Hulp bij (internationale) marokkaanse meisjesnaam gevraagd.

Discussion in 'Babynamen' started by sinaasappelsap, Nov 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sinaasappelsap

sinaasappelsap Nieuw lid

Sep 2, 2007
    4
    0
    0
    Nadat ik hier een aantal weken geleden een poll heb geplaatst, voor jongensnamen (Adam,Elias of NAIM)blijkt nu dat we een dochtertje krijgen! :D

Wij zoeken dus een naam die lekker klinkt in Marokko,Nederland en in Spanje omdat wij daar wonen. Maar de naam moet ook op de lijst van het
    Marokkaans consulaat voorkomen en geaccepteerd worden i.v.m inschrijving.

Wie helpt ?

Dit is trouwens de link van het marokkaans consulaat Rotterdam waar een namenlijst te vinden is.

[url http://www.cgmrotterdam.nl/informatie/m ... men.html#a]

2. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nora
    Mina
    Miriam
    Louiza
    Laila of Leila
    Jenna
    Kenza
    Nina

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    alisha,hind,jamila,jenna,jayda,lara,malika,miriam,nadia,nina,nora,samira,salena,yasmine,yasmina

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij op t werk heet 1 meisje Shadia, vind ik persoonlijk n leuke naam!

5. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

Nov 2, 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Dilara, oh nee die staat niet op de lijst :oops:

6. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Jamila?
    Imane?
    Inaam?

Die vind ik nog wel leuk :)

7. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    Aicha vind ik een hele mooie naam :)
    jasmina trouwens ook.

maar is dat altijd zo dat je perse een naam uit die lijst moet hebben, ik vind het wel een beetje raar dat je niet zelf mag kiezen

8. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    HUh? waarom moet je per se een naam van die lijst? vaag zeg.
    Ik weet voornamelijk Turkse namen ;)

9. sinaasappelsap

sinaasappelsap Nieuw lid

Sep 2, 2007
    4
    0
    0
    Tuurlijk is het super stom!vind ik ook! Ik weet ook niet het fijne ervan, maar volgens mij worden alleen namen geaccepteerd die op deze lijst staan, of je moet opbellen om te vragen of ze een eventueel andere naam ook accepteren :(

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Het Haarlemse gemeenteraadslid Moussa Aynan is een petitie gestart tegen de Marokkaanse overheid ivm met deze namenlijst. Zijn aanleiding was dat hij het discriminerend vond naar berbers, omdat alleen arabische namen zouden worden goedgekeurd. Je kunt zijn petitie tekenen op www.moussa.nl.
    Als we een dochter krijgen zou ik haar als tweede naam naar mijn (nederlandse) moeder willen vernoemen, maar omdat mijn man van marokkaanse afkomst is mag dat niet. Kan ik me echt kwaad om maken, maar dat helpt niet. Ons kind krijg al de in Nederland onuitspreekbare en onschrijfbare achternaam van de vader dus wil ik een toegankelijkere, europees kinkende voornaam voor ons kind.

Overigens wordt die lijst naar mijn idee vooral gebruikt door de burgelijke stand in europese landen, omdat die anders niet weten welke namen in Marokko goedgekeurd zullen worden en welke niet. Als het maar arabisch is, dan vindt de Marokkaanse overheid het al snel goed. De namen van mijn Marokkaanse schoonmoeder en zwager (die in Marokko wonen) staan ook niet op de lijst, en de Libische naam die mijn Marokkaanse collega voor haar dochter had bedacht mocht ook niet van de burgelijke stand van Amsterdam omdat ze bang waren dat er problemen met de marokkaanse overheid zouden ontstaan omdat die niet op de lijst stond. Maar het marokkaanse consulaat deed niet moeilijk over die naam.

11. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    Imane.... zo heet ik! hihi de betekenis is heel mooi maar ik weet niet of je dat belangerijk vind?

12. Aura

Aura Niet meer actief

Wat raar dat je iid van die lijst moet kiezen...
    nou ja, deze namen vind ik mooi, ook internationaal gezien:

Aicha
    Aida
    Amane
    Aya
    Cherine
    Dalia
    Farah
    Ghizlane
    IMANE
    Jayda
    Khira