Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Wij overwegen om een lease auto aan te schaffen! Het lijkt ons zo ideaal omdat wij telkens pech hebben met auto's en hoge reparatiekosten. Gek worden we ervan. Nu heeft de onze het weer begeven en moeten we halsoverkop een auto lenen ivm werk (ivm huisbezoeken is ov lastig). Nou ja we zijn er klaar mee en lease klinkt dus aantrekkelijk. Uiteraard duurder dan een eigen auto maar wel meer service. Wat zijn jullie ervaringen? En wat betreft kosten, zijn er dingen om rekening mee te houden dat er stiekem veel extra kosten bij komen?
Alleen eigen risico bij schade en benzine komt erbij. Wij hebben er ook naar gekeken. Uiteindelijk hele nieuwe auto gekocht maar zonder goede aanbieding was het bij ons private lease geworden
Ik heb het wel overwogen, maar als ik de kosten die we hebben optel dan kom ik echt niet aan de kosten van private lease. Maar wij hebben dan ook bijna nooit iets aan de auto.
Ik ben private gaan leasen, omdat het voor mijevht voordeliger uit kwam onder aan de streep. Ik rijd onder de 10.000km per jaar, en koos nu voor een luxere auto waardoor de prijs alsnog omhoog ging maar dat maakte mij niet uit. Mij ging het er ook omdat hij betrouwbaar was. Heb hem nu 6 weken en helaas blijkt de airco lek en wellicht nog iets. Het fijne nu is dat hij voor volgende week is ingepland en dit kosteloos wordt gerepareerd, want dit valt niet onder mijn eigen risico. Daarnaast krijgt hij gewoon alle beuren kosteloos en is alles all in op benzine na. Ik merk dat ik het fijn vind de rest niet meer te hoeven regelen. Kortom, ik ben er heel blij mee. We rijden ernaast nog een tweede auto van de zaak, maar als die eruit gaat komt ook daar een lease auto voor terug.
Wij hebben nu 2 jaar een private lease auto en die hebben we hebben net voor nog 3 jaar een contract afgesloten. Ik vind het heel erg fijn. Wij hebben eigen risico bij schade door anderen afgekocht, dus komt er alleen eigen risico bij als we zelf schade maken (300 euro) en natuurlijk benzine. Erg blij mee. Het wordt wel aardig aan de prijs als je een grote auto rijdt of veel km maakt. Hier ook vaak dure reparaties. Onze andere auto is 7 jaar oud en die rijden we nog een paar jaar en dan gaan we nooit weer kopen, maar leasen we nog eentje.
Wij hebben er ook naar gekeken. Maar ik vind het erg veel geld hoor. Renault Megan, trekgewicht 1650 kg. €450 per maand!! Als ik zelf ga rekenen kom ik met een bijna nieuwe nog niet aan €300 per maand. En €150 per maand aan schade en reparaties heb je ook niet regelmatig. (Heb ik nog nooit gehad dan). Daarbij de opbouw/afbreuk van je eigen no-claim vind ik een dingetje en het contract is erg prijzig als je er (door baanverlies, scheiding oid) vanaf zou moeten/willen. Ik vind het een risicovol iets.
Wij hebben een private lease gehad ivm via via. Maar voor een reguliere leaser vind ik het te duur. Ik lees dat je voor je werk een auto nodig hebt. Kun je het echt niet met de fiets doen? Of je werkgever vragen om een auto van de zaak? In mijn ogen kun je het beste dat geld een jaar (of misschien twee jaar) gaan sparen en lekker de fiets pakken. Vervolgens krijg je dan automatisch een goede conditie, strakke billen en een fijne spaarrekening. Van dat geld dat je dan hebt uitgespaard kun je dan een leuke auto kopen. Je bent met lease echt duurder uit. Logisch ook: want zo’n leasebedrijf least niet uit liefdadigheid jou zo’n auto.
Toch valt dat echt wel mee als je een kleine auto least en weinig km maakt. Wij betaalden (gaan nu iets groter) 200 euro per maand en dat is inclusief verzekering en wegenbelasting. En ja het is natuurlijk duurder, maar persoonlijk betaal ik graag wat extra voor het gemak.
Ik heb 3 jaar een privé lease gehad en dat beviel super goed. Dit was een kleine auto en ik maakte er niet meer dan 10.000 km mee. Nu heb ik een grotere auto gewoon zelf gekocht omdat we dat veel te duur vonden via prive lease.
Wat zijn dan de kleine auto's die hier genoemd worden? Toevallig van de week met mijn man nog even over gehad nav een gesprek met een collega dat hij had.
Hier kan het alles behalve uit met 50.000 km op jaarbasis. Dat werden zulke idiote bedragen dat we het zelf wel betalen
Ik vind het echt super zonde van je geld. En mankementen? Man en ik hebben beide een gloednieuwe auto gekocht en tot op heden nog geen 1 mankement mee gehad. Die van mijn man is 4 jaar oud en die van mij 2,5 jaar dus ik snap die berekening met maandelijkse repareringen ook niet helemaal... Bij de aanschaf van onze auto's hadden wij volgens mij ook 2 jaar garantie op eventuele mankementen (die er dus nooit geweest zijn). Je kan volgens mij veel beter voor een andere vorm van leasen kiezen waarbij de auto naderhand wel van jezelf word.
Hier een kleine auto (opel karl) en weinig km's; voor ons veel voordeliger dan zelf een vergelijkbare (nieuwe) auto kopen en verzekering, wegenbelasting en onderhoud zelf betalen.
We hebben een VW Polo voor minder dan €300 pm met 15.000km per jaar. Hebben hem nu 2 jaar en contract loopt nog 2 jaar. Ik ga nooit meer een auto kopen. Pas onderhoudsbeurt gehad en trekoog vervangen, kosten: €0! We hebben het in het begin helemaal uitgerekend en de kosten voor het leasen zijn €3,50 per maand. Rest is wegenbelasting, verzekering etc. Nou voor die 3,50 ga ik geen auto kopen haha.
Ik heb het al meerdere keren proberen te berekenen, maar in mijn berekening kan het niet uit. Heb jij grofweg de bedragen nog van jullie berekening en wat reken je allemaal mee? Het lijkt mij interessant, maar het moet wel enigszins uitkunnen. Wat vergeet ik? En waar lease jij?
Ik zit weer te rekenen en ik kom op het volgende uit. Wegenbelasting 26 euro en verzekering 50 euro (all risk en 10 schadevrije jaren) per maand. Voor ons lijkt het niet uit te kunnen denk ik?!?
Maar dat kost toch geen 2700 per jaar? Plus dat als ik een auto koop, deze ook weer kan verkopen. Laat alles zeer ruim gerekend 1700 euro per jaar zijn. Dan betaal je 1000 euro voor het leasen per jaar. Kun je toch beter zelf een relatief nieuwe auto kopen. Ik snap de berekeningen gewoon niet zo goed, omdat de marge zo groot is.
Ik heb het zelf nooit betekend, dus heb geen idee welke kosten er exact in zitten die je met een eigen nieuwe auto ook zal hebben hahaha