Welke indruk maakt zij op jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ligero, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Onverzorgd, zichzelf niet belangrijk vinden. Weinig geld. Kinderen die veel aandacht vragen?

2. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ik draag ook vaak geen makeup, eigenlijk alleen als ik ga werken. Maar waarom voel jij je gekwetst? ik niet namelijk. Ik kies er toch zelf voor?
    Ik ben gewoon ook erg knap zonder makeup ;):D

TS waarom zou je dit willen weten, heeft het te maken met iemand die jij kent of zie je regelmatig zo iemand, of ben je het misschien zelf?

3. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Zolang zij goed voor de kinderen is (verzorgd, voed, aandacht geeft, veiligheid, geborgenheid, aandacht , geen mishandeling en verwaarlozing)
    Is het toch goed.
    Alleen als zij er zo bij loopt omdat ze zich niets waard vind en niet om zichzelf geeft, vind ik dit wel heel erg.
    Maar ik snap niet zo goed wat je hier mee wilt?
    Zou je mij dit misschien uit kunnen leggen.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Mellanie en Lovelive: TS heeft hier al een paar keer op gereageerd. Even teruglezen.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik kan mijn eerste bericht niet meer wijzigen maar de reden waarom ik het vraag staat op pagina 3.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Toen ik hele kleine kinderen had schoot het er bij mij ook weleens in...goed voor mezelf zorgen.

Langzaam kwam dat weer terug.

Nu besteed ik erg veel tijd aan mezelf...hobby's en sport. Heerlijk. Kinderen hoef ik niet meer aan te kleden in de ochtend...dus ook daar meer tijd.

7. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    #67 Lovelive3, 2 dec 2016
    Laatst bewerkt: 2 dec 2016
    Dank je! En knap dat je dit erkent en eraan wilt werken.
    Ik heb ook perioden gehad dat ik geen tijd had om mezelf goed te verzorgen. Kinderen spuugden veel, chaotisch, druk met drie heel kleine kinderen van 2,0,0 jaar. Hadden allemaal veel aandacht nodig.
    Toen onze kinderen klein waren ging ik regelmatig halsoverkop zonder spullen naar de andere kant van het land ivm ziekenhuis opnames kind. Dit vond ik echt heel erg. Dan had ik ook geen tandenborstel enzo.. Kwam mijn man een dag later aanzetten met een niet matchend shirt bij een te kleine broek. :p
    Gelukkig is het goed gekomen met zoon en inmiddels zijn de kinderen groter en heb ik meer tijd voor mezelf.

8. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Dit is heel herkenbaar, knap ook dat je jezelf zo omschrijft.
    Ik heb hetzelfde gehad, vanwege veel gebeurtenissen en veel verdriet heb ik mezelf gewoon niet zo goed verzorgd van buiten. Keihard gewerkt voor de binnen kant dat wel.
    Op een gegeven moment zag ik dat zelf ook en vond het jammer, toen ben ik maar rustig aan begonnen, heb een keer een leuk vest gekocht. Probeerde vaker mijn spijkerbroek aan te doen ipv mijn joggimgbroek. En deed regelmatiger een beetje mascara op. En soms doe ik nu zelfs meer op, gewoon voor mezelf.
    En dan heeft me inmiddels al een jaar ofzo gekost om dat langzaam een beetje bij te draaien.

In mij ogen moet je er niet ineens anders uit willen zien, maar gewoon doen waar je je goed bij voelt. Al koop je een mascaraatje of een oogschaduw of een nagellakje, al ziet niemand die kleine stapjes. Langzaam kom je dan weer een beetje in dat ritme van jezelf een beetje beter verzorgen. Zelf voel ik me er prettig bij, dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik doe het wel echt voor mezelf.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat we allemaal weleens zo'n periode hebben gehad.
    Ik had het nadat mijn tweede was geboren.
    Ik droeg gewoonweg "stomme" kleding en daardoor ging ik me ook "stom"voelen.
    Ik droeg heel lang mijn zwangerschapskleding door want het zat lekker en comfortabel maar het zag er gewoonweg niet uit al die wijde zooi.
    Mijn ommekeer kwam een keer toen ik mezelf betrapte op het feit dat ik met een hele verwassen bruine zwangerschapstregging gewoon naar het winkelcentrum was gegaan en ging mezelf eens zien hoe anderen me zouden zien.
    Leuk en aardig gezicht want dat verzorgde ik wel altijd maar OMG die kleding is te erg voor woorden en doordat ik mezelf "stom"voelde door die kleding was ik ook meer op mezelf en introvert want ik maakte mezelf onzeker en ik voelde me echt een slons.
    Ik ben een paar leuke jeans gaan kopen en wat sportieve blousjes en een nieuwe jas en leuke maar comfortabele schoenen. Ging weer eens naar de kapper voor een goede knip en kleurbeurt en voelde me direct veel beter en straalde dat ook uit.
    Wat ik dus vaak zie is dat dames zoals jij je nu kleedt wat treurigs uitstralen en dat vind ik wel jammer want is niet nodig.
    Je hoeft er niet ultra modern bij te lopen maar kom op je stuurt je kind toch ook niet met vlekken op zijn trui naar school en met ongewassen haren?
    Bedenk dat jezelf ook veel waard bent.
    Ik zeg altijd maar wanneer ik wegval stort hier de hele zooi in elkaar en daarom moet de fundering goed worden onderhouden.

