dag dames, mijn dochtertje is 3 en een halve week oud en heeft nu 2 dagen niet gepoept. De dagen hiervoor deed ze het meerdere keren per dag. Ze krijgt bv. en heeft okergele ontlasting gehad de laatste tijd. Altijd veel krampjes, er lijkt haar veel dwars te zitten (boeren, gootsteen geluid in buik) onrustig, spugen, trappelen, krijsen. sinds een aantal dagen gestart met ranitidine tegen reflux. sinds 2 weken geven we infacol. kan dit kwaad? is dit een obstructie? of mag dit bij bv? ik weet dat bij bv er weinig poep kan komen, maar dit is toch vanaf 6 weken acceptabel? graag advies!
Onze dochter kreeg als bijwerking verstopping van de medicatie tegen reflux en door de infacol nog meer verstopping. Gestopt met infacol en lactulose op advies van de kinderarts gegeven en nu gaat het beter. Ze gaat een keer per 3 dagen en krijgt ook bv. Terwijl ze voor de medicatie meerdere keren per dag een. Luier. Had. Maar ze lijkt er nu gelukkig geen last van te hebben. Heeft ze in het begin wel gehad. Zelfs een klysma gehad in het ziekenhuis.
Wij gaven onze baby ook steeds Infacol i.v.m. krampjes maar het heeft hier nooit tot verstopping geleid dus ik vraag me af of dit uberhaupt wel door Infacol kan komen... denk het niet eerlijk gezegd (simeticon is voor zover ik weet ook niet bekend als iets dat verstopping zou kunnen veroorzaken), waarschijnlijk zou het wel kunnen komen door medicatie tegen reflux.
Ik zou als ze morgen nog niet gepoept heeft even langs de huisarts gaan verstropping is niet niks hoor..... Die kunnen dan voelen of het goed zit in de buik of niet
Bv. hoeven niet te poepen alleen als ze meer eten dan lichaam nodig heeft. Dat zij de arts bij ons. Dus 2 weken kan normaal zijn omdat t lichaam t zelf opneemt. Die van ons kreeg fv en dat is wel anders. M poepte op zijn langst een week niet. Dikke stress voor ons maar de artsen vonden t ook daarbij niet nodig om iets te doen. Wij hebben wat tips op internet gezocht. Draaiende beweging met de benen maken, warme kruik, extra olie door eten/voeding. Je vind genoeg. Na een ruime week kwam t weer op gang. Ben ook overgestapt naar omneo comfort van nutrilon en heb bv. extra snel afgebouwd.
Wij geven het ook met succes, zonder bijwerkingen. Infacol wordt niet door het lichaam opgenomen, dus ik snap niet hoe het verstopping zou kunnen veroorzaken?
Theelepeltje olijfolie of zonnebloemolie geven werkt ook goed. Jij hebt toch die vreselijke ervaring met dat slijm gehad? Ik denk dus dat koemelkallergie ook een oorzaak kan zijn..... Verstopping past daar ook bij...
De kinderarts gaf het als hint. En in mijn omgeving kreeg ik de tip ook maar ze had ook nauwelijks krampjes dus daarom maar gelijk gestopt...het leek mij ook raar maar goed hier werkte het
Mijn zoon had precies hetzelfde, krijgt ook ranitidine. Na een paar dagen was het over, hij moest gewoon wennen. Heb 1 keer lactulose gegeven.
hallo dames, bedankt voor het meedenken! Ja, ik had inderdaad die ervaring met het slijm gehad. moeten ze bij koemelk allergie niet continu huilen? of kan dat ook over periodes gaan op een dag? Ze heeft ook geen huiduitslag. vannacht heeft ze gelukkig een poepbroek gehad, niet dik, maar gewone borstvoedingspoep. ik weet dat bij bv ze weinig kunnen poepen, maar dacht dat dit pas vanaf de leeftijd van 6 weken was... gisteren heb ik haar buik gemasseerd met de klok mee en met haar beentjes gefietst, dat maakte haar wel rustiger. ik blijf het goed in de gaten houden. zelf heb ik het idee dat het een reactie op de ranitidine is. ik wil nu nog niet overstappen op een koemelk vrij dieet, wil eerst weten of de ranitidine werkt tegen onrust en reflux. Als dat niet werkt neem ik de volgende stap. Als ik alles tegelijk ga toepassen (medicatie, koemelk vrij dieet, blokvoeden/anders voeden) weet ik niet wat haar helpt. voor nu ben ik heel blij dat ze vannacht gepoept heeft!!!!
Hier een meisje wat standaard 1x per 10dagen poept. Al vanaf het begin... Maakt niks uit en ze heeft alleen op haar "poepdag" wat last van krampjes. Nu ik de borstvoeding aan het afbouwen ben begint ze wel meer te poepen...
Ik zou zo'n jong kind zeker geen olijfolie oid geven hoor! Mijn dochter poepte ook weinig en zeker niet elke dag.
Dat is het eerste wat de kinderartsen voorschrijven hoor iets van olie. Zij geven de voorkeur aan maïsolie. In de kraamweek van de eerste gebruikt en geen krampen buikpijn ofzo.
Hier (achteraf) ook verstopping door de ranitidine. Dacht eerst dat het door de nutriton kwam, we hebben microlax, lactulose en forlax gegeven, maar ze bleef maar persen en huilen. Toen zelf maar dagelijks lactulose gegeven, naar de osteopaat geweest voor de reflux en uiteindelijk eerst de ranitidine afgebouwd en een week later de lactulose gestopt. Na 3 maanden ellende ineens alles goed!
Bij koemelkallergie hoeft een baby niet altijd te huilen of op "vaste" tijdstippen. Hier dus verstoppingen door de infacol en meteen ermee gestopt. Het ene kindje reageerd er beter op dan de ander. Wij dachten dat onze zoon ook reflux had medicatie gehad via vervangende huisarts maar niets hielp. Hij had onwijse last van kramp, onrustig, huiduitslag/eczeem vaak brullen van de pijn en ontroostbaar maar omdat het niet na elke fles was en steeds op verschillende tijdstippen dachten wij dat het krampjes waren. Nu bij onze eigen huisarts geweest en die denkt koemelkallergie zijn nu doorgestuurd naar een kinderarts en op aanrade van onze eigen arts met pepti begonnen.
Ja dat zijden ze hoer ook bv. hoeven ze niet te poepen en daar met twee jaar en hevige pijnen en verstoppingen nog steeds aan de dagelijkse poeders door dat advies en voorlopig is het probleem nog niet opgelost. Hier zij de kinderarts dat ze het verkeerd beoordeeld was toen ze klein was en dat het verkeerd advies was..... Gewoon alert blijven en als je het niet vertrouwd naar de huisarts
Baby's met bv horen dagelijks een keer of 3-4 te poepen. Vanaf 4 weken mag dat veranderen. Dat is normaal. En dan is t nog steeds de bedoeling dat ze er geen last van hebben.
Vandaag overdag al 2x flinke spuitluier, helemaal bij ermee!! Ze gebruikt nu sinds 1 week ranitidine, dus misschien (als dat het geweest is) nu eraan gewend. Nog wel veel krampen, persen, steunen en kreunen. Zo zielig... maar gelukkig nu wel met resultaat Als ik me verdiep in KMA, dan zou dat ook wel kunnen. Dus ik hou het in de gaten!