Korte uitleg: ik werk als vaste invalkracht op een woongroep. Dit zijn 4 groepen bij elkaar. Ik werk op alle groepen, gemiddeld 3 dagen per week. Een collega van 1 van de groepen gaat trouwen, ik ben niet uitgenodigd. Ze had 4 kaarten en per groep stond de namen van de vaste begeleiders op de enveloppe. Ik stond er dus niet tussen (en andere invalkrachten ook niet). Vind ik niet erg, maar nu werd er gevraagd of ik mee wil betalen voor een gezamelijk cadeau. Ik wil dat niet doen, ze nodigt me niet uit, dus moet ze ook geen cadeau van me verwachten. Ik ben van plan om een kaartje te sturen, maar meer niet. Wat vinden jullie?
Ik zou ook niet meebetalen aan een cadeau en 'n kaartje sturen lijkt me voldoende in dit geval. Edit: ik vind het eigenlijk wel asociaal om zo'n onderscheid te maken. Nodig dan alleen je eigen woongroep uit.
Ik vind dat je gelijk hebt. Maar, ik weet niet of ik het gevecht zou aangaan. Ik weet niet hoeveel inleg ze vragen, maar voor die paar euro zou ik niet wekenlang scheve gezichten willen hebben.
Ik zal niet zeggen dat je ongelijk hebt maar ik zou wel mee doen Ze kan toch moeilijk al haar collega's uitnodigen? Ik heb zelf bij mijn bruiloft ook maar een paar (4) van mijn collega's uitgenodigd, anders waren het 15 extra mensen Maar al mijn collega's hebben wel samen een kado gekocht Ik vind het niet meer dan normaal dat ze niet iedereen vraagt, er van uitgaande dat er niet maar 2 mensen overgeslagen zijn natuurlijk
Dat ligt inderdaad aan het geld. Als het om een paar euro gaat dan zou ik wel mee betalen. Maar als het om 10 of 20 euro gaat dan zou ik het niet doen. Maar ik snap je punt en vind ook wel dat je gelijk hebt.
Neem aan dat degene die wel zijn uitgenodigd een eigen kado geven en dat dit een kado is van alle collega's? Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat? Ik zou voor een gezamelijk kado ongeveer 5 euro geven.
Ik vind het ook helemaal niet erg dat ik niet uitgenodigd ben, dat wil ik nog even duidelijk maken. Maar ik snap niet dat collega's mij om een inleg 'durven' vragen. Ik zou dat zelf niet doen n.l. Het gaat me dan meer om het principe dan om het geld.
ik persoonlijk zou wel meebetalen ik kan wel begrijpen dat ze niet iedereen kan uitnodigen mijn collega ging trouwen zonder feest toen hebben we ook een kado gegeven. tja voor mij maakt dat dus weinig uit!
Alle 'vaste' collega's zijn uitgenodigd. De 3 invalkrachten niet. Heb het bedrag niet gevraagd, was te verbaasd .
dat had ik begrepen, maar wordt er bij jullie nooit een kado gegeven? Gewoon om iemand ergens mee te feliciteren? Daarom zei ik: Ik neem aan dat de collega's die wel zijn uitgenodigd een eigen kado meenemen en niet met jullie gezamelijk kado aankomen en dus zelf verder niets geven? Het gezamelijke kado zou ik dan dus ook op het werk geven en niet meegeven aan de collega's die wel zijn uitgenodigd . En inderdaad een mooie kaart kost je ook gauw 3-4 euro.
ik snap je wel. Het is eigenlijk ook raar van de vaste collega's dat ze jullie om een bijdrage vragen, ze kunnen zelf ook al bedenken dat jullie niet uitgenodigd zijn. Maar berte heeft gelijk, als het om een paar euro gaat, dan kun je al die scheve gezichten voorkomen.