Nou heb ik dat net een uur gedaan maar vond het nogal suf,voelde er niet echt iets van,nou vraag ik me af of het echt zo suf is of dat dat komt omdat je in het water traint. Iemand een idee?
Dat ligt aan een heel groot deel aan degene die les geeft. Ik had een paar jaar geleden een heel goede aquarobics gym'juf', ik hapte halverwege de les soms naar adem, vroeg me af hoelang ik het nog vol kon houden, als je een beweging verkeerd deed onder water, zag ze dat meteen etc. Toen kreeg ze helaas een ernstig ongeluk en kon daarna niet meer lesgeven. Sindsdien verschillende aquarobicslessen gevolgd of een proefles genomen bij een stuk of 4 zwembaden, maar dat is gewoon meer wat gehups in het water, mijn hartslag gaat amper omhoog en ik voel het amper tot niet in mijn spieren. Doe het nu af en toe nog, omdat het op sommige dagen hier gratis is om te volgen, ach, ik blijf een beetje in beweging, maar dat is het wel.
ja precies,ben eindelijk met mn luie kont van de bank zal ik maar zeggen! Was wel grappig de meesten waren 50+ en 100 kilo+
Klinkt als het zwembad waar ik dat nu soms doe, allemaal grijze haren. Als je ervoor of erna baantjes wil trekken, kom je amper vooruit, omdat ze midden in het zwembad ouwehoerend ronddobberen. Schiet niet op. Er is er zelfs eentje die haar oude lijf in een bikini heeft gehesen en onder de douche haar bikinibroek gewoon met haar ene hand naar voren trekt en met haar andere hand ongegeneerd haar muts gaat staan wassen , ik stond daar eens met mijn moeder bij en wij kwamen daarna niet meer bij van het lachen .
ik sluit me bij Jo aan... Ik heb ervaring met 2 hele goede lesgevers - en de één hield de oefeningen ook best een tijd aan -en dán ga je het echt voelen! Het was dan amper vol te houden. De ander deed het ook erg pittig, maar sneller wisselingen, waardoor je als het ware 'gered' werd als je het niet meer trok. Maar ook dat was best heavy. Maar helaas ken ik ook veel mindere lesgevers. Het is overigens voor een lesgever op de kant ook erg zwaar. Maarja: Het is de kunst de mensen in het water minstens 2 x zo hard te laten werken dan degene die op de kant staat. En dat kan niet iedereen... Als het suf was, zou ik eens bij een ander bad informeren (of bij hetzelfde bad op een ander tijdstip met andere lesgever) .
1 lesje is meestal wat weinig. Ik was meestal ook nooit zo moe. Maar laatst heb ik een keer meegedaan met ladies night in een zwembad hier in de buurt. Er zijn daar 3 blokken met aquarobic, aquafit, aquajoggen, aquavaria etc. Elk blok zijn er 2 dingen te kiezen. En je kan zelf kiezen of je elke keer meedoet of bijv. tussendoor overslaat. Nou dat hielp wel! Aquarobic was sowieso al aardig pittig, maar zeker als je alle 3 de blokken meedoet, voel je dat zeker wel!
Hier in het zwembad is aquarobics ook ontzettend suf. Alleen maar 60+ en je doet amper wat. Het leek me een leuke les, lekker sporten met weinig kans op blessures (ik heb te lange enkelbanden dus in het water sporten is perfect voor mij) maar na 3 lessen... noooooit meer. Tenzij ze een les gaan invoeren voor 50- met pit. Ze hebben nu iets nieuws.. aqualatin... dat ga ik binnenkort maar eens proberen. Het schijnt een calorieenverbrander te zijn.