Van af februari vorig jaar tobben we wat af met onze dochter. Ze is meer ziek dan dat ze beter is eigenlijk. De ene oorontsteking naar de andere. Al bij kno geweest. Ze heeft al buisjes en het blijft steeds tobben. Ze gaat vanaf mei vorig jaar naar het kdv en ze is zeker per maand de ene week gaat ze naar het kdv en de andere week is ze weer ziek. Begin me steeds meer af te vragen of het wel verstandig blijft om haar daar te laten. Elke virus wat daar rond draait daar komt ze mee thuis lijkt wel. Ze ging in mei naar het kdv die zelfde maand meteen al de waterpokken. Twee weken terug weer oorontsteking kweek af genomen van haar loop oortjes en idd en bacterie en een druppeltjes kuur. Geen ab. Heeft ze ook al een keer of 4 gehad. Morgen bel ik wederom de ha. Om haar toch weer even na te laten kijken ze heeft vuurrode wangen snotteren schoor en nu koorts nog niet hoog 38. pff wat ik hier denk wil bereiken. Denk even me verhaaltje kwijt. En het is ook zo zielig steeds voor haar. Nou ja morgen weer op naar de ha.
Als je dochter zo vaak ziek is kan ik je twijfels wel voorstellen. Een vriendin had het zelfde met haar zoontje. Ze heeft hem toen, op advies van de kinderarts, een half jaar niet naar het kdv gebracht. Daarna is hij er wel weer gegaan en ging het goed. Hij was hij niet meer ziek dan andere kindjes. Ik zou je twijfels met de huisarts bespreken. Hij kan je hier vast wel in adviseren.
Dat heb ik al een paar keer aan de ha gevraagd. Van is het niet beter om haar thuis te laten. Ze zegt het maakt toch niks uit of je haar nu wel of niet laat gaan. Maar ga steeds meer me twijfels er over krijgen. Ze word deze maand 2 en ze zou ook eventueel een paar ochtenden per week naar de peuterspeelzaal kunnen gaan. Maar ja daar heb je natuurlijk ook virussen. Pfff.... . O ja nog een aanvulling haar neus amandel is ook al weg. De kno vertelde me wel in augustus dat als ze een jaar of drie was ook haar keel amandelen aan de beurt zouden komen.
Heb al vaker gehoord dat de onstekingen blijven komen alleen door de buisje komt het mooi naar buiten ipv binnen. Misschien ook een optie voor de kno haar neus amandelen te laten knippen hier knappen ze ook vaak van op. Ieder virusje oppikken op het kdv is normaal helemaal als ze telkens een poosje niet gaat (logisch want een ziek kind hoort daar niet) maar voor haar natuurlijk afweer opbouw is het niet bevoordelijk. Ik werk zelf al jaren in een kdv maar toen ik net begon kon ik me in de eerste maand ook al ziek melden dit heeft ook goed een jaar geduurt voordat niet alle virusjes en bacterieen gelijk wonnen van mijn afweersysteem. Hoop dat ze snel wat kunnen doen voor jullie meisje beterschap!
Ik heb eigenlijk een hoop en dat is dat haar afweer straks zo sterk is dat ze groter is nooit meer ziek is
Ik heb het idee dat het voor jezelf niet goed meer voelt om haar naar het kdv te laten gaan. Dan zou ik zeker gaan kijken of ze naar de peuterspeelzaal kan gaan. Daar maakt ze toch minder lange dagen dan op het kdv.
Ja klopt wel een beetje toch even weg en toch wat minder lang per dag. Het is voor mij heel belangrijk dat ze wel af en toe naar het kdv zou gaan. Ik kon nog steeds niet toe aan de dingen die ik zou moeten aan pakken. En elke keer lijkt ze een excuus om niet verder te willen maar ze is echt heel vaak gewoon ziek.( oren, is koorts is niet weg naar het kdv natuurlijk ) ( dat is niet erg daar ben ik moeder voor en zij gaat voor mij ten alle tijden) Het is kiezen steeds tussen twee kwade. Kijk het denk nog even aan een twee maanden verbeterd het niet dan gaat ze van het kdv af en gaat ze naar de peuterspeelzaal kijken of dat beter voor haar is.Pfff die keuze.s soms ook altijd.
