F.L. L. K.E. L . Graag had ik de jongste een eerste naam gegeven met de N . zodat de initialen N E L zouden worden, naar de voornaam van mijn oma. Maar helaas kwamen we daar niet uit....
Dat hebben wij gedaan bij de middelste, die heeft S.A.M als initialen. Dat is de voornaam van de oudste
@zigzag en @hummeltje5 we zijn bang dat mensen inderdaad aan Virtual Reality denken. Maar hebben besloten om er toch voor te gaan omdat dit voor ons de namen zijn en het geen slecht iets is om aan virtual reality te denken
Onze zoon heet A.B.N. Ik dacht aan de bank en iemand anders kwam met algemeen beschaafd Nederlands.. Wij vinden het verder niet erg. De namen matchen goed bij die van zijn papa dus dat vond ik dan wel weer leuk
wij kwamen uit op SS voor onze dochter (voor en achternaam) daarom heeft ze een tweede naam nu is het SLS.
Maar je achternaam reken je over het algemeen niet bij je intitialen. Dat zou betekenen dat officiële post bv aan mevr. A.B (initialen voornamen) de C. gestuurd werd, nou dat heb ik nog nooit gezien. Soms op het werk wordt het als initiaal gebruikt 1 of 2 letters van je achternaam, omdat ze gewoon een korte afleidbare afkorting willen. Maar verder zijn het gewoon de eerste letters van je voornamen. (Ok als je als crimineel benoemd wordt dan wordt alleen de 1e letter van je achternaam gebruikt, maar dat heeft dan weer geen relatie met initialen). Suzanne spook wordt dus S. Spook Suzanne Sanne Spook dus S.S. Spook
Daar was ik echt niet opgekomen En net zoals jullie vind ook ik dat geen slecht iets om aan te denken dus ook geen rottige afkorting.