Bij de eerste had ik heel erg last van rugweeen en kon daardoor niet liggen op bed. Heb voorover over het aanrecht (thuis bevallen) gestaan en mijn man heeft met een kruik op mijn onderrug gestaan. Bij de tweede had ik weer last van rugweeen en kon weer niet liggen. Eerste uurtje heb ik over een tafel heen gehangen en de laatste uurtjes onder de douche waar mijn man de douchekop op mijn rug hield (ziekenhuis bevalling).
Weeën ving ik op door ergens tegen aan te hangen, met me knieën onder me buik terwijl ik dus op bed op mijn knieën zat zeg maar en onder de douche. Ben beide keren liggend bevallen zonder scheur knip of pijnbestrijding
Bij de eerste heb ik de weeen opgevangen zittend in de douche en liggend op bed. Persen deed ik liggend, werd een vacuum. Tweede was een heeeeel stuk beter! Weeen lopend, staand, en op yogabal zittend opgevangen. Ook een deel in de douche en de laatste 2 cm in bed, op mijn zij terwijl mijn man in mn rug duwde ivm rugweeen. Persen wilde ik op de baarkruk, maar op advies van vk toch in bed gedaan, op handen en knieen. Van tevoren nooit gedacht dat ik dat zou doen, vond ik altijd zo'n raar idee! Achteraf maar goed ook dat ik op bed zat, baby zat klem en ik moest met hoofdje er al uit omdraaien in bed. Imagine als ik op een baarkruk had gezeten en zo op bed had moeten klimmen!! Laatste stukje uitdrijving dus op mijn rug gedaan. Wel zelf baby aangepakt toen de schouders er eenmaal uit waren!
Ik had buik, rug en been-weeën tegelijk en vanaf 6 cm een weeënstorm dus ik heb ik alleen doodstil op mn rug gelegen met mn knieën omhoog, met mn handen kneep ik het matras fijn en heb geen woord uit gebracht, waar ik vooral mee bezig was was mezelf moed inpraten in mn hoofd, zo kwam ik door de weeën heen. Persweeën kan ik niet veel over zeggen, mijn dochter kwam in 3 weeën er uit ''geschoten''. Veel succes met je bevalling, zo lang je tegen jezelf zegt dat je het kunt, kun je dat ook en iedere wee is er 1 dichter bij je kindje!
Ik lag verplicht in bed vanwege de ruggenprik. Voor de prik moest ik op mn zij liggen ivm hartje van de kleine maar dat was een hel. Vond op de rug 10x prettiger. Toen de prik erin zat heb ik rug en zij gelegen..ik voelde toch niks. En in de beensteunen bevallen, linker been was 1000 kilo door de prik dus kon t niet optillen