Roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mopa36, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Hoi

Kweet roken is slechts en zeker voor de kleine in me buik.

Ben dus ook al druk bezig met proberen te stoppen.
    Gisteren tot 3 uur niet gerookt en dan wint het gevoel en heb ik er daarna 3 gerookt. Helaas en oh wat baalde ik van mezelf

Vandaag tot nu toe niet gerookt en wederom zit ik tegen die drang aan te hikken..

Ik wil er niet aan toe geven en vol houden want weet dat het maar paar dagen is en dan is ergste geweest.

Afleiding ben ik druk aan het zoeken maar nu alles in huis wel gehad denk hahaha.

Daarbij rookt manlief ook wel buiten in de schuur hoor dus buiten mijn zicht en geur.

Iemand tips om door dit punt heen te komen.

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoek maar eens op filmpjes wat het doet met de baby in je buik. Bij vier handen op 1 buik waren er ook vaak voorbeelden van hoe het voor je baby is.
    Realiseer je dat bijvoorbeeld in week 8 de placenta wordt aangemaakt en dat roken daar heel schadelijk voor is, het kan verstrekkende gevolgen hebben.

Zorg ervoor dat je geen sigaretten in huis hebt of koopt en vervang de behoefte door wat anders.

Succes!

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Dank je wel.

Ik besef me heel goed wat het doet. Het is alleen die kloten drang naar die nicotine.

Echt vreselijk

Sigaretten Ect koop ik niet man neemt alles mee naar werk en thuis mag hij het niet in mijn zicht leggen tot ik aangeef dat het oké is.

Vind het smerig stinken en wil het ook niet meer maar moet even over dat stuk nicotine heen.

5. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoek hulp bij bijvoorbeel huisarts of verloskundige.

6. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
  7. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je probleem helemaal. Ik kwam er vrij laat achter dat ik zwanger was, met 7 wkn ofzo. Stoppen lukte mij ook niet gelijk. Was wel van 1 pakje naar een stuk of 3 a 4 per dag gegaan....Elke dag opnieuw probeerde ik te stoppen en elke dag faalde ik weer. Ik begreep mezelf niet dat ik die laatste er niet af kreeg. De verloskundige vond het al erg goed dat ik zoveel geminderd was en vertelde me dat in 1 x stoppen soms ook veel stress kan geven en afbouwen dan beter is. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan...die adviseerde nicotinel. Ik zat echt jankend bij haar omdat ik die laatste er niet af kreeg en voelde me zo schuldig. Nicotinel gekocht en uiteindelijk nooit gebruikt...denk met 14 wkn echt helemaal gestopt. Baal dat het nog zo lang heeft moeten duren maar wel trots dat ik helemaal gestopt ben en ook totaal geen behoefte meer heb tot dusver. ..ben momenteel 37.4 wkn..

succes! Je kan het!!! Mij is het ook gelukt.

8. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je zelf wel weet hoe slecht het roken voor je kindje is.
    Enige tip die ik je wil geven is, als je wilt tenminste, lees het boek van Alan Carr - stoppen met roken.
    Dit boek heeft mij in 1x van het roken afgelopen.
    Meer dan 10 jaar een pakje per dag gerookt.
    Het boek zorgt ervoor dat je kijk op het roken veranderd waardoor het stoppen echt makkelijker wordt.
    ik stopte toen wij een kinder wens kregen en was dus al gestopt toen ik zwanger raakte.
    Maar ik weet dus hoe moeilijk het kan zijn.
    Als je wilt, dan kan het boek via de mail naar je toe sturen en dan kun je het op je telefoon of eventueel tablet lezen.
    Stuur me maar een privé bericht als je interesse hebt.

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Contact op nemen met je VK. Een collega van mij moest ook stoppen en deed mee aan een progamma voor zwangere vrouwen. Elke week dat ze was gestopt kreeg ze als beloning een echo.

10. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    wel heel goed van je dat je probeert te stoppen. Ik heb nooit gerookt maar ik kan me heel goed voorstellen dat het heel lastig is om te stoppen.

Mijn man rookt zelf en is 3 jaar gestopt, toen is hij opnieuw begonnen met roken. Zonde!

Misschien kun je gaan breien ofzo haha.. klinkt raar, maar als ik brei of een andere creatieve hobby doe dan vliegt de tijd om en heb ik nergens anders aan gedacht. Helpt ook bij mij als ik erg gestresst ben.

Succes en hou vol! voor je kleine!

11. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Dank jullie wel allemaal.

Ik ga zeker even met me vk overleggen.

Ben ook al heel stuk gemindert rookte als een ketter en zit nu op ong 4 per dag.

Ik leg de lat ook hoog bij mezelf omdat ik mezelf vind falen hierin en daardoor het gevoel alleen maar erger wordt.

De tip van het boek zal ik zeker in over weging nemen wil alles doen om te stoppen.

12. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
  13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Meid tegen jezelf zeggen: ik ben zwanger dus ik rook niet. Herhaal dit gewoon 100x pd en gewoon niet meer roken. Ook niet 1. Gewoon niet. Als je niet meer rookt heb je de eerste dag bij wijze van elke 10 minuten 'last' maar de tweede dag is dit elk half uur en de derde dag is het elke 2 uur. Hoe langer je niet rookt hoe langer de tussenpozen worden hoe makkelijker het ook zal zijn. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk door er steeds weer een paar per dag te roken. Daardoor heb je nog steeds elke 5 minuten het 'roken' in je hoofd.

Ga een lijst verzinnen met 100 dingen die je kunt doen op het moment dat je trek krijgt in een peuk. Van sudoku, tot paleizen bekijken op funda, een mutsje breien voor de baby, smoothies uitproberen, tandenpoetsen, douchen (en dan genieten van het feit dat je savonds nog steeds naar zeep ruikt!) je financiën doen, verzinnen wat je gaat lunchen, zwangerschapsdagboek maken, suffe spelletjes op je telefoon doen (oooh ik heb echt uren gecandycrushed !) etc etc etc. Echt hou jezelf bezig! Trek in een peuk komt opzetten, wordt erger en dan zakt het weer af. Het is een soort golf die ook weer verdwijnt. Na enkele dagen komen er steeds minder golven, wordt het steeds makkelijker om het niet te doen en word je steeds trotser op jezelf!

Echt waar! Ik beloof je dat het zo zal zijn! Succes meis je kan het!

14. River733

River733 Lid

11 okt 2015
    76
    6
    8
    NULL
    NULL
    Goed dat je wilt stoppen met roken! Ben ook gestopt omdat ik zwanger was, zoontje is nu 7 weken oud en nog steeds niet gerookt.
    Ben ook gestopt met het boek van Allen Carr- Stoppen met roken voor vrouwen. Ook de app QuitNow! is een aanrader, daar kun je bijhouden hoelang je niet gerookt hebt en wat dat doet met je gezondheid. Je kunt er ook chatten, heeft mij ook goed geholpen.

En verder, je mag zoveel roken als je wilt, als je de eerste maar niet opsteekt. Aan dat zinnetje heb ik veel gehad, raar genoeg.

Na 10 jaar flink roken sta ik er versteld van dat ik alweer een hele tijd gestopt ben, heb er nog steeds geen behoefte aan en vind het smerig. Dat gaat jou ook lukken!

15. Blackwater

1 feb 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een onzin zeg. Als je bloedeigen kind niet eens genoeg motivatie is om te stoppen, dan weet ik het ook niet meer.

16. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Ik open dit topic voor tips en dit wat jij nu zegt slaat werkelijk helemaal nergens op.

Verder ga ik hier niet eens op in...

17. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik snap je. Het is ook heel lastig en ik begrijp ook heus dat je de gevolgen er van kent of op kunt zoeken. Echter inderdaad is het de drang die het toe doet. Eerder werd de tip al gegeven om iets met hobby's te doen. Dat doe ik ook, haken. Het helpt me.

Vorige zwangerschap veel moeite met stoppen gehad, is wel gelukt meteen maar makkelijk was het niet. Echter, wel telkens enorm veel drang gehad naar nicotine. Na de zwangerschap direct doorgegaan met roken

Toen ik wist dat ik zwanger was in deze zwangerschap (was nog voor NOD) direct gestopt en gek genoeg ook geen moeite mee. Het stinkt nu en ik vind het vies. Ik hoop dat dit jou ook overkomt want dat is de meest geweldige methode om te stoppen met roken

18. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    In 1 x stoppen zou voor mij ook het beste werken dan een paar per dag en dan afbouwen.

Mijn man motiveert me echt aan alle kanten en houdt continu rekening met mij.

Heb een lijstje gemaakt na aanleiding van jullie tips net dingen die ik wil doen Ect morgen.

Ik weet dat ik het kan want bij de vorige zwangerschappen ook meteen kunnen stoppen.
    Dus ga er met volle moed voor

19. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Goed hoor dat je wilt stoppen.
    Ik wil je heel veel succes toewensen.
    En idd het boek van allen carr heeft mij ook heel goed geholpen.

20. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Bij mijn eerste duurde het ook even voor het mij lukte te stoppen met roken. Voor mijn was een baby nog zo abstract dat het stoppen echt lastig was. Maar tis me wel gelukt. Toen zoon 3 maanden was ben ik weer begonnen.

BIj dochter riep iedereen om me heen "rook jij maar door want stoppen kun je toch niet" "rook maar 5 per dag" IK had zo iets van het is alles of niets. Toen ik nog net geen 5 weken was ben ik s'middags heel bewust gaan zitten en mijn laatste sigaret gaan roken. Helemaal alleen en heb de sigaret gerookt zoals ie is. NIet de lekkere sigaret die je rookt na het eten of als je een poos niet gerookt hebt maar de vieze sigaret met teer en alle andere troep die je tot je neemt. Echt heel bewust gerookt en dat was mijn laatste sigaret. Heb besloten om geen nieuwe op te steken en dat doe ik nu al ruim 3 jaar niet meer. Succes en je kan het. Ik was ook een kettingroker en het is mij ook gelukt!

Deel Deze Pagina