Ontzettend ziek geworden na slokje rosé

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vvh, 11 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vvh

vvh Lid

31 jul 2006
    81
    0
    0
    leerkracht
    Deze middag waren wij bij vrienden en ik vroeg een glasje rosé :oops: . Ik heb daar denk ik 5 of 6 slokken van gedaan, want het smaakte mij niet. Het brandde in mijn maag en kreeg er een zwaar hoofd van. :cry:

Toen wij een uurtje later naar huis reden, kreeg ik barstende hoofdpijn en voelde ik mij verschrikkelijk misselijk. Thuis ben ik meteen met mijn ogen toe op de zetel gaan liggen. Mijn ogen deden pijn als ik probeerde te kijken.

Nu is mijn hoofdpijn minder (ben wel nog duizelig), maar ik voel me nog altijd niet op en top. Ik moet regelmatig "boeren" laten en dan proef ik mijn paar slokjes rosé terug op nieuw.

Zou dit iets met mijn zwangerschap te maken hebben? Wie heeft dit ook al meegemaakt? Ik weet enigszins al zeker dat ik 9 maanden lang niets meer ga drinken.

Voor de rest heb ik niets van zwangerschapsklachten. Ik heb geen ochtendmisselijkheid, of zo iets dergelijks.

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wees blij dat het je totaal niet smaakte, want je bent zwanger en zou geen alcohol moeten drinken meid. Sorry, maar daar ben ik nogal fel op...

3. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ik herken het hoor meid! Een paar dagen voor mijn posi test zat ik ook aan de rosé en dat viel verkeerd. Koppijn, buikpijn, een algeheel niet lekker voelen zeg maar.

Enne zoals Olga zegt, wees blij dat het niet smaakte. Het is beter niet te drinken tijdens je zwangerschap ;)

Ik mis het niet in iedergeval.

4. Sanny

Sanny Niet meer actief

Ik heb ongeveer hetzelde meegemaakt. Was net zwanger en op een verjaardag kreeg ik zelfgemaakte taart. Werd na een tijdje echt misselijk en voelde me echt niet goed. Bleek er rum in die taart te zitten! We konden toen nog niet vertellen dat ik zwanger was, dus zijn met een smoes eerder weggegaan, wat was ik beroerd zeg. Heb met de kerst tiramisu op en die viel ook niet goed. Drank heb ik al die tijd niet aangeraakt, maar ik vermijd nu ook eten met drank erin. Dus een wijze les, afblijven dus.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Olga

6. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    Polonaise dan maar?
    Alcohol en roken gaan gewoon niet samen met een zwangerschap.

Roken daarna eigenlijk ook niet, maar dat is off-topic...

7. Female

Female Niet meer actief

Het is toch iedereen zijn eigen keuze of hij wel of niet AF EN TOE een glaasje drinkt tijdens zijn zwangerschap? :confused:
    Ik vind dat je dat voor jezelf het beste uit kunt maken eerlijk gezegd.....

8. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Nou, inderdaad zeg!

9. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    Is het niet net een beetje als het roken topic?
    Mama maakt de keuze, de baby krijgt de klappen....

10. Niet meer actief

Was de oorspronkelijke bedoeling van de topic-starter niet te informeren of mensen dit herkennen en of het met zwanger zijn te maken zou kunnen hebben? (i.p.v. waarde-oordelen)

Zou het inderdaad een soort allergische reactie zijn? Wat zit de natuur dan mooi in elkaar, toch?

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    laten we deze discussie niet gaan voeren..

misschien verkeerd gevallen dat glaasje?

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Oke dan zal ik nu ff on-topic reageren.

@vvh: sorry ik herken het niet, heb niet gedronken sinds mijn zwangerschap.

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    "Stille" hint van je baby..
    Hij lust geen alcoholische dranken ;)

14. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    In de lijn van wat Natasja en Heidiii zeiden ;): misschien dat je maag gevoeliger is door de zwangerschap? En dat je net zoals bepaalde geuren ook bepaalde smaken of samenstellingen minder goed kunt verdragen?

15. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ja, dat kan wel zijn. Maar feit blijft dat ze het heeft gedaan en dat verwijten weinig meer helpt. :( Overigens adviseerde de gyn in het ziekenhuis een mede-zwangere om lekker te genieten van haar glaasje wijn. De negatieve effecten waren volgens hem niet bewezen bij kleine hoeveelheden. De inzichten hierover wisselen ook steeds.

Maar back on topic: :) Ik heb nooit gedronken, dus kan ook niet uit ervaring reageren. Maar het inderdaad heel goed zijn dat je lijf/baby een signaal geeft. Ik had dat ook met bepaalde producten die dan op het randje nog goed zijn (weet je wel: twee of drie dagen in koelkast ofzo). Op de één of andere manier had ik daar ook nooit trek in. :oops: :(

16. alice1

alice1 Lid

20 jan 2007
    34
    0
    0
    Ik was samen met mijn man naar het concert van Robbie Williams geweest van de zomer. We hadden een hotel geboekt en lekker samen aan de boemel gegaan :D in het hotel voor we naar het concert gingen. Veel bier en cocktails gedronken. Toen ik een paar weken zwanger bleek te zijn, voelde ik mij zooooo schuldig :oops: . Daarna heb ik geen druppel meer gedronken.

Gedurende mijn zwangerschap heb ik weleens geroken aan een glas wijn en bier maar mijn maag kwam al in opstand bij de geur alleen al.
    Misschien dat de natuur het op de eea manier zo heeft geregeld dat je lijf protesteert tegen alcohol ofzo.

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja ik houd het er op dat de rose verkeerd is gevallen bij je.

Overigens staat er de laatste 2 jaar weer in de boeken dat je totaal geen alcohol mag drinken.
    En 3 jaar terug was 1 glaasje wijn geen enkel probleem, word je kindje echt niet dronken van hoor, lijkt me het zelfde als die boterham met pate dr op beter niet teveel van nemen en als je het kan laten staan, laten staan.

Trouwens dat sommige mensen zo heftig reageren op 1 glaasje wijn/rose vind ik best schocking te noemen :confused: ze drinkt toch geen fles leeg!

Volgens mij kan je je als zwangere vrouw beter 40 weken in een glazen hokje proppen dan weet je zeker dat er niets mis kan gaan en geen negatieve commentaren te horen krijgt op wat je eet/drinkt want soms lijkt het wel of iedereen je de les wil lezen.
    Ik durf namelijk bijna niet te zeggen hier dat ik wel eens een zout dropje eet, of een glaasje frisdrank drink, dat ik me vol prop met mc donalds als ik de kans krijg en dat daar toch ook geen vitamientjes in zitten :)

18. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik heb bij een vorige zwangerschap wel eens gehad toen ik nog niet wist dat ik zwanger was (was ongeveer 6 weken) dat ik na 3 glazen wijn zo beroerd was en overgeven terwijl ik nooit misslijk word van drank en zeker niet na 3 glaasjes wijn. De rest van het gezelschap dronk dezelfde wijn als mij en was niet ziek hiervan.

19. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    weet je wat het rare is, NU wordt er gezegt dat je helemaal geen alcohol mag drinken tijdens je zwangerschap en toen ik zwanger was van de eerste (is nu 11) werd daar helemaal niet zo "moeilijk" over gedaan.

ik denk dus ook dat het waarschijnlijk gewoon verkeerd is gevallen..
    misschien dat het wel met de hormonen van het zwanger zijn te maken heeft, geen idee.

dan smaken dingen zo wie zo anders, en word je misselijk van de gewoonste dingen.

20. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0

Deel Deze Pagina