nou het is gewoon mijn mening hoor en volgens mij ben ik vrij om mijn mening te uiten. Kort door de bocht of niet.
Natuurlijk mag je je mening geven, maar wat heb je tegen Duitsers dan? daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Valt tanken ook onder boodschappen? benzine is in duitsland namelijk ook nog steeds goedkoper dan in nederland alhoewel het verschil wel steeds kleiner lijkt te worden. Kwebbel
Ooooooooooh I love Globus ! Kan daar dus echt de hele dag doorbrengen he ! Ik weet niet of het door heel Duitsland hetzelfde concept van Globus is, maar het is dus echt een dagje uit. Ik ga dan altijd naar de Globus in Zell am Mosel, en die winkel is een soort van Amerikaanse shoppingmall. Wat heel erg leuk is (en daar kan Nederland een voorbeeld aan nemen !): bij het restaurant staan allemaal potjes groenten en fruit, melk, koekjes e.d. bestemd voor baby's, en dat mag je dus gewoon gratis pakken. En kinderen tot 1.10 m mogen alles gratis mee-eten !
Nou, ik vind ook dat Duitsers over algemeen minder goed gekleed gaan (en dan zeg ik het nog subtiel....) Ik pik altijd de Duitsers eruit, ik woon nu redelijk dicht bij de grens en voorheen woonde ik in een gebied waar zomer's meer Duitsers dan NL'ers waren. Helaas heb ik bijna alleen maar slechte ervaring met Duitsers en kom ik er dus nooit. Ik ben een paar keer in Kranenburg en Kleve geweest en verder blijf ik lekker in NL.
Ja dat zeg ik toch ook niet? Ik ben er een paar keer geweest, maar ik vind het niks. En onze hond mocht er ook niet komen :thumbdown:
Je zei dat je er nooit kwam vandaar mijn opmerking. Om te winkelen vind ik het ook niet bijzonder hoor, maar onze hond mag er gewoon komen. niet in alle winkels, maar dat mag in nederland ook niet. Maar zullen we nu weer ontopic
Duitsers zijn anders gekleed. Degelijker. Minder fantasie (hoewel, als ik al die Tokio Hotel types hier zie..). In het Westen valt het nog mee. Maar in mijn jaren in het Oosten (2 jaar gewoond) was er toch maar weinig kledingkeus.
Zijn er in de buurt van Stadskanaal leuke plaatsen/winkels in duitsland. Speelgoed is toch ook goedkoper in D?
om weer even terug te komen op het onderwerp van dit topic Wij gaan vaak naar Möma, in Nordhorn/gronau (bij enschede de grens over iig) en vervolgens naar de aldi, mediamarkt (ff neuzen) en naar de pennymarkt. Mijn ouders kopen daar de wijn (scheelt echt een boel)! En het luxe aldi-wcpapier is ook een stuk goedkoper. babyspul vind ik wat duurder, bij de möma XXL dan.
En wij pikken altijd zo de nederlanders er uit, dat vinden wij dus geen gezicht hoe sommigen erbij lopen! Lijkt af en toe wel het circus hahahaha. Bedoel dit niet rot maar elk land heeft zijn eigen stijl en ik geloof niet dat dit topic er voor was om je vooroordelen over duitsers en duitsland en anders om los te laten ontopic@ ja de Globus is echt een super winkel ga er ook altijd graag heen en veel naar de liddl en de aldi.