Hallo, Ik heb bij het UWV ook mijn vraag gesteld, maar aangezien de antwoorden daar lang duren en ik ergens overin zit, plaats ik het hier ook even. Ik heb een oproepcontract en per 1 augustus ben ik met zwangerschapsverlof. Nu is het zo dat ik altijd een maand achteraf betaald krijg. Dus het salaris over de maad juli krijg ik pas rond 23 augustus. Het salaris van Juni heb ik in Juli ontvangen.. Nu kreeg ik een brief binnen van het uwv, dat zij zijn uitgegaan van de betaling die ik in Juli heb ontvangen. De maand juli gaat dus over het aantal gewerkte uren in juni In de maand juni was er bijna geen werk en werd ik maar voor een paar uurtjes opgeroepen en in de maand juli was het hartstikke druk en heb ik bijna fulltime gewerkt.. Ze horen toch gewoon uit te gaan van de uren die je de maand daarvoor hebt gewerkt of heb ik het mis??
Normaal gesproken kijkt het UWV inderdaad naar je loon wat je de vier weken of maand voor je zwangerschapsverlof hebt ontvangen. In jouw geval zou ik na ontvangst van je loonstrook in augustus contact opnemen met het UWV en deze doormailen/faxen/sturen. Succes ermee (en met de laatste loodjes) Groetjes, Theres
Ik heb hetzelfde probleem gehad met het UWV. Ik heb uiteindelijk een uitgebreid schrijven toegevoegd bij mijn bezwaar tegen de hoogte van mijn uitkering. Heb er heel wat telefoontjes aan besteed, maar uiteindelijk heb ik het juiste bedrag gekregen. Ik zou blijven bellen en de namen noteren van de mensen waarmee je spreek bij het UWV. Liefs Suzanne
OK.. Fijn om te horen dat er iemand is geweest met hetzelfde probleem, maar welke motivaties heb jij gebruikt in je brief? Wat een gedoe zeg...fijn om zulke dingen nog te moeten regelen vlak voor de bevalling pff.... * Ik heb de vraag ook bij het uwv webcare team gesteld maar tot op heden geen antwoord*
Ik zou een brief schrijven waarin je vraagt om je uitkering te bepalen aan de hand van de laatste 3 of 6 gewerkte maanden (het gemiddelde dus van wat je normaal zou werken) daar heb je recht op namelijk of het nou oproep is of niet dat maakt niet uit
Het vervelende is dat ik de laatste maand het meest heb gewerkt van de 6 maanden. De eerste 2 maanden heb ik rond de 37 uur gewerkt, zo'n 3 ochtenden in de week, omdat het niet druk was. In april was er geen 1 dag werk, in mei ook maar een aantal dagen, in juni ook maar zo'n 25 uur en in juli zo'n 100 uur vanwege de drukke vakantieperiode. Dit was al bijna niet meer te doen, omdat het best zwaar werk is als je hoogzwanger bent 2 huizen op een dag en als ik me de laatste maand rot heb gewerkt, en ik krijg dit ervoor terug daar word ik niet vrolijk van Als ik kan kiezen tussen heel weinig uitkering en vragen alles te verdelen, dan zou ik voor het verdelen kiezen, maar het verschil tussen alles verdelen en de laatste maand is voor mij echt erg groot.. Het verschil zou uitkomen op zo'n 4 à 500 euro per maand. Dus vraag mij echt af of ik aanspraak kan maken op de gewerkte uren van juli en niet het salaris van juli,wat gaat over de maand juni.
Ja zeker, het gaat om de laatst gewerkte maand en niet om het salaris. Bel het uwv op en leg je situatie uit. Vervolgens spreek je af dat je alle papier opnieuw opstuurt met begeleidende brief waarin je uitlegt hoe de uren worden uitbetaald bij jou en naar welk salaris ze moeten kijken. Succes! Liefs Suzane
Hoi Suzanne, OK , dankjewel voor je advies. Ik ga gelijk maandag bellen en kijken wat ze zeggen..en natuurlijk de papieren opsturen wanneer ik ze heb. Zo fijn is dat altijd he, dat je dit soort post meestal op zaterdag ontvangt..en je dus niet gelijk kunt bellen..! Liefs XX
maar dan zou iedereen die zwanger is toch amper hoeven te werken en alleen de laatste maand vol gas gaan werken. Ik zou het echt gek vinden als ze alleen naar de laatste maand kijken