Herkenbaar, herkenbaar. Mijn zoontje is vanaf 7 maanden tot 3 jaar heel veel ziek geweest (met een pauze van een half jaar nadat zijn neusamandel is verwijderd, na een half jaar begon het gewoon weer opnieuw). Hij was sowieso minimaal 1 x per maand ziek, maar het konden ook meerdere keren per maand zijn. Elke verkoudheid betekende bij hem sowieso hoge koorts, soms oorontsteking of een keelontsteking. Ik heb eigenlijk nooit getwijfeld om hem van kdv af te halen. Het is heel vervelend, maar hij moest er toch doorheen en heel veel keuze hadden we ook niet. Sinds augustus vorig jaar, hij was toen 3 jaar en 1 maand is hij niet meer ziek geweest. Hij heeft de hele herfst en ook deze winter nog niets opgepikt, niet eens een verkoudheidsvirusje. Hier is echt een kwestie van het opbouwen van imuunsysteem gebleken. Ik snap je heel goed, ik weet niet hoe vaak ik bij de huisarts heb gezeten omdat hij bacterie over de infectie etc kreeg waardoor hij er niet zelf bovenop kwam. Ik werd er gek van! En de huisarts bleef maar zeggen dat er niets aan te doen is en het kwestie van afwachten is. Tuurlijk wist ik het zelf ook wel dat je er weinig aan kunt doen, maar ik vond het zo frustrerend. Overigens, heeft mijn zoontje tot 2 jaar niet op een kdv gezeten maar bij een gastouder waar hij of alleen was of met 1 ander kindje. Ook toen was hij net zo vaak ziek als later op het kdv.Sommige kindjes zijn in de eerste jaren extra vatbaar en virusjes pikken ze overal op.
Heel herkenbaar. Hier heeft de jongste tussen haar eerste verjaardag en 2,5 jr ongeveer 14 x keer ooronsteking gehad, 3 x buisjes en 2 x neusamandelen weggehaald ( waren weer aangegroeid) en als laatste redmiddel zijn haar keelmandelen weggehaald. Dat is nu 15 mnd geleden en sinds die tijd nog maar 2 x ooronsteking gehad ( waarvan 1 x door zwemmen zonder dopjes) dus het lijkt erop dat die keelamandelen weghalen haar er overheen geholpen heeft. Ze was toen pas 2 jr en 2 mnd, erg jong daarvoor maar de kno arts wilde dit nog proberen voordat haar afweersyteem onderzocht zou worden. Overigens nooit weggehouden van het dv, maar daar mocht ze ook gewoon komen met haar looporen. Oja ze kreeg bij looporen speciale oogdruppels want oordruppels hielpen bij haar niet
Hier heeft het geholpen om zn neusamandel te laten verwijderen. Daarvoor ook altijd oorontstekingen ed, ook altijd ziek... Wij hadden zelf ook niet verwacht dat het zou helpen, maar wel dus..nu een heel ander jongentje...bijna niet meer ziek..
Bij mijn dochter heeft het fantastisch geholpen om haar weerstand te verbeteren door het geven van ABC Dophilus van Solgar. Dit is probiotica voor kinderen en zorgt ervoor dat de weerstand verbeterd. Door al die antibiotica worden de goede bacterien in de darmen ook gedood en dat zorgt er voor dat je van de regen in drup komt. Door de antibiotica is de ontsteking dan even weg maar hierdoor is ook je weerstand weg en dat zorgt er weer voor dat je extra vatbaar bent voor virussen. En zo blijf je gaan. Je moet het wel even de tijd geven. Het is natuurlijk niet zo dat als je dit een week gebruikt dat je overal direct van af bent. Je moet het zien als een aanvulling op de weg naar herstel. Succes verder.
Thanks voor de tips. Ga die abc dingen halen. Volgende maand ook terug naar de kno en zal het nog eens goed met hem bespreken allemaal. (ook de keelamandelen bespreken kijken of de buisjes niet vervangen moeten worden en dat soort dingen) Denk dat ze vanaf vorig jaar feb. Z.n 12/13 al oorontstekingen heeft gehad. Ook die speciale oogdruppels in plaats die speciale oordruppels.( moest wel goed lezen toen ik het zag oog druppels voor oren)?? Durf het nu ook wel een beetje te zeggen we worden er gek van. en zij met ons ze is wel vrolijk maar zieke kinderen die vragen ook elke keer extra aandacht. Pff
Vandaag gebeld hoefde niet eens langs te komen. De assistente geloofde me zo gelijk al. En nu wel een ab mee gekregen hopelijk knapt ze er weer wat van op. We zullen zien.