagschuim snippers, was ook wel wennen, maar vind ik wel heel fijn.

3. Manque

Manque Niet meer actief

ik heb niet zo'n kussen, maar ik wil wel zeggen dat de oorzaak van een stijve nek niet altijd door de houding van je hoofd of nek komt, maar het kan ook komen door te weinig ondersteuning bij je heupen bijvoorbeeld, of door stress. Dan ligt de oplossing dus niet zomaar bij een kussen.... maar ik snap dat je dat wel probeert en dat men je dat graag verkoopt. Kun je hem nog terugbrengen denk je? Lijkt me dat je sowieso even terug moet naar de winkel als je problemen alleen maar erger zijn geworden door een product dat zij je hebben aangeraden.

4. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja klopt die heb ik ook geprobeerd, ze raadde me deze aan omdat m'n nek wel recht ligt met m'n wervelkolom.. maar ik kan m'n nek amper bewegen 😂.

Misschien dat het komt omdat ik jaren fout heb gelegen dat mijn lichaam nu een andere houding heeft? Ik weet het niet

5. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja ik kan er nog wel mee terug denk ik, maar ik slaap er net een week op, misschien moet ik het de tijd geven.

Als mijn heupen niet goed liggen wat kan ik daar dan aan doen?

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik zou het nog 1 week aankijken, zo'n kussen is idd echt even heel erg wennen, ook voor je lijf, en daar kun je ook best wat spierpijn/stijfheid van hebben. zelfde als je net op een nieuw matras ligt bijv, kun je ook spierpijn van krijgen de eerste week ofzo...

ik had zelf zo'n goedkoop kussen gehaald bij de Ikea om eens te proberen of t iets was voor m'n nek. in eerste instantie werden m'n klachten minder maar na een tijdje bleef het kussen echt te hard en kreeg ik daar juist weer meer pijn van...

toen hadden we nieuw bed besteld bij Swiss sense en ben ik daar ook eens naar kussens gaan vragen, heb toen een nieuw kussen gekocht (uitgezocht op ons bed en matras) en tis echt m'n beste en heerlijkste kussen ooit! geeft voldoende stevigheid en steun voor m'n nek maar is lekker zacht en comfortabel en is ook vormvast. komen geen bobbels in, ideaal.
    t was wel even een investering maar dat is t echt dubbel en dwars waard geweest.

ik heb hem even opgezocht, maar ik heb deze: https://www.swisssense.nl/beddengoed/green-latex-hoofdkussen-medium

ze hebben hem in verschillende hoogtes en hardheid, zodat je goed kan kijken wat t beste ligt. (moet er wel bij zeggen dat ie lang zo comfortabel nog niet lag met ons oude bed en matras, omdat je dan weer in heel andere houding enzo ligt, maar daar hadden ze ook voor gewaarschuwd in de winkel)

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij hebben al jaren de Mline kussens van je foto en nooit problemen met een zere nek. We slapen er heerlijk op. Ben je misschien een buikslaper? Want dan is deze misschien niet de juiste keuze.

8. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik heb zo'n kussen 1 dag geprobeerd, maar het was niks. Hij zakt vrij snel in en blijft zo de hele nacht. Ik werd dus nog steeds wakker met een stijve nek en hoofdpijn. Nu sinds een jaar een andere kussen, maar geen last meer van een stijve nek.

In mijn huidige kussen zit een nekrol en dat zorgt voor een juiste houding. Ben even de naam kwijt van het merk, maar echt een aanrader.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik heb m ook gehad, maar na 3 weken weer verkocht. Werd elke morgen wakker met knallende hoofdpijn.

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb hetzelfde kussen als wat op je foto staat.
    Ik slaap er vanaf dag 1 prima op.
    Er zijn volgens mij 2 varianten qua hoogte maar ik neem aan dat ze je in de winkel hebben geadviseerd.

Ik had eerst zoiets maar dan van Ikea, jaren prima op geslapen totdat ik ineens weer nekklachten kreeg. Het schijnt dat je kussens ook regelmatig moet vervangen (om de paar jaar) dus waarschijnlijk was dat Ikea kussen gewoon versleten. Toen dus dat M-line kussen gehaald en vanaf de 1e nacht geen nekklachten meer.

Dus ik vind het best vreemd dat jouw klachten na 1 week nog erger zijn geworden i.p.v. minder. Ik merk wel dat als ik bijvoorbeeld teveel naar mijn buik draai, dat ik weer meer nekklachten krijg. Je moet er wel netjes op liggen haha. ;)

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik heb een dunlopillo kussen.
    Die heeft geen speciale neksteun. Maar is wel stevig van zichzelf.
    Zakt ook niet in 's nachts, Ben er erg blij mee.

geen ervaring met de M-line kussen

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb die van ikea. Al jaar of 15. Tussendoor wel vervangen maar ben er heel tevreden over.

13. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik heb deze ook. Het was inderdaad even twee weken wennen bij mij en nu wil ik niet meer zonder. Mijn man daarentegen heeft er nooit aan kunnen wennen en vindt het dus helemaal niks. Nog een weekje aanzien en anders terug brengen?

Deel Deze Pagina