Welke honden zijn kind vriendelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Misschien een idee om je aan te melden bij een hondenforum?
    Daar kunnen ze je vrij gericht aan tips helpen over hoe een goede fokker te vinden.

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik geloof dat je er al uit bent, elke hond kan goed met kinderen, het ligt er maar aan hoe jij die hond opvoed!!
    nog een paar tips:
    1 ook bij een goede fokker vraag altijd of je zowel de vader als moeder mag zien.
    2 let wel dat een labrador een werkhond is, oftewel wel bezig gehouden moet worden, uitzonderingen nagelaten natuurlijk, maar van zichzelf een vrij druk ras is.
    3. als je nog twijfelt haal bij de bruna of dergelijk eens een hondenrassenboek, er staan van vrijwel alle rassen alle kenmerken, maar zeker net zo belangrijk karakteromschrijvingen in.

wij kunnen moeilijk zeggen deze hond kan goed met kinderen omdat iedereen daar zijn eigen ervaringen in heeft. en geen twee honden gelijk zijn, en ook allemaal op een verschillende manier worden opgevoed. Ik raad ook sterk aan om op puppycursus te gaan. succes en als je uiteindelijk je pup in huis hebt willen we wel natuurlijk een foto zien

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ik denk dat elke hond een kindervriend kan zijn, maar elke hond kan ook een gevaar voor een kind zijn. Tuurlijk heeft het ene ras een betere reputatie wat kinderen betreft. Maar je moet ook kijken naar wat je zelf wilt. Ik heb bijvoorbeeld een nerveuze mechelaar die echt super lief is voor onze dochter (hond was 3 toen baby kwam), maar tis ook een hond die moet sporten ed. Je moet ook zeker kijken naar de soort hond en de verzorging die daarbij hoort en niet alleen blind staren op of het wel of niet een kindvriendelijk ras is

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    :p Mijn hondje neej geintje ik kom je even vertellen dat elke hondje wel kan maar kijk is even op
    www.arcanoah.eu dit is een spaanse site waar je een hondje adoperen .
    en er staan een hele hoop pupjes op ook ons hondje komt daarvandaan en is echt een lieve

ps het ras wilt niks zegen vele rassen zijn doorgefokt en een stamboom zegt niks over de medice gevens van een hond kan een hele hoop aan mankeren denk er stond hier toevallig laats nog een verhaal over een hondje op het forum wat ingeslapen moest worden (nog een pup kwam ook van een fokker)

deze foto is onze spaanse vuilnisbakken ras

5. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    belangrijkste is dat de moederhond aanwezig is. zou zelf namelijk niet snel kiezen voor een fokker die ook reuen in zijn roedel heeft zitten.
    reden is omdat ik het belangrijk vind dat de reu de 'gebreken'/minderen kanten van de teef aanvult aangezien geen 1 hond helemaal perfect is. en met 'gebreken' bedoel ik dan oren die net niet helemaal goed staan, of houding niet helemaal perfect en ga zo maar door.
    klinkt allemaal heel dom misschien maar het is voor mij belangrijk omdat dit het begin is van afwijkende raseigenschappen wat op die manier maar klakkeloos doorgefokt wordt.
    daarnaast houd het voor mij ook in dat de fokker moeite doet om de perfecte reu te vinden om een goed nest op de wereld te zetten en er ook geld aan uit wil geven voor het dekgeld en niet bespaard in kosten door klakkeloos hun eigen reu erop te gooien onder het motto hij is zo lief en gezond zonder te kijken of het echt iets aanvult aan het ras.

mensen die een gewone huishond willen kijken hier niet zo erg naar maar zelf zou ik het dus geen probleem vinden om de reu niet te zien. in tegendeel zelfs alleen maar beter. betekend overigens niet dat ik niet alles van de reu wil weten wat betreft de testen van de erfelijke aandoeningen en zijn karakter.

dit zijn 2 totaal verschillende dingen. en voor de pups heeft het geen meerwaarde om de vader erbij te hebben aangezien dit voor meer stress en onrust bij de moeder geeft.

over waar je het beste kan kijken voor het ras wat je zoekt is de rasvereniging. sommige rasverenigingen hebben niet zulke strenge regels wat betreft de erfelijke aandoening of het fokbeleid maar vaak zijn ze wel weer strenger als het raad van beheer (uitgever van de stamboom)

denk dat het ook verstandig is om je te verdiepen in welke erfelijke aandoeningen er bij het ras voorkomen. even googlen en je kan heel veel vinden en zoek dan een fokker die al deze dingen testen bij beide ouder dieren.

in aanschaf is de hond misschien wat duur maar een hond uit de broodfok of hobby/thuis fokkers is nog veeeeel duurder want al die behandelingen en medicijnen zijn niet te betalen en worden niet vergoed door welke dierenverzekering dan ook omdat in hun clausule staat dat hun niet aansprakelijk zijn voor erfelijke aandoeningen.

ik zeg niet dat elke stamboomloze fokker zieke honden hebben maar die kans is veel groter wegens het gebrek aan die testen.
    ook veel broodfokkers leggen nesten bij particulieren neer om het over te laten komen als een gewoon gezin en blijkt je pup uit polen of een ander Oostblok land te komen.

is miss een beetje rommelig verhaal geworden maar denk er goed over na want je kan er jezelf zoveel ellende mee besparen.

6. tyndall

tyndall Bekend lid

11 jun 2011
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of Boxer al genoemd is. Maar dat zijn hele lieve honden die alles goed vinden. Kinderen kunnen op een boxer rijden, en ruw mee spelen als het moet (in geval van kleine kinderen die niet begrijpen dat je voorzichtig moet zijn). Ze zijn ook heel erg speels.

