Mijn vrouw heeft A.S.S en zij zei al voor de grap; dan heeft ze toch nog iets van mij Maar zonder gekheid... het boeit me echt niet. Ten eerste zou dat alleen opvallen wanneer mensen haar 2 voornamen weten én die koppelen aan de achternaam en ten tweede worden initialen denk ik vaker gezien als voornaam en achternaam, en in dat geval is het A.S en daar is sowieso niets mis mee.
Onze kinderen hebben S.A.S. en R.A.M. als initialen. En de S. als initiaal van de achternaam. Evt. derde kindje krijgt w.s. weer een A. als tweede initiaal en wordt w.s. ook weer een 'woord' (sas/ram). In die zin let ik er dus op B.H. of W.C. zou ik niet zo snel geven maar X.L. of S.M. vind ik veel gewoner. Bij 'sm' denk ik trouwens vaker aan de afkorting die hier op ZP vaak gebruikt wordt voor 'schoonmoeder' dan aan sadomasochisme tegenwoordig
Wij hebben een F.A.E. Haar voorletters vormen een meisjesnaam! En ja, bewust gedaan. Niet erg voor hoeven puzzelen, maar stiekem wel erg leuk!
L.M.J & A.E.J. Ik vind afkortingen van winkels of instanties prima kunnen. Letters die een raar woord vormen zou ik dan weer vermijden.
Tja, of je bent veilig met de G en dan trouwen ze met vD Gelukkig heb ik nog een 2e naam + meisjesnaam
Ik heb er opgelet in de zin van geen gekke dingen als gvd. En niet hetzelfde als er al is in het gezin. De meiden hebben het wel omgedraaid L E en E L. Was niet bewust
Mijn voorletter zijn K.E Manlief S.M Ja ik weet het, hij heeft er zelf niet voor gekozen. Maar heeft er nog nooit een vreemde opmerking over gehoord. Kids K.J J.J S.J
Ik vind het inderdaad wel een beetje onzin van jouw kant. Zegt meer over iemand anders dan over degene met die initialen hoor. Waar je je druk maakt.
De oudste heeft als initialen J.A., als dat raar gevonden wordt, dan is dat jammer dan. Jongste en ikzelf hebben twee letters die niets ‘vormen’ en mijn man/hun vader twee letters die samen ook een soort roepnaam vormen. Bij een jongen waren we bij de oudste voor drie namen gegaan, waarvan de voorletters dan de roepnaam hadden gevormd.
Ik werk in een ziekenhuis en daar wordt heel veel afgekort.. als ik daar allemaal rekening mee zou houden zou ik mijn kinderen haast geen namen kunnen geven
Maar wat is dan zo raar hieraan? Ja het staat ergens voor maar we hebben er toch voor gekozen omdat het ook niet raar is in onze ogen. In ons geval dan. Wat is er zo gek aan Nederlandse Spoorwegen en Voetbal International? Dat zijn toch geen gekke dingen? Dus ja, ik vind het onzin en overdreven van jouw kant. En ik vind het ook een beetje naar dat je initialen van kinderen die dames hier posten nog even benadrukt en raar moet noemen.
Dat zei ik ook al. Aleen even snel denkend, kom ik op minimaal 20 afkortingen die dan niet zouden kunnen, en dat is zo even snel. Uit het blote hoofdje. CVS, ME, LVB, LVG, EMB, ADD, ASS, CP, ALS, CVA, EDS, MS, ZG, Pff.. Als je daar allemaal. Rekening mee moet houden, is onmogelijk.
Bij J.F. moet ik denken aan een zekere president. Bij M.V.M. moet ik denken aan Moeders voor Moeders (bedankt ZP ), aan makelaar en motoren. En heb je I.M.D. wel eens door Google gehaald? Is ook weer een afkorting voor iets. Ja zo heeft iedereen wel wat. Als je overal rekening mee moet houden komen we straks allemaal met dezelfde paar namen. En veel mensen zullen niet dezelfde associatie hebben met initialen. V.I. zou vrienden van mij totaal niks zeggen. En wie zegt dat V.I. over 5 à 10 jaar nog bestaat Zou alleen rekening houden met initialen zoals B.H., W.C. of K.A.K. Gelukkig nooit druk om hoeven te maken, wij kozen voor 1 naam. Lekker makkelijk.
Alleen K. kan dan ook sowieso al niet. En ik denk zo even gauw nog aan L.S., A.D.H.D., P.T.S.S., C.F./T.S.Z., R.H. etc.