Tips gezocht om te werken met verf spuitbus (binnen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara123, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik ben bezig met het opknappen van een poppenhuis. Omdat er nogal wat hoekjes inzitten wil ik deze net een spuitbus gaan verven. Normaal gesproken doe ik dit buiten en laat ik het ook buiten drogen, maar lijkt me nu met de kou niet bevorderlijk. Hoe zou ik dit nu het beste kunnen doen? Lijkt me niet dat het binnen kan, of denk ik te moeilijk ;)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Je hebt geen schuur of garagebox of iets? Ik zou het buiten spuiten en daar laten drogen namelijk.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet in een onverwarmde ruimte laten drogen. Vanwege het vocht en de temperatuursverschillen kan het hout nog gaan werken als je het daarna weer binnen zet en dan krijg je kieren of scheuren in je verflaag...
    Is buiten spuiten en binnen drogen geen optie? Dat je hem op 2 latjes zet en dat je hem daarop naar binnen draagt (als zo'n Egyptische farao op zijn draagstoel..)?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen tips, behalve dat je het vooral niet binnen moet doen. Ik wilde een paar jaar geleden maar een klein dienblad te verven dus ik had iets van 4 vuilniszakken op de grond gelegd van de logeerkamer en heb met de spuitbus geverfd wat prima ging.

Tot ik een half uurtje later ging kijken en tot de ontdekking kwam dat ik aan de vloer plakte, de hele vloer naast de vuilniszakken zat onder, de net nieuwe bureaustoel, het logeerbed, van alles waar het opgekomen want zo ver verstuift het blijkbaar.

Van de vloer konden we het dus niet af krijgen, dus dat verven met spuitbus kostte ons een nieuwe vloer :).

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou het wel buiten spuiten maar het binnen laten drogen..

6. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Het wordt dan maar buiten denk ik en daarna binnen laten drogen. Het is alleen best een gevaarte en een verrassing voor dochter dus het zal moeten gebeuren op de dag dat ze bij de oppas is. Bedankt voor het meedenken dames!

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Weet niet hoe groot t is maar ik spuit dingen altijd in een grote doos. Dan blijft alles ook schoon.

Deel Deze Pagina