ruwe huid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ALeV84, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    dag dames,

mijn zoontje van 22 maanden heeft de afgelopen een allergische reactie opgelopen. Zijn gehele romp zat onder rode pukkeltjes, die later waren uitgedroogd. Nu is de roodheid weg en ook die pukkeltjes zie je haast niet meer, maar zijn huid is ngo steeds heel ruw. Ik voel dus allemaal harde pukkeltjes net een kattetong zegmaar. Ik heb hem gedurende twee weken ingesmeerd met vaseline, om die ruwe huid te verzachten, maar het helpt allemaal niet. Het blijft gewoon ruw aanvoelen. Hij heeft er zelf geen last meer van,maar ben best bang dat zijn huid niet meer zal genezen, aangezien er na twee weken nog helemaal geen verandering is gekomen. Komt dit jullie bekend voor en hebben jullie nog tips voor me wat misschien beter zou kunnen helpen?? Eerlijk gezegd heb ik geen zin om naar de huisarts te gaan, want daar ben ik twee keer geweest voor zijn huid en beide keren zeiden ze dat ze niks konden doen en dat ik dus vaseline moest gebruiken.

Alev

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Voelt het aan alsof er zand op z'n huidje ligt?
    Ik smeer dan met Balneum zalf en doe Balneum olie in het badje. Is wel duur spul, maar werkt heel goed.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ze laatst uitslag van de BMR prik en kreeg ze ook een hele ruwe huid. Vooral op haar armen en benen.
    Ik heb die Balneum creme gekocht en werkt echt super!

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    bepanthen werkt ook goed, weet ik sinds gisteren.. drie keer gesmeerd en de huid wordt al zachter..

De vrouw bij de apotheek vertelde mij dat vaseline alleen de huid vet houdt en niet hersteld, terwijl bijv de balneumcreme, bepanthen e.d. dat wel doen..

5. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Klinkt bekend, dochter heeft dit ook gehad en na een eeuwigheid hannessen met vaseline wat er een vette laag op gooide maar verder helemaal niks deed, het bleef maar rood en droog/ruw, vooral op[ haar rug. Heb ik er uiteindelijk omdat ik het ook niet meer wist er maar eens sudocreme opgesmeerd, 2 dagen en de roodheid was weg en de ruwheid ook een heel eind!
    Haar rug blijft snel droog worden en die 'onderhouden' we met sudo voor rode/ruwe plekjes en verder smeren we er de 'intensive rescue' moisture locking cream van Vaseline op, fijn spul, is een hele lijn van (niet speciaal voor kinderen) trekt lekker in dus ook niet zo'n klef plak kind als met gewone vaseline.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Het klinkt voor mij een beetje als een (milde vorm van) eczeem.
    Vaseline helpt voor het vetten, bepanthen helpt wel wat voor verzorging, maar hier is het enige dat écht helpt hydrocortisonzalf. Dat is een hormoonzalf die alleen spaarzaam gebruikt mag worden en niet lange tijd achter elkaar. Alleen op recept (HA) verkrijgbaar.
    Als je zoontje er geen last van heeft, zou ik dat echter niet gaan smeren. Mijn zoontje krabt zich regelmatig stuk vanwege de jeuk, als dat te erg wordt gebruik ik toch weer een tijdje hormoonzalf.

Deel Deze Pagina