17 maanden en niet staan of lopen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bo20, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi meiden,

Onze lieve dreumes is inmiddels al weer 17 maanden, maar gaat nog niet lopen of zelfs staan! Ze is wel reuze sterk in haar lichaampje, want ze rolt, kruipt en schuift over de grond ... maar dat lopen of staan... we krijgen het er niet in! Ik maak me toch wel ongerust, we hebben een aantal fysio oefeningen gekregen, maar ook dat lijkt nog niet echt zijn vruchten af te werpen. Ik begin me toch best ongerust te maken, omdat mijn omgeving ook steeds vaker vraagt waar om ze nog niet loopt of staat..

Iemand die in hetzelfde schuitje zit of goede tips heeft?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zit niet in hetzelfde schuitje, maar de broer van mijn man ging pas lopen toen ie 2,5 was. Vond het eerder blijkbaar niet nodig. Lag verder niet aan een handicap ofzo, ook niet verstandelijk, want hij is nu aan het promoveren, ;)
    Wat zegt het CB er over?

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dat klinkt hoopvol! Haha! Ik hoop zo dat Chloe toch enigszins snel besluit te gaan staan of lopen (ze heeft een erg sterke eigen wil ..)..

4. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Wat geeft de Fysio/ Cb aan?
    Zijn de heupjes, enz. na gekeken?

Ik zou denken dat als alles is nagekeken en oke is, je begeleiding hebt van de fysio dan is het een questie van geduld. Is niet alles nagekeken zal ik zeker in gesprek gaan met je huisarts. Kaart het aan, bespreek het, al is het alleen voor je eigen geruststelling.
    Besef je wel dat het ene kind nou eenmaal sneller is dan de andere.

Succes

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mijn man ging pas lopen met 18 maanden. Hij stond ook niet. Hij was heel rustig en kon zichzelf vermaken op zijn billen. Toen hij 18 maanden was heeft mijn schoonmoeder gezegd: "en nou ga je lopen!" Hij stond op en liep zo weg! :)

Dus misschien niet dat ze het niet kan, maar gewoon nog geen behoefte aan heeft ;)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn neefje ging pas met 2 jaar lopen. Had er daarvoor gewoon geen zin in. Mijn zus heeft ook de adviezen om een fysio in te schakelen afgeslagen omdat zij er van overtuigd was dat er verder niks was, maar dat hij er gewoon geen interesse in had. En met 2 jaar ging hij vanzelf lopen. Hij hij is nu 3,5 jaar en ontwikkelt zich precies zoals het bij zijn leeftijd loopt.
    Het zegt dus helemaal niks.

7. MarjaP

MarjaP Lid

22 jul 2008
    13
    0
    0
    Wat ik mij afvraag: hebben jullie achteraf gezien aan zien komen dat ze laat zouden gaan lopen?
    Mijn kleintje van nu ruim 5 maanden wil niets liever dan staan, ik kan hem op schoot moeilijk in bedwang houden, hij probeert zich steeds op te drukken en kijkt trots wanneer je hem (natuurlijk goed ondersteund) op schoot laat staan.
    Deden/doen die van jullie dit ook, of hebben ze daar nooit interesse in gehad?

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zusje was ook ruim 2 voordat ze stond en liep.. Maar die kroop ook niet, die schoof op haar billen. Dat schijnt ook een nadeel te zijn..
    Ze heeft ook geen fysio gehad, en toen ze het kon, ging ze van staan tot goed lopen binnen een week.

9. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    amy loopt nu sinds een week en is u ook 17 maand. en ze loopt ook echt alleen als ze zelf zin heeft, ze kruipt ooknog heel vel omdat t gewoon makkelijker is. ik heb neit t idee dat er iets mis is, ze heeft er nog niet zon behoefte aan. heeft ze al schoentjes? bij ons ging ze lopen zodra ze schoenen aan had, heel raar. we stimuleren wel heel veel. en marja, nee wij zagen t niet aankomen. met 10 maand liep amy rond de tafel. tot ze kon lopen op haar knieen dat ging net zo makkelijk denk ik

10. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Jullie geven me gelukkig weer wat hoop. Chloé heeft inderdaad fysiotherapie, echter doen we dat niet wekelijks. We hebben oefeningen gekregen en Chloé heeft ietwat verkorting van haar spiertjes in haar voetjes. Dit was niet ernstig en door stimulatie wel te verhelpen.

@MarjaP: Chloé heeft zoiets sowieso nooit gedaan, igg, het staan op schoot. Ze was wel snel met zitten..

Chloé is een echte billenschuiver, ook dit deed ze pas met 13 maanden en sinds afgelopen maand kruipt en rollebolt ze ook over de vloer.. Dus vordering zit er zeker in, alleen alles wat 'verlaat'...

