Een paar dagen terug heb ik een topic geopend over slaapdrama's van onze kleine. Het is ongelofelijk, wat een heerlijk ventje, hij slaapt nu echt goed, en dat zonder hem te laten huilen. Zomaar uit het niets........ Hij wordt wakker om half 7 in de ochtend, ik voed hem, verschoon hem en speel met hem, dan zie ik al gauw dat hij wat moe wordt, ik baker hem lekker in en stop hem in zijn bedje of box, hij blijft dan ff vechten met zijn speentje héhé voor een kwartier, en valt dan heerlijk in slaap voor 3 a 4 uur. En zo gaat het door de hele dag, er zit wel een uur of anderhalf tussen het in slaap vallen omdat ik hem eerst verschoon en met hem speel etc. Ben zo trots op hem.
Mijn mannetje is ook een echte slaapkop/ Hij slaapt snachts door en sochtends tegen 10 uur wakker :d Het komt af en toe voor dat ik hem tegen 11uur maar eens wakker maak haha
en morgen kan t ook zo weer anders zijn hoor! maar een baby van 3 weekjes oud mag toch niet langer dan 5 uur zonder voeding? kan het ook mis hebben hoor! geniet ervan zolang het duurt ons meisje sliep ook door en nu heeft ze droomslaapjes word ik wakker van gilletjes en geluidjes tjaaaaaaaa dat zijn babys
Je hebt gelijk mirell, het kan idd zomaar weer anders zijn, maar daar ben ik dan weer op voorbereid hahah. Ik voed op aanvraag, dus als die kleine 3-4 uur slaapt en wil eten dan wordt hij vanzelf wel wakker lijkt me toch? Hij slaapt geen 5 uur, waar lees jij dat?
Zucht, sorry hoor, maar ik wordt zo moe van dat: een baby mag toch nog niet langer slapen dan... als je kindje gewoon helder en gezond is, geeft het echt zelf wel aan dat het wil drinken hoor! Ik heb me hier in het begin ook laten pushen door onze tweede kraamhulp, om Thirza wakker te maken voor een voeding, (want ja, ze was nog niet weer op geboortegewicht. Nou, achteraf... pfff: ze was bijna 9 pond bij geboorte. Mag ze dan wat afvallen? Ik had een megadikke navelstreng en supergrote placenta, daar kan borstvoeding niet echt tegenop he?). Maar goed, lekker laten slapen en zelf laten komen hoor! Volgens mij is dat het beste. Ik heb nog steeds het vermoeden dat de slaapdrama's hier ook mede zijn ontstaan door het wakker maken voor een voeding... of althans geen positieve invloed hebben gehad.
weet ik niet hoor rozemarijke, ik heb mijn kleine nog nooit wakker gemaakt voor een voeding en hier ook slaapdrama's. maar ik geloof wel dat het enige invloed kan hebben. Kijk gewoon naar je kleine, is die helder en voldoende plasluiers? geen probleem, lekker laten slapen. Als het een te vroeg geboren baby was kan ik me wel voorstellen dat je ze wakker moet maken maar als die honger heeft roept ie wel hoor!
@mwjalloh: nee, dat snap ik ook wel, dat slaapdrama's ook om andere redenen ontstaan, Maar hier begonnen ze toen we van de kraamhulp Thirza wakker moesten gaan maken voor de voedingen, want ze was nog niet op geboortegewicht, dus ze moest perse om de 3 uur drinken. Tja, wat ik hierboven al schreef: ze was bijna 9 pond bij geboorte, ik had een hele grote placenta en de navelstreng was echt megadik. Bovendien was ze 2 weken te laat, dus ze had die 2 weken extra nogal hard kunnen groeien in mijn buik nog... Logisch dat ze dan afvallen en echt, ik geloof er niet zo hard meer in dat ze niet meer dan zoveel % af mogen vallen.... Bij een kleiner kindje snap ik dat, maar dan nog: ik ga de volgende keer de signalen van m'n kind lezen en niet volgens de regeltjes leven. Thirza deed het prima namelijk, sliep heerlijk en dronk, toen we eenmaal het tepelhoedje ontdekt hadden, hardstikke goed. Nu sla ik me nog wel eens voor m'n kop dat ik haar niet gewoon de 4 of 5 uur liet slapen die ze er soms tussenliet...
Dat heb je goed gedaan Rozemarijn, gewoon je gevoel volgen, als we allemaal naar het CB gingen luisteren dan lieten we onze kinderen de hele dag huilen, nou lekker zeg maar niet heus!