BTW Denise- Dat heb je heel goed uitgelegd! Kudos :)

7. Rono

Rono Niet meer actief

8. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    #108 masami, 14 okt 2011
    Laatst bewerkt: 14 okt 2011
    De bordeauxdog werd vroeger voor de jacht ingezet, maar ook in het gevecht met wolven en beren gebruikt. Zij zijn zeer moedig en worden ook vandaag nog als waak- en beschermhond gebruikt. De bordeauxdog is een moedige kameraad, zeer gehecht aan zijn baas en erg aanhankelijk. Rustig, evenwichtig, met een hoge prikkeldrempel. Hij kan dus ook goed overweg met kleine kinderen, mits vroeg geleerd.

Karakter
    De bordeauxdog is van origine een waak- en verdedigingshond, een taak die hij moedig uitvoert, zonder daarbij agressief te zijn. Hij blijft alert en houdt ook vanaf zijn slaapplaats de boel in de gaten. De bordeauxdog is een zeer trouwe en aanhankelijke hond, en zal voor zijn baas en gezin door het vuur gaan. De bordeauxdog houdt van kinderen, vooral van de kinderen die tot het gezin behoren. Het typerende is zijn kalme aard en de onverstoorbare rust die hij uitstraalt. Ondanks hun zware bouw kunnen ze een goede rensnelheid ontwikkelen en gezonde exemplaren hebben een goed uithoudingsvermogen. Deze uitgesproken eerlijke honden verdienen een goede baas die hen met respect behandelt.

Prachtige honden en zoals te lezen zeer goed met kinderen, mits je ze goed opvoed. (zoals met elke hond)

Bordeauxdog | Karakter | Rasbeschrijving hier kun je alles lezen over een bordeauxdog.

9. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Eerlijk gezegd zou ik al geen pup op marktplaats gaan zoeken..
    Daar zitten meestal alleen maar broodfokkers.

Sowieso vind ik 350 euro voor een pup wel erg weinig? Onze golden die van een fokker komt kostte 750 euro.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Alle honden moet je natuurlijk in de gaten houden met kinderen. Wij hebben een labrador. Hij is nu 6. Toen hij hier als pup kwam hadden onze vrienden net baby's. Hij is dus echt met kinderen opgegroeid. Vanaf dag 1 dat Levi geboren is zijn het al dikke maatjes
    http://94.100.120.49/1119700001-1119750000/1119741601-1119741700/1119741700_6_x1Ol.jpeg

Moet zeggen dat ik er nu niet aan zou moeten denken om een puppy te nemen in combi met Elin. Een pup zindelijk maken en opvoeden is best intensief. Zou het zelf te zwaar vinden in combi met een baby.

Wij hebben Taco gekocht op de 2de dag van onze zomervakantie zodat we 4 weken hadden om hem zindelijk te krijgen etc.Zo hadden we alle tijd om hem bij de eerste sinalen buiten te zetten, er snachts uit te gaan etc. En na 4 weken was hij gelukkig zindelijk en ging het overdag in de bench blijven redelijk.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onze labrador komt ook van mp. Was een gezin op een boerderij dat het leuk vond om 1x een nestje te krijgen.Deed het echt voor het leuk en niet voor het geld. Hebben 195 euro voor Taco betaald.

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Wat een leuke foto :) samen spelen/slapen haha

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is dit een broodfokker, zit in mariaheide hoort bij veghel. Mega grote kennel, waar als je komt kijken alles goed lijkt tot dat je onverwachts komt. Pyppies zitten in grote curverbakken zonder moeder etc. wij zijn daar ook wezen kijken toendertijd en heel hard weggerend en zijn er naderhand ook voor gwaarschuwd. Weet bijna zeker dat zij dat zijn. Sowieso is het al raar dat ze 2 verschillende nesten tegelijkertijd hebben.

Sorry voor dit nieuws, maar voor dat bedrag kan je trouwens ook geen goede echte rashond verwachten uitzondereingen daar gelaten. Wij waren voor onze beagle zonder stamboom, konden we er wel bijkrijgen, 8 jaar geleden al 550 euro kwijt met stamboom meen ik, maar weet ik niet meer zeker ruim 900!

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Wij hadden vroeger een Ierse setter en een golden retriever . Het zijn beide 'gezinshonden'.
    De g.retriever had alleen een tik. Van de knuffels met ogen aan de voorkant vrat hij de ogen op.
    Wij hadden dus vooral zeehondknuffels ;) :D

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dit dacht ik ook. Was ook mijn eerste indruk toen ik de kennel zal.

Klopt ook niet;). Bij een goede fokker zit de stamboom er altijd bij. Je kunt net te alle tijden "even een stamboom aanvragen".

16. noukie89

noukie89 Niet meer actief

17. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
  18. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

niet naar toe gaan. weet 100 % zeker dat het broodfokkers zijn.
    Heb een lijst waar op staan wat van de goldens en labradors allemaal broodfokkers zijn en daar stond deze 100% zeker tussen.

19. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Engelse Bulldog.
    Wij hebben er al 8,5 jaar een en het is echt een vriendelijke lobbes. Als we gaan wandelen houdt onze oudste (bijna 3) de riem vast. Al staat er een kat 5 cm vor zijn neus dan gaat ie er nog niet op af.
    Hebben niet veel beweging nodig, 1 langere wandeling perdag. Slapen veel, snurken en laten scheten, maar zoooooooooo lief!

20. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    of meer..

Ga ook eens naar het asiel, er zijn zoveel honden die wachten op liefde!

Deel Deze Pagina