Welke honden zijn kind vriendelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er bestaan geen kindvriendelijke honden.
    Een pup wordt niet als 'lief voor kinderen' geboren.

Een goede opvoeding is van belang voor iedere hond.
    Maar dan nog mag je een hond nooit alleen laten met een kind.
    Ik heb twee schatten van honden (voor het eigen gezin) maar het blijven dieren.

Als ik zoiets lees als: "die van ons kan je gewoon aan de oren trekken" lopen de koude rillingen me over de rug. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat een golden retriever een kind gescalpeerd heeft. Was het kleinkind van vrienden van mijn ouders. 1 minuut alleen in de kamer. Men kon er niet tussen komen, het was een gedane zaak. 't Kind heeft het niet overleefd. De hond trouwens ook niet.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :(

3. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

#63 Foxymama, 12 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2011
    Ik ben zelf opgegroeid met een Rottweiler, Deense dog en een stafford bullterrier (en nog wat mixen). Stafford was super met zowel mij als mijn zusje.
    Rottweiler was geweldig met mijn zoon. Die twee waren beste vriendjes.

Ik ken juist vele negatieve verhalen met labradors en golden retrievers. (1 waarvan een golden een meisje in haar gezicht gebeten had, wang eraf). Ik zelf ben eens flink gebeten (in de speeltuin notabene) door een bouvier.

Ligt echt heel erg aan de opvoeding en of ze door gefokt zijn, waardoor ze opgefokt kunnen zijn in hun kop. En idd, nooit zomaar een kind alleen laten met een hond. PLus je kinderen HEEL GOED leren om te gaan met honden. Wanneer ze dus wel en niet moeten aaien en waar wel en niet. Laten zien wat de gevoelige plekjes zijn.

Succes met je zoektocht, misschien dogs 101 op animal planet een idee om naar te kijken? Krijg je ook wat tips over verzorging enz.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goldens en labradors staan inderdaad hoog in het kind-bijt lijstje.
    Dat komt doordat mensen echt denken dat van die lieve page-puppies geen opvoeding nodig hebben.
    Maar iedere hond heeft opvoeding nodig, geen hond wordt lief geboren.
    Ik denk dat het weinig met doorfokken te maken heeft.

5. WLE

WLE Niet meer actief

Wij hebben een golden retriever teefje en ze zal nooit geen kind kwaad doen.
    Ze is dol op kinderen en spelen ze kan er geen genoeg van krijgen.
    Ze bijt nooit ook niet om te spelen!

Ze is eigenlijk altijd rustig maar is wel altijd in om te spelen als je haar aan haalt plus ze luisterd erg goed!

Ik zou dus voor een golden retriever gaan!

We laten haar om 06:00, 10:00, 14:00, 18:00 & 22:00 uit.
    De ene keer zijn de wandelingen 30 minuten en de andere keer 1,5 uur ze krijgt in ieder geval genoeg beweging voor haar doen!

6. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    iki heb een pittbul kruising top dier is nu net 5 en heb een dochter van nu 5 mnd.
    dier heeft heel wat meegemaakt,vroeger geslagen enzo.,heb haaar vanaf 6 mnd maar opvoeding doet wonderen en zet je hond niet op de achtergrond betrek hem overal bij..
    ras maat niet zo heel veel uit t gaat meer om wat je zoekt in een hond...
    hierna willen we weer dit type hond puur omdat wij gek zijn van molossers..
    verder zijn mijn kind en hond nooit samen alleen..
    maar dat doe ik met geen enkele hond...

gr gemma

7. Foxymama

eff kleine opmerking off topic:
    Niet lullig bedoelt, maar als zulke opmerkingen niet beledigend bedoelt zijn, moet je ze misschien niet maken of anders formuleren.

Het woordje "allochtoon" had bijvoorbeeld al weggelaten kunnen worden....geen toegevoegde waarde volgens mij, plus kan jij van de buitenkant zien of iemand een autochtoon/allochtoon is? Gewoon een tip van iemand die vaak als allochtoon gezien wordt, maar het toch echt niet is ;)

Maar het is wel waar dan mensen die voornamelijk zijn opgegroeid met/in andere culturen niet echt dol zijn op honden. Vaak worden honden in andere culturen/landen gezien als waakdieren die meestal buiten leven en niet als dierenvriend voor in huis.

8. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Zogelukkig, het is inderdaad zo dat een pup niet ´kindvriendelijk´wordt geboren en dat het veel met opvoeding te maken heeft. Ik ben wel van mening dat dat opvoeden bij het ene ras makkelijker gaat dan met het andere ras. En kinderen moet je idd nooit alleen laten met een hond. Een kind staat in de ogen van de hond lager in rang omdat ze zich
    ´klein´maken. En dat geeft een hond het ´recht´om een kind te corrigeren. Een hond zal wel meer kunnen incasseren van zijn
    ´eigen´ kinderen dan die van een ander. Als mensen me vragen of ik mijn hond met kinderen vertrouw dan zeg ik altijd voor 99% met mijn eigen kinderen en 90% met kinderen van een ander.
    Er zijn helaas te vaak vreselijke incidenten met honden en kinderen..

