ervaring protexx behandeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Danseninderegen, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danseninderegen

Danseninderegen Actief lid

14 sep 2015
    165
    1
    18
    we hebben bij pronto wonen een mooie hoekbank gezien. maar het is van samengesteld leer. 60 % leer en 40 % stof. ik wilde het liefst helemaal leer ivm onderhoud met twee kleine kinderen.
    nou ben ik in heel veel winkels geweest en kan nergens precies vinden wat ik zoek.
    Die van pronto zat heerlijk volgens ons beide, precies de goede kleur en afmetingen, strak genoeg etc.
    Alleen ben ik bang voor vlekken etc. verkoper zei dat het behandeld kon worden met protexx waardoor t vlekwerend werd en als je een vlek er niet afgedept kreeg, het bedrijf dan bij je thuis komt om 'm te verwijderen.
    wie heeft hier ervaring mee? ik wil niet zo'n moeder zijn die steeds zegt pas op met de bank. er wordt geleefd en ook wel eens gegeten of gedronken op de bank.
    wie heeft daar ervaring mee? lijkt me ook niet handig als iedere week dat bedrijf op de stoep moet staan.

alternatief is dat ik hoekbank bij ikea koop in leer maar dan moet ik een andere kleur dan ik eigenlijk wil

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik zou voor leer gaan. Wij hadden een bank gekocht a €1599 bij wonen XL of in ieder geval in Den Haag in zo'n woonboulevard. Kwam er €30 per zit deel bij om de bank te laten behandelen.
    Ja de eerste paar keren blijven alle vloeistoffen er op liggen maar naar een tijd niet meer. Na 2 jaar was de bank zo versleten dat we hem weggegooid hebben. En toen hadden we niet eens een kindje.

Persoonlijk zou ik voor leer gaan :)

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben een stoffen bank waarvan de hoezen in de was kunnen. Ideaal! Ik vind leer meestal persoonlijk niet zo mooi

4. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    bedankt al voor de reacties.. het is inderdaad de keuze tussen mooi of praktisch
    want ik vind die stof/leer combi mooier.zowel qua warmte uitstraling als kleur. Maar als je dan heel snel vlekken hebt is dat ook zonde.. Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen met die behandeling; of dat echt werkt..

5. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    wij hebben een stoffen bank met protexx behandeling. Vloeistoffen blijven er idd wel opliggen hoewel sommige wel soort van intrekken hangt net af van de plek ofzo? maar als er iets op gemorst wordt krijgen we dat er wel goed en makkelijk van af.
    Nu was onze bank in de aanbieding en met die behandeling was ie net zo duur als zonder aanbieding dus dacht ik wel van oke.
    Weet niet of ik het voor een nieuwe bank weer zou doen. Onze hoezen kan je wel wassen maar dan is die behandellaag er natuurlijk wel af...

Daarnaast zijn er wel wat haken en ogen aan HOE je het schoon moet maken met een vlek want doe je dat niet volgens hun ding dan komen ze het ook niet bij je fixen geloof ik.

6. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
  7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Oe ik zou er echt over nadenken over zo'n bank. Die is wel erg vlek gevoelig. Voor dat geld zou ik echt voor een 100% lederen gaan. Met kussentjes etc kan je de bank misschien warmer laten ogen?
    Hijs wel erg mooi hoor!

Ja met deze behandeling mag je niet wrijven maar deppen en er zitten nog wat haken en ogen aan.

Anyway ik vond het echt geld verspilling.

8. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Hey

Wij hebben een bank gekocht met een protexx behandeling.
    Ondertussen al een aantal ongelukjes gehad (bv. zoon had sap over de bank gemorst), kregen de vlek er niet uit, firma gebeld waarna het nog een hele tijd (echt maanden! :x) duurde tegen we een afspraak kregen.

Uiteindelijk is de vlek er wel uit na behandeling door de firma, maar had ik het op voorhand geweten had ik misschien voor een nepleren sofa gegaan of een stoffen zetel die wasbaar is.

Nu hanteren we de policy dat de kinderen niet meer mogen eten of drinken op de sofa. Dat is toch iets veiliger, zeker omdat het zo lang duurt tegen dat ze langskomen... persoonlijk vind ik het het extra geld dat we ervoor moesten betalen niet waard.

9. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    hmmm.. dat t zo lang duurt voordat die firma dan langskomt had ik niet verwacht. als ik zie hoe het bij ons eraan toe gaat lijkt me dat niet heel fijn. er is wel heel vaak een van de kinderen ziek met buikloop of overgeven. stel dit gebeurt op de bank, dan is het niks als dat maanden erin blijft zitten.
    misschien dan toch maar voor leer gaan, dan maar inschikken qua kleur. Heel erg bedankt voor jullie ervaringen

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Kijk eens op www.zitmaxx.nl
    Vele verschillende banken en in 2 leersoorten en heeeeeel veel kleuren

11. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wij kregen bij die behandeling ook spuitbussen vlekken spray. Die werken best goed. Ik moet wel eerlijk zeggen dat wij een donkergrijs gemêleerde bank hebben, dus je ziet er echt weinig op.

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Wij hebben protexx op onze bank. 1 keer een vlek gehad die er niet uitging. Firma gebeld, binnen een week stonden ze op de stoep. Hele vriendelijke man die uit coulance een veel groter oppervlak heeft staan schoonmaken dan alleen die vlek.
    Ik ben dik tevreden.

Deel Deze Pagina