welke hydrofiele luiers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mukje, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hoi!
    Graag zou ik willen weten waar ik goede hydrofiele luiers kan kopen.
    Ik had al eerder ergens gelezen dat ze van de ikea lekker groot zijn, maar ik vind die dingen zo dun! Ben bang dat ze na 1 keer wassen al uit elkaar vallen... :confused:
    Dus.. welke hydrofiele luiers zijn het beste en vallen niet na 1 kookwasje uit elkaar????
    ben benieuwd naar jullie mening!

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb veel van de hema, een paar van ikea en een paar van de wibra.
    Eigenlijk vind ik ze allemaal goed, en ze vallen niet na 1 wasje uit elkaar hoor ;)

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier ook van de Hema en Ikea. Prima dingen en daar hebben ze ook nog leuke met print.

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik gebruik ook die van de Hema. Ze zien er nog steeds prima uit na 1,5 jaar gebruik.

5. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Hier heb ik ze van de Hema, Ikea en V&D....
    De kleine moet dan nog wel geboren worden, maar heb inmiddels alles gewassen etc.
    Vind die van de Ikea echt niet veel dunner dan de anderen hoor!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik heb van de Hema en van Teddy, zo'n merk wat ze 30 jaar geleden ook al hadden. Ik hoef niet eens te kijken welk label er op staat als ze uit de was komen, ik zie in 1 oogopslag dat die Teddyluiers er mooier uitzien.
    Maar ach, zulke wilde dingen doe ik er niet mee, dus die van de Hema zijn ook prima zat. Ik heb nu zo'n pakje van Ikea gekocht met drie van die luiers, zijn wel wat dun, maar net zoiets als de Hema, ze volstaan vast wel goed.

7. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    bedankt voor jullie reacties! Waar kun je die van Teddy kopen? gewoon bij prenatal oid?

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik heb ook een aantal van die Teddyluiers en inderdaad die zijn echt geweldig!!! :D Zou graag willen weten of je ze nog ergens kan kopen want dan zou ik er zo 20 bij kopen :)

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb onlangs voor de eerste keer de hydrofiele luiers gewassen op 60 graden. Je ziet nu al verschil. Die van de Hema zijn duidelijk niet zo sterk en zacht als die van de V&D.

10. minimuts

minimuts Actief lid

25 feb 2009
    190
    0
    0
    Ik heb er ook stapels!! Al drie jaar actief in gebruik en de meeste zijn nog prima. Sommige, van de zeeman of wibra denk ik, zijn mij te klein. Die van prenatal en hema zijn prima en ook groot. Toen ik laatst bij de ikea was zag ik ze ook liggen en die vond ik zo leuk qua printje. heb ze maar niet meegenomen want ik heb er al ca. 40 stuks liggen (wij hadden een reflux baby)

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Goeie vraag! Ik zat ook al te twijfelen, ik ga ook lekker meelezen

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb gewoon van de Hema. Heb ze nog niet in gebruik dus kan ze niet beoordelen.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik heb jaren geleden die stapel nieuwe Teddyluiers bij mijn pedicure-opleiding gekregen, dus geen idee waar zij ze hadden opgekocht. Ben zelf nog hard op zoek geweest naar die dingen, maar ik kan ze toch nergens vinden. Vandaar dat ik er maar wat Hemaatjes en Ikeadoeken bij heb gehaald.
    Misschien hebben ze nog ergens een website ofzo van dat merk waar je verkoopadressen op kunt vragen?

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik ben al een poosje die hydrofiel luiers aan het vergelijken.

Die van Zeeman vind ik te hard en volgens mij niet echt duurzaam.
    Van HEMA vind ik ook te stroef aanvoelen.

Tot nu toe vind ik die van Prenatal het beste... ook zacht en kwalitatief volgens mij beter?
    Dus ik denk dat ik voor de hydrofiel luiers van Prenatal ga...

15. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb ze van de hema de zeeman en van de babydump ( merk zou ik niet meer weten hihi) ik heb ze gewassen en daarna in de droger gedaan omdat door de droger de vezels "open" gaan staan en ze dus super zacht worden. Ik vind ze alle 3 even zacht, de ene is wat dikker van stof de ander wat dunner maar echt even zacht hoor. Ze voelden allemaal voordat ze gewassen werden hard en stug aan dus daar moet je echt niet naar kijken, pas na een aantal x wassen berijken ze hun max vochtopname ( kijk maar naar je eigen thee en handdoeken die hebben dat ook) Wil je echt superzachte doeken hebben dan moet je gaan voor de flanelle doeken die zijn echt super de super zacht maar ook een stuk duurder.
    succes iedereen met de zoektocht.

16. Ik vind juist die van Ikea en wibra het fijnste, de prenatal luiers die ik heb zijn zo ontzettend dun! Maar ieder heeft natuurlijk iets wat ie zelf het fijnste vind.

17. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb even zitten googlen, maar kan niet vinden waar de Teddy luiers nog verkocht worden.
    Iemand tips?

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb ze bij Stijn van de zeeman en van de prenatal gehad en vond die van de prenatal echt veel beter.
    Nu heb ik nieuwe bij de hema gekocht dus ben benieuwd of dat wat is..

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb ze ook overal vandaan ik gebruik ze dan ook heel veel(hen er ook een stuk of 30).ikea vind ik wel fijn zeman vind in niets prenatal ook niet.van baby dump zijn ze fijn en baby planet ook.
    de fijnste die ik heb komen uit duitsland deze zijn echt mooier en dikker als de andere

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hema en wibra

Deel Deze Pagina