rekening houden: niet dezelfde voorletter-> post

Discussie in 'Babynamen' gestart door MoederK, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hallo,

houden jullie bij het kiezen van de naam ook rekening met de eerste letter? Vooral bij degenen die geen 2e naam erbij hebben?

Mijn man's naam begint bijv met de M.
    Als we een zoontje zouden krijgen kies ik niet voor een naam die begint met de letter M want dan krijg je later problemen met de post. Vooral als onze zoon dan ouder is denk ik niet dat hij het leuk vindt als papa zijn post steeds open maakt...

Mijn man vindt het overdreven dat ik daar rekening mee hou.
    Hoe denken jullie daarover?

We hebben nu een zoontje en dochtertje, beide beginnend met de letter A maar ik weet dat je later meestal de heer, of mevr ervoor ziet staan op post.

Hoe denken jullie hierover??

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou daar ook rekening mee houden. Als ze jong zijn is het verhaal van de post nog niet zo'n groot probleem, maar later wel.

Mijn zus heeft haar oudste dezelfde voorletters gegeven als zichzelf. Tot nu toe nog geen onoverkomelijk probleem, maar mijn nichtje gaat dit jaar naar de middelbare school en ik denk dat nu ze meer en meer post gaat krijgen, dus wel een probleempje kan worden.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Huh? Nog nooit aan gedacht. Zoveel post krijgt een minderjarige toch niet? En meestal staat toch gewoon naam én voornaam op een enveloppe?

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Mijn man heeft 3 voorletters, ik zelf 2, ons meisje krijgt er ook 2... Ik heb er geen rekening mee gehouden, met meerdere voorletters is het toch een hele kleine kans dat je toevallig dezelfde hebt... Maar met enkele voorletters kan t vervelend zijn straks inderdaad!

Maar als ik helemaal verliefd was op een naam met dezelfde voorletter als de mijne, zou ik het er ook niet om veranderen denk ik...

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja wel aan gedacht....mijn man en ik hebben beide een m..en omdat ik zijn naam heb aangenomen en veel bedrijven mijn naam dan ineens weg laten (streepje doet er niet toe blijkbaar)

open ik veel post van hem en hij mijn post hahaha, niet dat dat er iets toe doet...tis toch onze post...maar soms wel eens verwarrend.

zo komt de post van onze auto verzekering op mijn naam binnen, omat ik de rest ook afgesloten heb.....maar is ook mijn man zijn naam dus hahaha.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Op mijn enveloppen staan alleen mijn voorletters. ;)

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Weer een B-NL verschil dus :)

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja daar hebben we toen en ga we nu weer rekening mee houden. ;)

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja ik houd daar ook rekening mee. Vooral ivm post inderdaad, met name van de bank.
    Wel irritant trouwens, want juist met die letters vind ik natuurlijk allemaal leuke namen :D
    Mocht het er nou echt op uitkomen dat we echt geen leuke namen kunnen vinden met de andere letters, gaan we alsnog voor een zelfde voorletter hoor. Maar ik denk dat we dan wel voor 2 voornamen gaan.

10. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Hier hebben alle 5 kinderen dezelfde voorletter. Maar ze hebben allemaal een 2e naam beginnend met een andere letter.
    Nog nooit post verwarring gehad.

11. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik zou daar geen rekening mee houden denk ik.
    Toevallig is het hier niet aan de orde.

Hoeveel post krijg je inderdaad.
    Als ik naar mezelf kijk dan, viel dat best mee thuis.

Tegenwoordig gaat er ook al zoveel via internet/de mail.
    En je ziet vaak ook al aan een envelop waar het van is, en zou je ook al kunnen zien voor wie het dan zou zijn.

Ik zou zelf een naam niet laten gaan 'alleen maar' om de post.

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Nee voor ons niet iets om rekening mee te houden, als wij nu een zoon zouden krijgen zou je letter hetzelfde zijn als de eerste letter van manlief

Mijn vader heeft als eerste de letter j, mijn broer ook, maar aan de post kun je al wel zien voor wie het is hoor, belastingdienst bijv heeft. Een minderjarige echt nog niets mee te doen, het enige waar ze er bij tegenaan liepen is de bank, maar dan zou je kunnen kiezen voor of een andere bank of zoals mijn ouders gedaan hebben gewoon naar de bank gaan en aangeven dat je vanwege verwarring graag bijv J De Vries JR. (Junior) erachter wil, mijn broer heeft tot op de dag van vandaag nog jr. Achter zijn achternaam staan terwijl hij al 10 jaar op zichzelf woont :p

13. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik wil ook rekening houden met de voorletters, mijn broer en ik hadden dit post-probleem toen we nog bij onze ouders woonden en ik vond het echt verschrikkelijk dat mijn post door een ander geopend werd als puber. Dat wil ik mijn kinderen dus niet aandoen. :)

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik zou er geen problemen mee hebben.
    Vaak is wel duidelijk welk type post voor je kind is en welke type post voor jezelf. De meeste enveloppen hebben herkenbare logo's. Zoals bijv Rabobank etc. Daaruit kun je vaak wel afleiden voor wie het is. Je kunt het probleem ook voorkomen door je kind nog een tweede naam te geven zodat de initialen uit een tweede letter bestaat...

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, wij hebben er geen rekening mee gehouden. De namen van mijn man en dochter beginnen allebei met een A. De namen van mijn zoontje en mij allebei met een T. Geheel toevallig overigens.

Nu ben ik de enige met maar 1 voorletter, mijn man en de kinderen hebben er allemaal 2, die op bijna alle post ook wel vermeld wordt.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier ben ik het mee eens. Als dé naam toevallig dezelfde voorletter heeft zou ik het er niet om laten... :)

17. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Danke voir jullie reacties! Ben toch niet helemaal gek dus, haha

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik geen andere naam zou kunnen vinden, zou ik er wel voor gaan. Maar het is voor ons wel iets waar we rekening mee houden. Dus wij zoeken in eerste instantie ook naar een naam met een andere andere beginletter dan die van onze zoon.

Al mijn 'officiële' post en ook de post van mijn man komt trouwens binnen op voorletter(s) + achternaam. Nu heb ik een dubbele achternaam, dus mijn letter kunnen we gewoon gebruiken. En zijn letter ook, want hij heeft meerdere doopnamen. Maar de letter van onze zoon valt echt af.
    Wat betreft post voor minderjarige kinderen: soms wonen kinderen ook nog thuis als ze meerderjarig zijn. En hoe dan ook hebben ze ruim voor die tijd al een bankrekening e.d.
    Niet dat je tegenwoordig nog veel post krijgt van de bank. En andere rekeningen (telefoon e.d) worden natuurlijk ook steeds meer digitaal. Dus misschien maakt het al helemaal niet meer uit over een jaar of 15.

19. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    mijn broertje en ik hebben beide 1 naam en beginnen met de zelfde voorletter... ik heb er nooit last mee gehad. veel bijzondere post kreeg ik niet toen ik thuis woonde en mijn broertje ook niet. en als ik van vrienden post kreeg schreven ze altijd mijn volledige voornaam en niet voorletter en achternaam. ik zou hier dus geen rekening mee houden.

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Bij ons straks wel meerdere kinderen met dezelfde eerste voorletter, maar juist daarom ook variatie in tweede voorletters.

Deel Deze Pagina