Lijst met babyuitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rodayna, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Wie weet of er ergens een lijst te vinden is met de gehele babyuitzet; van douchespulletjes tot aan de babykamer.
    het is voor mij de eerste en weet niet waar ik moet gaan beginnen.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De hema heeft er wel eentje online staan en zo zullen er vast wel meer te vinden zijn. Maar je moet altijd even nadenken of je het echt nodig hebt. Zo staan er navelbandjes op, nooit gebruikt en niet aangeschaft. Ook kun je je vraagtekens plaatsten bij alle badspullen als shampoo, badolie, badzeep, massageolie, zeep, haarlotion, schuimbad etc. Neuspeertje heb ik ook nooit gehad, ook nooit gemist. Kleding is juist weer wat weinig, zou wat meer kopen.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
  4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Als het goed is krijg je van de kraamzorg ook allerlei info waar ook een uitzetlijst bij zit. Op internet kun je er ook genoeg vinden, als basis wel okee maar meestal inderdaad veel te veel verzorgingsproducten en veel te weinig kleertjes. En dan zetten ze ook nog vaak de verkeerde maten erop: heel vaak staat er maat 56 en 62 op, nou ik had een gemiddelde 7 ponder die de groei er flink in had zitten maar zij begon pas met een maand of 2 in 62 te passen. Die heeft echt de eerste maand in maat 50 gezeten.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik miste inderdaad ook de echte maat 50 kleertjes toen mijn mannetje geboren werd. Had wel 50/56 in huis, maar dat was echt ruim de eerste weken (51 cm, 3240 gram).
    Maat 62 hier ook pas met 2 maanden nodig. En dan heb je ook nog de momenten dat ze in tussenmaten zitten en dan moet je kijken naar ruime 56 of kleine 62 ;)
    Dus ik kan je aanraden om grotere maten gaande weg te kopen.

Mijn zoontje heeft bijvoorbeeld ook een grotere maat in shirts dan in broeken. Dus setjes kopen had voor ons weinig zin achteraf.

Verzorgingsproducten die ik eigenlijk gebruik: wasgel, balneum badolie (tegen droge huid), sudo, bepanthen of balneum creme (droge wangetjes), wattenstaafjes.
    Voor de rest niks. Dus je hoeft niet het hele Zwitsal assortiment te kopen :D.

Ik heb ondertussen geleerd dat je het meeste gaande weg koopt en dat het ook veel handiger is.
    Neuspeertje wat eerder genoemd is, vind ik wel handig bij een verkoudheid (net als Luuf en Otrivin) maar dat heb ik ook pas gekocht toen hij al geboren was.

En maak je niet te druk om die lijsten: zolang je de belangrijkste dingen hebt voor de eerste paar dagen, zit je goed.
    Alles kan bijgehaald worden!

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Elke babywinkel heeft wel een catalogus met een uitzetlijst erin. Zou ze allemaal een beetje combineren met elkaar. Sommige dingen kun je al gelijk van de lijstjes weg halen. Bijv de borstpomp. Weet niet of je borstvoeding gaat geven, maar een pomp is echt een artikel wat je pas aanschaft na de geboorte. Stel dat het niet lukt met borstvoeding dat zit je met een pomp die je niet meer terug kan brengen. Zonde. Je er van te voren in verdiepen kan natuurlijk nooit geen kwaad.

En zo heb je meer artikelen die erop staan die ook na de geboorte kunnen: campingbedje, babysitter enz.

Deel Deze Pagina