welke incidentele kunstvoeding bij koemelkallergie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marieken, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik geef nu volledig borstvoeding (4 maanden) maar kolf overdag minder dan ze drinkt op het kinderdagverblijf dus heb iets nodig dat ze incidenteel kan krijgen op het kinderdagverblijf.
    maar nu heeft ze waarschijnlijk koemelkallergie, niet extreem maar genoeg om verschil te merken tijdens mijn koemelk vrije dieet.

uiteraard wil ik niet zn mega dure echte koemelk vrije kunstvoeding kopen voor die ene keer dat ze extra nodig heeft..

dus wat is het beste alternatief?

groetjes marieken

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het beste alternatief is een paar weekeinden powerkolven en zorgen voor kleine porties noodvoorraad in je vriezer.
    Verder met kdv afstemmen dat de gekolfde melk echt op bv-vriendelijke wijze wordt aangeboden, dus:
    -newbornspeen, dop stevig op fles gedraaid
    -fles op verzoek geven, dus pas als kind er om vraagt
    -speen niet in mond stoppen, maar om mond aaien en kind naar speen laten happen
    -kind niet op arm laten liggen bij het drinken, maar meer rechtop laten zitten, zodat de melk niet 'naar binnen geschonken' wordt
    - bij weinig melk, gewoon op verzoek voeden en als het op is klein flesje water of rooibosthee geven, dit aan jou melden, zodat je haar bij het ophalen eerst kunt aanleggen en haar dan pas meeneemt.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Is pepti een idee?

4. June86

June86 Lid

19 jun 2012
    91
    0
    6
    Ik zit met hetzelfde. Mijn zoon 4,5 maand krijgt ook volledige borstvoeding alleen krijg ik met het kolven niet genoeg. Dus ik moest voor de gastouder kunstvoeding meegeven. Nu kwamen wij erachter dat hij vrij heftig reageert op koemelk. Ook al zijn het 3 lepeltjes zijn hele bekkie wordt rood met bultjes. Pepti vindt hij echt heeeel vies en krijgen we er niet in.! Nu hoor ik dat Friso iets zoeter schijnt te zijn.? Maar dat weet ik niet.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik had friso pep erbij voor mijn dochter

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    en dat gaf geen reactie nelta?

nutrilon pepti vind ik eigenlijk te duur, aangezien de helft waarschijnlijk al bederven en hoor idd vaker dat het zo vies is dat de kids het niet willen. wat extra zonde van het geld is. plus dat dl niet extreem allergisch is..

iemand anders nog ervaringen? anders ga ik friso pep halen :)

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Nee, geen reactie.
    Ik vond het handig dat er bij die 2 kleine zakjes in zaten, want ik hield altijd over en hij is minder duur dan Pepti.
    Ik ben trouwens begonnen met Pep2, omdat Noor als 8 maanden was toen ik niet meer genoeg voeding had voor op het kdv.

Mijn dochter had trouwens ook geen extreme kma en ze is er inmiddels ook al weer overheen.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Nestlé schijnt wat zoeter te zijn maar ik weet niet hoeveel soorten daarvan zijn. Geen ervaring mee. Ben je er al uit ?

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik weet dat dit hier niet helemaal thuishoort maar ik heb nog een paar pakken friso pep staan. Lucas krijgt donor moedermelk en wij dachten allemaal aan lichte koemelkallergie dus via een kennis goedkoop friso pep kunnen kopen want via het ziekenhuis kreeg ik alleen een machtiging voor vergoeding als Lucas opgenomen werd en zo konden provoceren en dat zag ik niet zitten.
    Maar inmiddels hebben we zelf ook geprobeerd en meneer kan prima tegen kunstvoeding maar heeft gewoon snel last van zijn darmpjes ;)

Ik heb 2 pakken friso pep 1 en best wel veel nr2, houdbaar tot eind 2014. Mogen weg voor 40% van de nieuwprijs ;) Stuur maar een PB bij interesse. Zijn gewoon nog dicht en zegel is niet verbroken

10. Lady7

Lady7 Niet meer actief

je zou ook hypoallergeen kunnen proberen.. zit tussen gewone voeding en de pepti in. kruidvat Hypoallergeen hebben wij gehad, prima spul..

