Mijn ouders hadden ook goed gefokte honden met goede stambomen. 1 kreeg toch een zeer ernstige vorm van HD en de ander een zeer zeldzame ziekte. Operatie had duizenden euros gekost en mijn vader zou de auto toen moeten verkopen. Helaas was de kans op herstel 0,0. Het was de vraag of het misschien binnen 1 of 8 weken terug zou komen maar dat het snel terug zou komen was een feit. De hond is dus ingeslapen maar ja.. Ik kan niet in 1 keer duizenden euro's missen. En sparen is leuk, maar niemand kan mij garanderen dat de kosten pas na jaren komen. Vandaar dat ik zocht naar een verzekering.
Ik heb een spaarrekening voor de dieren. Ook heb ik gekozen om heel dure operaties e.d. niet uit te laten voeren, maar dat is voor iedereen anders denk ik. Spaar maandelijks 25 euro en als het niet op gaat aan de dieren mag ik iig het geld zelf houden.
ik zit bij proteq en ben er blij mee me hond heeft aardig wat gemankeerd en word steeds ouder dus zal nog genoeg gaan markeren
Ik wou toch even reageren. Mijn hondje is verzekerd dit is bijna 50 (ja zoveel voor een klein hondje) per maand, het is dat ik die verkering voor mijn verjaardag heb gekregen anders zou ik het nooit doen. Wij zijn dan verzekerd maar hebben ondanks die verzekering al ongeveer 500/650 uitgegeven aan kosten bij de dierenarts stirilisatie was 400 + 50 euro voor een rompertje (?!?!) belachelijk veel en wat voer (advies van de dierenarts) moesten we betalen dit lustte ze niet en dus weg moeten gooien en zo nog wat kosten gemaakt (inenting enz) dit allemaal in 1 jaar (deze week hebben we haar precies 1 jaar) en dan komen ook nog (niet bij die kosten meegerekent) de concultkosten belachelijk duur allemaal (35,-) en dat x6 want we hebben een gevoelig hondje. Nu woon ik dan nog niet op mezelf maar als ik op mezelf woon wil ik een ohra verzekering voor haar afsluiten dat is 12,- per maand en zo beetje alles vergoed wat ook in dat dure pakket zit. Kijk dus heel goed naar de andere kosten want bij een verzekering zit zeker niet alles. Succes met beslissen!
Wij hebben onze ook verzekerd. Bij nationaal spaarfonds oid. Betalen nog geen 20 euro per maand. We moeten inderdaad eerst zelf betalen en krijgen dan 20% terug. Ook entingen en sterilisatie! We halen het er ieder haar wel uit. Hechting hier en daar, vachtproblemen, schijnzwanger, noem maar op! Ik zou het je wek aanraden of zoals anderen het doen ; geld op zij zetten. De dierenarts is duur!
Maar houd er wel rekening mee dat veel dingen vaak niet vergoed worden zoals bijv dieetvoer en operaties voor hd enz. Mijn hond heeft een leverziekte en moet hierdoor speciaal voer. Word niet vergoed. 60 euro per maand en 40 euro medicijnen.
Het voer wat ik geef is zowiezo al 55 euro per maand op het moment dat hij volwassen is. 15 kilo zak voor 55 euro. Dus dieetvoer zal niet de pan uit reizen qua kostenverhoging. Sterrilisatie hoeft niet meeverzekerd te worden. Dat is iets wat ik vanaf nu al kan plannen. Verder moet ik eens goed gaan lezen wat allemaal wel vergoed gaat worden. In hoeverre HD voorkomt bij dit ras en wat de resultaten van een eventuele operatie zijn. Onze hond met hd is ervoor ingeslapen omdat hij op een gegeven moment niet meer kon lopen.. Operatie hadden mijn ouders op dat moment ook geen geld voor, dus daar hebben ze niet naar geinformeerd. Maar dingen als medicijnen enzo moeten wel vergoed worden dan. En ik wil ook niet verzekeren voor 50% vergoeding van alles zeg maar. Dus veel om uit te zoeken. Orha en HEMA ga ik zeker even goed bestuderen.