Welke hond....

Discussie in 'De lounge' gestart door cocko, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    ...kun je heel goed hebben in een gezin met kinderen?
    Wij denken erover om een hondje te nemen maar hebben niet echt een idee wat je nu echt kunt hebben in een gezin. We zijn wel in een asiel wezen kijken, en daar geven ze per hond aan of het wel of niet kan. Maar ik vroeg me dus af of er gezinnen zijn met een hond en zo ja welke hond. Wij kijken op het moment naar een jack russel en een tekkeltje :D We willen geen grote hond.

Alle tips zijn welkom! Bedankt! :)

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Verdiep je allereerst in de raskenmerken en of dat bij je past. Een jack russel en teckel zijn beide terriers met de daarbij behorende karaktertrekken. Wanneer je weet wat je in een karakter zoekt van een hond kun je daarna selectief zoeken op dierenasiels.com en dan kijken of er een hondje van het ras wat je zoekt bij zit.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Inderdaad even kijken wat je ongeveer leuk vind en daarnaast ben je in een asiel wel verzekerd van wat meer informatie! Daar hebben ze ook hele leuke mixjes dus hoef je je ook niet blind te staren op 1 ras... en er zitten zo veel leukerts die een baasje zoeken!

4. Zonnestraal89

Zonnestraal89 Actief lid

25 mei 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bull terriër of pit bull ik zweer het erbij

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik denk dat iedereen zn eigen ras geschikt vind. Binnen een ras heb je ook karakter wat verschild. Ik heb een mops (nooit doen, ongezonde hondjes) en een kruising dwerg poedel en dwerg schnauzer en vind het heerlijke honden bij mn kind ;)

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Teckels zijn vaak erg eigenzinnig en kunnen flink fel zijn. Ik zou daar niet direct aan denken bij kleine kids.
    Jack Russells zijn wat vrolijker en drukker, ik vind het hele fijne hondjes als je ze strak opvoedt.

7. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Een Schipperke.

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Mijn oma heeft een kruising shi-tzu/maltees leeuwtje..
    Schat van een best en mijn dochtertje en het hondje vinden elkaar geweldig..

Maarrr, het is niet persee rasgebonden.
    Natuurlijk zijn terriers gewoon vaak al wat feller, de aard van het beestje. Maar een groot deel ligt ook aan de opvoeding :) (van zowel hond als kindje :p )

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    King Charles hondjes zijn ook erg leuk/ lief,

Wij hebben een chihuahua kruising king Charles en het is echt een scheetje ! Enorm lief met en voor de kinderen

En nog een hondje Maar die komt van een brood fokker dus geen idee wat dat voor ras is

10. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    We hebben sinds 2 weken een ruwe harige teckel. Het ras moet wel echt met kinderen opgroeien anders kunnen ze lelijk uit de hoek komen. Alles heeft te maken met opvoeding van kind en hond. Veel lezen voor je er aan begint.
    Succes onze binkie is een schat.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Labrador/golden retriever :D

12. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    Wij hebben zelf 2 staffords en dat zijn ook terriërs en deze honden zijn super voor kinderen maarrrr ze moeten wel bij jullie passen ze zijn druk hebben veel energie en het beste met deze honden is lekker actief zijn en als jullie niet zo zijn dan kun je beter kiezen voor een ander ras ...en het beste is gewoon kijken wat het beste bij jullie past en gewoon gaan googelen er zijn genoeg rassen ..succes met zoeken

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik zeg: friese stabij, boerenfox of engelse springer spaniel.:D

Hebben ze alle 3 gehad toen ik jonger was. Geweldige honden:)

14. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ik zeg elk ras, opvoeding is het toverwoord.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wil je dat even tegen mijn staff zeggen? Die slaapt slaapt en slaapt:p

16. rums

rums Niet meer actief

Ik dacht.meteen aan een boomer. Of zoals hierboven genoemd een boerenfox

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Opvoeding scheelt inderdaad een slok op een borrel, helaas ontbreekt het juist bij kleine hondjes vaak aan opvoeding.
    Een klein hondje is geen kat, je zult er net zoveel tijd en energie in moeten steken als een grote(re) hond.
    Overigens, de Teckel staat op nr. 1 qua bijtincidenten, geen Pitbull, zoals veel mensen denken.

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dit was 10 jaar geleden zo, ik kan helaas geen recente lijsten meer vinden.
    Maar dan vraag ik me nog af, was dit in Nederland? Waren dit hond-hond of hond-mens incidenten?

TS ik vind een boomer wel een hele goeie opties al beginners hond, ze moeten alleen naar de trimmer, vergeet dat niet!

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Volgens mij bedoeld de TS met een klein hondje ook echt een klein hondje en geen Golden Retriever of Stafford.

Hier een boomertje,een lang harige teckel en kortharige teckel.Ook een golden maar die is naar een vriendin zonder kinderen,die is zo druk gooide mijn zoontje telkens om en toen ie naar em hapte was ik er klaar mee. De boomer er 2 teckels zijn echt super,allemaal vriendjes <3 Zou zelf niet voor een ruwharige teckel gaan,over het algemeen zijn die het felst en de langharige het zachtaardigst(maargoed is een gemiddelde).

20. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Een boomertje of een maltezer leeuwtje.. beide leuke hondjes!

Wij hebben een kruising tussen een beagle en een labrador, drama! Hartstikke lieve hond, doet geen vlieg kwaad maar o zo eigenwijs.. daarnaast denkt ze dat ze heel klein is en is ze dus nogal lomp hihi...

Deel Deze Pagina