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn hond en zoontje zijn ook nooit alleen, ik heb ze altijd met minimaal een schuin oog in de gaten.

Hoewel wij zelf een beagle hebben, en ik het leuke honden vind, zou ik het ras toch niet aanraden trouwens. (dus niet iedereen raadt zijn eigen hond aan ;))

Oja, nog 1 ding: vergis je niet in de tijd die in een pup gaat zitten (aangezien ik zie dat je kindjes nog heel jong zijn). Ik heb straks ook twee kinderen, en kan nu al voorspellen dat ik het soms lastig ga vinden om dit te combineren met de zorg voor de hond (vb. vandaag heeft het de hele dag geregend hier, ik zie nu al op tegen zulke dagen volgend jaar ivm uitlaten, en voldoende beweging geven...)

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Even over de Goldens en Labradors die hoog staat op de bijt-lijst.
    In Utrecht wordt er een onderzoek gedaan naar de bijtincidenten van deze rassen.
    Zij staan er namelijk inderdaad om bekend om zomaar ineens te kunnen bijten, ineens is daar die kronkel.
    Waar dat aan ligt is nog niet duidelijk, maar natuurlijk heeft het ook een gedeelte met de opvoeding te maken. Dat is bij elke hond zo!

Ik ken zelf 2 ontzettend lieve labradors, maar die hebben inderdaad ook echt een opvoeding nodig gehad want anders kunnen ze erg dominant worden.

11. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Dogs 101 is inderdaad een hele goede tip. Heb volgens mij alle afleveringen gezien en de beste gezinshond volgens hen is de Newfoundlander. Je moet er wel tijd en ruimte voor hebben, want hij is erg groot en harig :D

P.S. Waarom Golden Retrievers en Labradors hoog scoren op de bijtlijst is voornamelijk omdat de meeste mensen met een hond 1 van deze twee rassen heeft.....

12. Foxymama

Ook een tip (weet niet of het echt waar is maar heb het gehoord, dus de echte hondenkenners mogen mij corrigeren):

Sommige puppys mogen geen trappen lopen of bepaalde activiteiten doen tot ze ong 6 maanden oud zijn. Had iets te maken met de ontwikkeling van hun heupen enz.
    Maar als je een (middel) grote hondenras neemt zal je die moeten tillen.

13. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Hey wat leuk dat jullie een pup willen kopen. Mijn advies is kijk welke hond bij je past door je wensen op een lijstje te zetten en daarna te kijken welk ras hieraan voldoet.
    Met wensen bedoel ik bijvoorbeeld:
    -actief of minder actief (maar iedere hond moet wandelen)
    -gezinshond of toch een ander type
    - groot of klein
    etc.

Wij hebben een engelse bulldog, super lieve, vriendelijke, luie, snurkende, niet zo snellopende hond. Hij houd van hele einden lopen maar dit is niet nodig overdag is een klein rondje voldoende. Hij slaapt veel en hangt wat rond. Spelen met mijn dochter vindt hij het einde, ze kan bovenop hem zitten, bij hem liggen, doekjes op zijn hoofd leggen en hij loopt met haar mee als ze doet alsof ze hem uit laat. Fantastische gezinshond dus!!!

14. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Wij hebben er ook 1 erg kindvriendelijk!!

15. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    wij hebben een bernersennen hond echt gek op kinderen staan ze ook om bekend en bovenal een dikke sul is het echt veel beweging is niet nodig

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit de reden is...
    Er wordt namelijk echt wel gemeten met gelijke aantallen bij het doen van zo'n onderzoek.
    Ik denk wel dat deze rassen erg doorgefokt worden omdat ze zo geliefd zijn en dat het daar ook mee te maken heeft.

17. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    mijn tip: lees de rasbeschrijving eens van een Franse Bulldog.
    zijn echte kindervrienden en hebben een karakter van een grote hond

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

19. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het erg jammer dat er meteen wordt gereageerd dat Beagles niet op te voeden zijn en erg last hebben van hun jachtinstinct. Ja het zijn niet de meest makkelijke honden, maar consequent zijn en duidelijk zijn en zeker naar een cursus heb je een echte lieve hond. Tussen reu en teef zit een enorm verschil. Wij hebben een teefje en die kan gewoon loslopen en luistert perfect. En het is ook onze eerste hond, dus is gewoon even doorzetten.

20. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik zou een kleinere hond nemen. Wij hebben zelf 2 chihuahua`s en ik vind het superpraktisch.
    Maar je moet er wel van houden;)

Deel Deze Pagina