DE NEWFOUNDLANDER!! Alleen neemt veel ruimte in in huis maar ze is zooo lief met onze kinderen en dat terwijl ze er niet mee opgegroeid is heeft ze ze vanaf dag een geaccepteerd! Ik denk dat ze alles toe zal laten alleen heb ik dit natuurlijk nooit uitgetest omdat ik mijn zoontjes leer respectvol met dieren om te gaan dus niet op klimmen, slaan, staart trekken etc! Succes met het kiezen van een ras
Vindt dit nergens op slaan, hoezo is geen een hond kindvriendelijk? Een andere vraag is kun je een hond 100% vertrouwen en dan zeg ik ook het is en blijft een dier dus nee! Maar er zijn genoeg honden kindvriendelijk
ben ik het niet met je eens!!! ik heb zelf een vriese stabij SUPER HOND nooit last van vermaakt zich zelf met speeltjes of ligt lekker aan je voeten. ikzelf hou van wandelen(wat met de bekken even niet gaat) dus wandelde ik er zo'n 4 á 5x per dag mee heerlijk! nu ik dus niet goed kan wandelen is het 3x of 4x en dat gaat ook prima ze zijn gewoon heel makkelijk en tja qua aandacht...elke hond vraagt aandacht even een aai over de bol en het is ok dus ik zeg FRIESE STABIJ
dat zeggen we ook niet, en een goede club laat dat ook niet toe, pas als ze volgroeid zijn mogen ze het doen, inverband met de klappen die op de gewrichten komen (springen en dan het flybal apparaat waar sommige oa die van mij als idoten op te keer gaan) net als behendigheid mag ook pas als je hond volgroeid is, kleine hondjes met een jaar en grote pas als ze 1,5 zijn.
tja om het er nu niet mee eens te zijn alleen omdat jou stabij anders is das toch wel weer raar, wat chocoladekoekje zegt is toch wel het algemen beeld van een Friese stabij...... en dan heb jij gewoon een makkelijke hond, tel je zegeningen.....