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn buurmeisje liep pas met ruim anderhalf en ontwikkelt zich verder echt hartstikke goed. Is nu bijna drie en heeft nergens een achterstand in en rent en danst en springt als de beste. Ik denk dat ieder kind zich op zijn eigen tempo ontwikkelt en zelf bepaald waar zijn of haar talent ligt. Mijn zoontje zette zijn eerste stapjes voordat hij een jaar was en nu met een jaar en twee weken loopt hij alsof hij nooit anders gedaan heeft. Maar praten, ho maar! Mama papa en Daan (Da) is alles wat hij zegt terwijl ik om me heen hoor dat dat juist weer laat is. Ik denk dus dat kinderen zich niet op alle fronten tegelijk kunnen ontwikkelen. Ze kiezen hun ding en als je naar Chloe kijkt weet ik zeker dat je dan ineens iets ziet waar zij juist weer snel mee is (denken, praten, verbanden leggen of wat dan ook). Ik neem het cb altijd een beetje als leidraad en als die zich verder geen zorgen maken zou ik dat zeker ook niet doen. En je hebt grote kans dat ze het best kan maar gewoon 'lekker' nog niet doet.

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mijn zoon is nu bijna 17 maanden (gecorrigeerd bijna 15 mnd) en loopt ook nog niet. Het is bij hem een kwestie van niet durven denk ik. de meeste kindjes doen het gewoon en vallen dan eerst 100 keer en de 101ste keer lukt het. Die van mij wacht net zo lang tot hij het in 1 keer kan vrees ik.... Hij is wel enorm aan het oefenen met los staan en zijn evenwicht te vinden (heel schattig gezicht). De fysio makt zich geen zorgen en is zeer tevreden over de ontwikkelingslijn en de kwaliteit van zijn bewegingen. Wel hebben we nu oefeningen van een SI therapeut in verband met zijn tactiele afweer (weerstand om bepaalde dingen aan te raken), zodat dit zijn ontwikkeling niet nog meer gaat vertragen.

13. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ik begon pas met lopen toen ik bijna 3 was.....nou moet ik eerlijk zeggen dat ik iets aan mn heupen had en de dokters zeiden dat ik nooit zou gaan lopen.....mn moeder is toch naar de fysio gegaan met me...en met bijna 3 jaar bedacht ik me ineens dat dat mischien ook wel zou kunnen en stond ik ineens in de keuken bij mn moeder....

14. novanne

novanne Niet meer actief

Hoi

Sara is gaan lopen met 19.5 maand. Ook niet erg snel dus. Zij is extreem lenig volgens de fysio. Nu llopt ze een kleine 2 maandjes en het gaat supergoed. Ze loopt al veel beter dan andere kindjes die pas net lopen. Ze begint al te rennen en klimmen.
    Ze stond wel met 13 maand maar lopen duurde hier dus ook een hele tijd.
    Heeft de fysio verder neits opgemerkt???

15. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hi hi, mijn dochter heeft ook nooit de behoefte gehad om te staan, pas sinds een week. Ze is nu 13maanden. Zelf kan ze nog niet gaan staan, maar als je haar ondersteunt vindt ze het geweldig om te staan! Ook met draaien en zitten was ze "traag" dus een snelle jelle zal 't niet worden :)

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee was net aan een jaar dat ze ging staan en iets later langs de tafel lopen.
    los lopen doet ze tot op heden nog niet erg, ze kan wel een paar stapjes los maar ze heeft er blijkbaar geen zin in schuiven op dr kont gaat een stuk sneller.
    ik maak me er niet druk om , ze kan nog lang genoeg lopen.

komt allemaal van zelf wel

17. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne is nu 15 maanden en "wil" ook niet lopen. Ze stond met 8 maanden en met 8,5 maanden liep ze langs de tafel maar los lopen doet ze nog steeds niet. Vandaag heeft ze wel 2 stapjes los gelopen! Ik heb ook het idee dat ze het nog niet durft, maar we zullen zien.

18. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa wilt ook niets anders doen dan staan en lopen aan handjes. dit begon al met 6 maanden, staan dan he. lopen doet hij al vanaf 10 maanden.
    loslaten doet hij wel, als wij met mijn man tegenoverelkaar zitten en van lopen een spel van maken. anders durft hij niet. hij is bijna 1 jaar, maar hij heeft nog geen kracht in zijn beentjes, hij loopt nogal schuin.

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb er verder nog geen verstand van (onze dochter tijgert nog niet eens ;) ), maar gaat je kindje naar de opvang? Ik kan me voorstellen dat het stimulerend is om andere kindjes te zien lopen. Ze schijnen op de opvang van alles op te pikken, misschien dit ook wel :D Het is natuurlijk hartstikke stoer om met anderen mee te kunnen doen, wie weet helpt dat haar over de streep :D

20. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Onze dochter gaat inderdaad naar de opvang (4 dagen per week..) en het is voor inderdaad erg frustrerend dat de andere kinderen 'al' wel kunnen lopen. Echter maakt ze zich daar niet zo druk om, want dan gaat ze gewoon naar de wat kleinere kinderen, die net als zij, ook nog niet kunnen lopen. Het is echt een soort van gemakzucht en er 'nog geen zin in hebben' kwestie, heb ik het idee.

We hebben, op aanraden van de fysio, de loopkar niet meer in gebruik.. maar toch vraag ik me af of jullie kids hierdoor wel meer feeling met de beentjes door hebben gekregen??

Enigszins ben ik wel opgelucht, dat er meer kinderen zijn zoals Chloe.. En wat jullie ook zeggen, qua spraak en verbanden leggen (vooral ook alles in een keer onthouden) gaat ze als een speer!

Deel Deze Pagina