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Heel herkenbaar wat TS omschrijft. Ik ben zelf ook enigszins zo. Ik heb 2 broeken die ik naar buiten aan kan die netjes zijn bijv. waarvan 1 zwangerschapsbroek :O

maar kind uit de creche halen doe ik dus ook in een joggingbroek (te klein of met hoog water).

Ik heb er zelf nog geen energie voor om het anders te regelen. De energie die ik wel heb, moet ik (uiteraard) verplicht in mijn werk stoppen en daarnaast heb ik energie nodig om mijn kind te verzorgen. Ik cijfer mezelf dus daarom voorlopig weg en besteed daar weinig aandacht aan.

Wat anderen van me vinden daar kan ik geen energie instoppen om me daar druk over te maken.
    Ik heb inmiddels wel al een paar keer kleding besteld maar er past helaas weinig nog.

11. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Besteed veel tijd aan de kinderen, vind belangrijk dat kinderen goed voor de dag komen. Vind zichzelf minder belangrijk of heeft niet zoveel te besteden en dat wat ze heeft geeft ze uit aan de kinderen.
    Ook kan het zijn dat ze gezondheidsproblemen of dergelijke heeft en al blij is da ze 's ochtends de kids in de kleren verzorgd en op school krijg.

Ik zou niet zo snel een oordeel willen trekken over iemand. Bij geval van zorgen wat ik enigszins kan begrijpen, ga dan met de persoon in kwestie in gesprek.
    Wie weet wat je haar verhaal is of welke indruk je dan krijgt.
    Ik vind het op deze manier een beetje apart eigenlijk.

Als de kinderen verder nergens onder te lijden hebben of zij zelf, zou ik me er vooral niet mee bemoeien.

12. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Oke het is mij nu wel duidelijk wat je er mee bedoeld.:):)

13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik denk: slimme moeder. Die trekt dr ouwe zooi aan om de kinderen weg te brengen en maakt niet de fout dat ze elke dag haar schone werkkleding onder het snot heeft zitten.

En ik denk ook: wat een rare vrouw naast haar, die achter haar rug om online over haar uiterlijk zit te roddelen en kennelijk niet de ballen heeft om gewoon te vragen hoe het met haar is.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien moet je het hele topic eens lezen ;). Die rare vrouw roddelt namelijk over zichzelf ;)

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Goed dat ze zo hoed voor haar kinderen is. Maar cijfert ze zichzelf niet weg? De reden hierachter? Tsja en dan blijkt er regelmatig een reden achter te zitten. Hoop dat ze zich beseft dat ongeacht de reden ze er mag zijn! En dus ook tijd aan zichzelf mag besteden.
    Je geeft ook een bepaald voorbeeld door aan je kinderen. Zelfverzekerd zijn en uitstraling!
    Meid laat jezelf eens lekker verwennen. Vet haar is onverzorgd zorg ook voor je eigen hygiene. Je kids nemen dit over.

16. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Maar ergens is dat toch best raar? Dat je dat zo met die vraag hier neerzet?
    Komt een beetje apart over. Kan de juiste bewoording er nog niet voor vinden.

17. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Klopt, dat is inderdaad ook weer het andere uiterste.
    Ik vind wel dat er een verschil zit in het soort verzorging waar het om gaat. Ik ben zelf ook geen enorme make-up drager (potlood & mascara, meer niet) en mijn haar zit ook regelmatig in een knot.
    Maar het is wel schoon!
    Ik vind geen make-up of ingewikkelde kapsels etc onder een ander soort categorie vallen dan vet haar. De eerste is meer gericht op persoonlijke interesse, gemak of zelfs financien, terwijl het vette haar onder een stuk basisverzorging/hygiëne valt en dit een gebrek aan persoonlijke aandacht weergeeft, en daar zal wat meer achter zitten.

18. Pbmama

Pbmama Actief lid

10 mei 2016
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk daar helemaal niks bij. Het is ook niet aan mij ok te analiseren waarom iemand doet wat hij of zij doet. Laat staan daar een oordeel over te hebben. Ik heb vriendinnen in allerlei soorten en maten. De een altijd vol ik de make up en de haren in de krul. De andere is 4 jaar geleden voor het laatst bij de kapper geweest en heeft niet eens make up in huis. Ze zijn me allemaal even lief, zijn mensen met het hart op de juiste plaats. En dat is voor mij het enige wat telt als ik naar de persoon kijk. Hoe ze zich kleden en verzorgen maakt voor mij niets uit. Als ze er zelf maar content mee zijn toch?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind dat juist slim. Als ze had gezegd dat ze het zelf was, houdt iedereen daar toch rekening mee. Nu krijgt ze gewoon eerlijke meningen ;)

20. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Bij ons op het schoolplein loopt ook een moeder met verouderde kleren en vet haar..
    Haar dochter loopt er wel altijd goed verzorgd bij.
    Het enige wat ik niet snap is dat jeje haren niet wast..
    De moeder die ik zie op school heeft echt heel vet haar, plakt allemaal aan elkaar, vind ik echt vies.
    Geen make Up dragen en comfortabele kleding aan hebben, heb ik totaal geen oordeel over, er zijn zoveel vrouwen die geen name Up dragen!
    Maar dat vette haar is in mijn ogen een teken dat je jezelf niet verzorgd (tenzij het een ziekte is waarbij je je haar zo min mogelijk mag wassen oid )

Deel Deze Pagina