Pitt, staff of iets met bulldog zweer erbij.. Maar zijn geen rassen voor beginners.. Kijk goed rond en orrienteer je niet alleen op uiterlijk. .
Hahahaha ik heb er hier 2 en 1 is de hele dag heel druk daar moet je heel veel mee doen en de teef die slaapt hier ook de hele dag hoor maar de meeste staffords zijn heel druk
en mijn teef 49 cm en nog maar 1 jaar dus ja die is behoorlijk aan de maat. Vergeet niet dat staffords in veel verschillende lijnen gefokt worden. Onze eerste was eentje uit de woods lijn en dus ook erg klein en compact gebouwd. Nu hebben we eentje uit de white rock lijnen en die is enorm atletisch en behoorlijk groot. (een schutting van 1,80m is niks voor haar en springt ze uit bijna stilstand overheen alsof het niks is)
Dat klopt ligt er ook aan uit welke lijn die komt .. Onze reu is nu 7,5 jaar en maar 38 cm en heel compact en onze teef is 5 jaar en is 41 cm en komt uit een totaal andere lijn .. Maar doe mij klein en compact maar
Wist niet eens dat ze er zo klein waren,dacht dat ze altijd zo rond de 50 cm waren (ook niet echt groot natuurlijk),maar heb dan ook totaal geen verstand van dit ras,alleen het lijkt me geen makkelijke beginnershond.
Even meegelezen in dit topic en nieuwsgierig geworden naar het karakter van de staff... Wat mij tegen zou vallen is dat, volgens Wikipedia, deze honden grote kans hebben later agressief op andere honden te zullen reageren??