ruzie/meningsverschil waar kind bij is?

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Hoe doen jullie dat?
    je hebt een ruzietje/meningsverschil met je partner, en wilt dat graag uitpraten, wachten jullie tot s avonds als de kinderen slapen, of gebeurd t ook weleens waar ze meer of minder bij zijn?

heb nu dus (alweer...) ruzie met mn man, en moet om 22u beginnen te werken, normaal ga ik liggen als dochterlief (9maanden) slaapt, maar zou t nu dus uit moeten praten dan. hij begon net al, en ik heb zeker 4x gezegd, niet nu, straks. hij beweerd dat de spanning die er nu een beetje hangt net zo slecht is voor een kind als een woordenwisseling (niet gillen schreeuwen, deuren slaan, maar toch stemverheffing en huilende mama).

wat vinden jullie?

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb geleerd uit de ervaring die ik vroeger met mijn ouders heb meegemaakt dat ik wacht tot de kleine op bed zal liggen.

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn man 'schreeuwt' vaak waar ons zoontje bij is. Ik wil dat ook niet hebben, maar op dat moment is er meestal niks meer aan te doen... Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens snel met mijn zoontje ben gaan wandelen....

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik houd het uit tot ze slapen, er heerst dan spanning maar van echt ruziemaken worden ze helemaal overstuur (spreek uit ervaring).
    Ook vertel ik daarna (niet altijd hoor) dat mama en papa ook wel eens boos zijn op elkaar net zoals de kindjes op school en dat ze nu terug vriendjes zijn.

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou sorry maar een ruzie met huilen erbij vind ik te ver gaan

maar ik zeg ook weleens iets boos hoor en dan zeg ik duidelijk
    mama is even boos op papa

jij bent toch ook wel eens boos op gabi(is haar nichtje)

maar ik neem aan als je moet huilen het meer is dan een meningverschil

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind het kiezen tussen twee kwaden en het kan dus per ruzie anders zijn. Dat zul je toch per keer moeten inschatten.

Maar ik ben het er wel mee eens dat een kind het echt wel merkt als er spanning tussen de ouders heerst.

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja is wel meer dan een meningsverschil, maar ik huil ook snel.

ik leg zoals net wel uit dat mama beetje verdrietig is, en beetje boos op papa. he bah, vind t zo vervelend, maar wacht echt tot vanavond, en zal meteen ook voor andere keren afspreken dat we absoluut wachten tot ze slaapt.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nee en dan spaar ik al die spanningen op tot savonds en dan ga ik te keer als ze in bed ligt
    wie zegt dat ze dat dan niet kan horen

toen ik geen kids had vond ik het not done om te doen
    maar ik moet gewoon weleens mopperen hoor!
    ik ben een mopperkont op zijn tijd

9. tulip

tulip Niet meer actief

een flinke ruzie met huilen erbij zou ik wel doen als ze op bed liggen. Maar een goed meningsverschil met stemverheffing... tja als het niet dagelijks gebeurd. Ruzie maken is een menselijk iets hoor.

10. noukie89

noukie89 Niet meer actief

zo ken ik dus een gezin echt als de kinderen alleen al naar binnen lopen om te plassen schreeuwd ze al naar die kinderen

en als haar dus niet naar ha zin is ( vriend doet iets wat haar niet aanstaad) dan is leterlijk huis te klein want 3 huizen verder op hoor je haar zo'n beetje nog schreeuwen pfff

en het intresseerd haar geen bal of er kinderen bij zijn
    en dan ook nog grof gezind

en als je er wat van zegt gaat ze helemaal uit dr plaat

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik vind het ook belangijk dat ze ziet na een meningsverschil knuffelen papa en mama wel weer samen.

12. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens! Wij hebben ook wel eens een meningsverschil (mmm bij nader inzien eigenlijk maar heul soms haha) en dan mopperen we ok wel es op mekaar. Vind het idd dan ook belangrijk dat als ze zien dat je ruzie maakt, ze ook kunnen zien hoe je het goed maakt (tot op zekere hoogte haha :p)

13. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik wil ook absoluut geen ruzie maken waar de kinderen bij zijn, maar de gespannen sfeer die dan in de lucht hangt krijgen ze denk ik ook wel mee. Het probleem is dat mijn vriend en ik vaak beurtelings nachtdienst hebben. Ook komt het voor dat mijn vriend laat in de avond of 's nachts opgepiept wordt omdat ze hem dringend nodig hebben. Zo hebben we weinig kansen om het uit te praten als de kinderen op bed liggen, en worden er dus ook maar weinig meningsverschillen/ruzies uitgepraat. Ik weet dat dit niet goed is, want zo gaan we ons steeds meer aan kleine dingetjes ergeren.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Meningsverschillen worden gewoon ter plekke uitgesproken, ja en soms gaat dat met wat stemverheffing, maar zo leren ze dat je soms ook best boos op elkaar mag zijn en dat het daarna ook weer goed is.

Echte belangrijke dingen bewaren we voor 's avonds en weet je vaak zijn ze 's avonds al niet eens meer zo belangrijk als "in het heetst van de strijd" en kunnen we er veel beter en rustiger over praten.

15. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik zou best anders willen maar ik begrijp werkelijk niet hoe jullie een ruzie kunnen 'parkeren'
    Als ik boos ben, ben ik boos en als ik moet huilen moet ik huilen.
    Denken jullie dan echt van nu wil ik even niet huilen maar dat doe ik als de kinderen op bed liggen? Dat recept zou ik dan graag willen hebben ;)

Gelukkig komt het heel weinig voor!

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Nee hoor dan ga ik eventjes naar boven om "een wasje" op te vouwen.:D:cool:

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Echt ruzie maken met Eventueel schreeuwen ofzo ja dan wachten we !!

Maar een meningsverschil met stem verheffing vind ik persoonlijk best kunnen

Gewoon om de reden dat wij ook elkaar kussen waar de kinderen bij zijn daar bedoel ik nu dus mee als de kinderen mogen Zien dat papa en mama elkaar lief vinden mogen ze ook best zien dat dat niet altijd zo is, en dat het oké is om een andere mening te hebben dat je niet altijd met elkaar eens hoeft

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou we praten wel even op een nare toon tegen elkaar waar de kids bij zijn, maar na 10 min is dat wel weer over en dan maken we het goed en maken we alweer geintjes. Vind best dat de kinderen dat weleens mogen zien.

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Meningsverschil moet kunnen met kids erbij, t leven gaat niet altijd over rozen.
    Dan bedoel ik je stem verheffen (niet schreeuwen!!!) en kibbelen.
    Maar ruzie?
    Dus echt schreeuwen, huilen, deuren slaan etc? NEE!

20. tulip

tulip Niet meer actief

dat sowieso

Deel Deze Pagina