Ticket To Ride

Discussie in 'De lounge' gestart door Annefien, 9 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Wij hebben met kerst Ticket To Ride London gekregen en zijn erg enthousiast.
    We spelen het meestal met zijn tweeën maar hebben het laatst ook een keer met zijn vieren gespeeld, toen duurde een potje iets langer.

Nu zat ik te denken om nog een andere variant te kopen.
    Maar welke is dan leuk?

Heb gelezen dat Nordic Countries leuk is om met 2 of 3 spelers te spelen, maar lees dat ook over de Europa versie met een uitbreiding.

We zullen het niet vaak met meer dan 2 personen spelen en de kids (3 maanden en 3 jaar) zijn voorlopig nog te klein om mee te doen.

Wat zouden jullie adviseren?

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.364
    113
    Vrouw
    Deze: heeft een bot player als je met zijn tweeën speelt. Maar uiteindelijk kunnen jullie hem wel met zijn allen spelen. Voor deze heb je wel een basisbord (Europa, USA of Duitsland) nodig.

Annefien vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Wij hebben vandaag weer 2 potjes TTR Europa gespeeld. Dit is het basisbord en wij zouden graag nu Nederland erbij willen. Maar London is geen basispel dacht ik? Dan moet je wel opletten welke versie je koopt, want bij een aantal heb je de spullen van het basisset nodig.
    Wij hebben het nog niet zo lang, maar vinden het een erg leuk spel!

Annefien vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.364
    113
    Vrouw
    Uit mijn hoofd heb je alleen geen basis set nodig bij Nordic Countries en Rails&sails.

De basis spellen zijn USA, Europa, Duitsland

Londen, New york, Amsterdam en My First zijn losse mini spellen.

Voor de rest is een basis spel nodig.

Annefien en Bloempjelief vinden dit leuk.
  5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik zou persoonlijk eerst voor Europe gaan. Dan heb je sowieso de basis. Vanuit daar kan je heel veel andere ticket to rides kopen. Wij spelen vooral de uitbreiding (1912) van Europe. Vriend en ik doen tijdens de vakanties deze uitbreiding het vaakst met zijn tweetjes spelen. Ondertussen hebben wij ook Italie/Japan en Azië. Maar vooral Azië spelen we met meerdere personen omdat je 1 variant van Azië ook in teams kan spelen.

Annefien vindt dit leuk.
  6. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    940
    581
    93
    Wij vinden Europa het leukst. Omdat die binnen het spel wat meer variatie heeft. Uitbreidingen hebben wij niet.

Annefien vindt dit leuk.
  7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Met uitbreiding biedt Europa nog meer variatie en uitdaging.

Annefien vindt dit leuk.
  8. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Ik weet inderdaad dat je voor alle uitbreidingen eerst een basisspel zoals Europa nodig hebt. En dat Nordic Countries een losstaande versie is.

Het zal dus of Europa worden evt met uitbreiding. Of Nordic Countries.

Voordeel van Europa vind ik dat je dan nog uitbreidingen kunt kopen en het basisspel al hebt, maar ik heb ook wat reviews gelezen dat Europa met 2 spelers minder leuk is. Hoe ervaren jullie dat?

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Wij spelen het vaak met zn 2en en ik vind het dan niet minder leuk!

Annefien vindt dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor twee spelers zeker Nordic countries. Het bord van Europa ie te groot voor 2 spelers.

Deel Deze Pagina