Welke hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door miekje80, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Je moet vooral, of eigenlijk alleen maar, kijken naar t ras wat bij je gezin past.
    Sommige rassen hebben een dominant baasje nodig, andere moet je uren mee wandelen etc. etc.

Ik persoonlijk zou nooit een jack russel willen, komt puur omdat alle russels die ik ken van die zenuwachtige hondjes zijn. Evenals de vizzla's die ik ken. Heb zelf goede ervaringen met (alle soorten) hazewindhonden en nu hebben we een rhodesian ridgeback (onze vorige ook, maar die is aan botkanker overleden), ze zijn wel groot, maar hebben n super karakter en ondanks dat ze groot zijn hoef je een groot huis ervoor te hebben en ook geen uren te wandelen. Superlief voor onze katten en alle kids die hier komen.
    Mijn ouders hebben 3 soorten teckels, ook allemaal lief, maar niet voor katten, maar dat komt omdat ze zelf geen kat hebben.

2. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

door medeforummers al vaker gezegd hier. een ras past bij jou, of niet.
    Alleen het criterium "goed met kinderen" is te weinig. Wil je veel lopen, minder lopen, wil je trainen, alleen puppycursus.

Iedere hond kan je bijna (!) alles leren.

Let er op dat je je hond niet bij een broodfokker vandaan haalt. Klinkt geweldig natuurlijk een rasechte golden retriever voor 250 euro. Maar dat is onmogelijk...

3. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Een Welsh Corgi Cardigan! Echte de allerliefste en grappigste hondjes! De verhoudingen van zo'n hondje kloppen voor geen meter, maar dat is juist zó grappig!

Ze zijn goed met kinderen, leergierig en voor een klein hondje lekker rustig (niet zo'n keffertje)!

http://www.dkimages.com/discover/previews/794/90023934.JPG

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn ouders hadden vroeger een Leonberger. Dat was zo'n lief beest. Wij konden alles met hem doen, over hem heen rollen enz. en hij vond de kat ook leuk (Die hem alleen niet, haha). Het is wel een vrij groot ras, vooral de duitse Leonberger. De franse blijft iets kleiner. Maar prachtig om te zien, echt waar! Denk er wel om dat je naar een goede fokker gaat, Leonbergers zijn gevoelig voor heupdysplasie en helemaal als ze overfokt zijn.

Succes met je keuze!

Deel Deze Pagina