Ons dochtertje van 22 maanden is dus extreem bang voor ballonen. Een paar maanden geleden heeft ze een ballon kapot gebeten (enorme knal natuurlijk) en sindsdien is het helemaal mis. Als we ook maar ergens een ballon tegenkomen is ze helemaal hysterisch, huilen, krijzen en het liefst wil ze in mij kruipen. Vind het zo zielig voor haar want overal kom je natuurlijk ballonen tegen, restaurants, soms bij een winkel, verjaardagen, in de stad. Ze zijn gewoon niet te mijden. We dachten haar rustiger te krijgen door zelf ballonnen in huis te halen, te laten zien dat ze uit het zakje komen en op te blazen maar toen brak er complete paniek uit bij madam. Zelf zo erg dat ze dus al begint te huilen als we de kast waar het zakje ballonen in lag open maakten. Dus samen de ballonnen weggegooit en nu is ze wel weer redelijk rustig. Maar ja hoe maken we de angst minder, zou toch leuk zijn als we zonder een bang kind gewoon hier b.v naar de braderie of een verjaardag kunnen gaan.
Ai, dat is lastig.. Vooral omdat ballonnen ook gewoon weer kunnen knappen. Daar kun je moeilijk van zeggen dat het niet gebeurd.. Misschien kun je haar aanleren dat ze haar vingers in haar oren moet doen? Deed mijn jochie ook een periode als ik ballonnen opblies..
Laat haar eens spelen met lege ballonnen. Je kunt een ballon een heel klein beetje opblazen en dan de lucht eruit laten lopen (en dan heel hard lachen). Je kunt ook knutselen met ballonnen, plak er eens een olifantenslurf en oren aan. Als het niet werkt zou ik er even geen aandacht aan schenken en als je onderweg balonnen ziet proberen af te leiden.
Nou vanmorgen ging ze uit haar plaat omdat manlief een strandbal ging opblazen , heb haar op schoot genomen en steeds herhaalt dat het maar gewoon een bal was. Toen het ding eindelijk opgeblazen was en ze zag dat je ermee kunt voetballen vond ze het wel goed. Denk dat ik morgen maar een lege ballonnen in de kamer leg, als haar broer naar school is. Kijken hoe ze daar op reageert.
Ik zou proberen om zelf enorm gek en blij te doen en proberen samen te spelen. Dat heeft hier geholpen om van zijn douche-angst af te komen