Of een machtiging via de huisarts regelen voor pepti./friso? Ging hier erg makkelijk namelijk. Krijg het volledig vergoed.

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ik heb de h.a. van kruidvat nu een paar weken incidenteel geprobeerd en ze lijkt er nog onrustig op te zijn en wat uitslag in het gezicht.. niks extreem maar toch..

nu via hier een mooie deal kunnen maken met friso pep, dus ben heel erg benieuwd wat ze daar van vind! en voordat geld ga ik ook niet moeilijk doen, al zou ik zeker niet de volle pont willen betalen voor pepti oid want dat is gewoon idioot!

bedankt damens!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me vooral reden om er voor te zorgen dat je gewoon nooit incidenteel kunstvoeding geeft. Zorg voor kolfvoorraad, en laat in echte noodgevallen op kinderdagverblijf de laatste cc's overbruggen met water.

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hoewel ik de bv tot nu toe heerlijk vond gaat het voor mij niet voor alles.. dus zit heel erg in dubia of en hoe lang ik door ga..
    pas kregen we een luxe etentje en besloten een avond voor mezelf te nemen, dus lekker gegeten maar daarna wel 2 dagen een krijsent meisje. dan denk ik, ze is beter af met kunstvoeding als ik me niet aan mn dieet kan houden..

daarbij had ik eerst te weinig, vooral met kolven, dus ook door mn vriezer voorraad heen maar nu drinkt zij weer erg weinig door verkoudheid dus heb ik weer een mooie kolf voorraad..

maar wou ook een beetje afbouwen voor overdag omdat kolfen op mn werk bijna niet te doen is (heb geen collega's dus kolfrecht heeft op mijn geen toepassing) thuis heb ik nog een kleuter erbij, dus steeds tussen voedingen door kolven gaat ook niet..

ik weet het echt niet.. dus klungel nog wel ff door ;)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo'n dieet moet je ook echt in groeien hoor! Ik heb het een aantal jaar gevolgd, de eerste maanden zijn het lastigst, daarna weet je wat kan en niet kan, en kun je zelfs (of juist :) ) bij een sterrenrestaurant terecht en gewoon lekker eten!

15. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Heb hier 3 tonnetjes pepti 1. Zegel er gewoon op.
    Ik ging over naar pepti 2 en heb deze 3 pepti's nog over.
    Interesse? Pb me maar.

16. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Heb je dit dieet gevolgd via een diëtiste?
    (Mocht ik nog 1x een kindje mogen krijgen dan wil ik hoogstwaarschijnlijk ook dit dieet gaan volgen en borstvoeding geven aangezien m'n zoontje koemelkallergie heeft)

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Een keer bij een dietiste geweest, en dat gekke mens vond dat ik dan maar zelf pepti moest gaan drinken 'want een mens kan niet zonder zuivel'...probleem is dat opleiding Nederlandse dietisten zwaar gesubsidieerd wordt door een niet nader te noemen fabriek in Zoetermeer...

Heb toen gewoon eens goed rondgelezen, gesurfd en nagedacht en wat adviezen van Stefan Kleintjes gekregen.

18. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Wie is Stefan Kleintjes? :)
    En zelf Pepti drinken, hahahahaha!

Ik heb begrepen dat je bv meer noten en vlees moet eten?
    Heb me nog niet helemaal verdiept hierin, omdat het nog maar de vraag is of een 2e kindje gaat lukken :).

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Stefan Kleintjes is een voedngskundige die oa het boek 'Eten voor de kleintjes' heeft geschreven en die borstvoeding.com beheert.

20. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Thanks, ik ga die naam onthouden ;).

Deel Deze Pagina