Loempia’s maken

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Ik ben dol op koken maar loempia’s maken heb ik nog nooit gedaan omdat het me best lastig lijkt. Maar wil me er nu toch eens aan wagen.
    Heeft er iemand een goed recept? Bakken jullie ze in de frituurpan of los in een pan olie?

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Ik heb nu helaas geen recept bij de hand (dus hier onder even uit mn hoofd kan wat vergeten), maar ik bak ze altijd in de airfryer. Stuk gezonder en ze worden ook heerlijk knapperig.
    Loempia vellen
    Kleine stukjes kipfilet
    Ui
    Winterpeen
    Taugé
    Knoflook
    Selderij
    Sojasaus
    Rijst vermicelli
    Rijstwijn
    Ik speel altijd wat met de hoeveelheden, tussendoor goed proeven en zo nodig wat peper toevoegen.

3. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik maak verschillende, met kip, met ei en pittige met gehakt.

Die met kip maak ik hetzelfde als @Cin85 alleen voeg ik nog knoflook toe.

Met ei hetzelfde als de kip alleen dan ipv kip ei.

Gehakt gaan 4 pepertjes in wat tomatenpuree, rijstvermicelli prei en fijngesneden wortel en knoflook.

En ook ik bak ze in de airfryer.

Cin85 vindt dit leuk.
  4. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Zelf loempia maken is heel makkelijk, alleen heel veel werk... Ik maak r dan altijd gelijk 200 en doe ze in de vriezer. Voor recept mag je me berichten, ik moet dan even foto maken van het recept.

Glass en Zulema vinden dit leuk.
  5. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Het is echt easy!